Gå til innhold

avvenning med sovepose


betaliten

Anbefalte innlegg

tulla vår er nå 10,5 mnd og hun har brukt sovepose helt siden hun klarte og rulle seg over på magan. tanken var nå å slutte med denne posen siden hun nærmer seg året. vi begynte gradvis med å la reimen være slappere og slappere og helt til nå har vi ikke strammet den i det hele tatt. alt har gått helt kjempefint til vi skulle droppe soveposen, da begynte hun og turne i senga og gråt med en gang vi la henne ned.

 

er det noen av dere som har vært i samme situasjon som kan gi oss noen tips for å få henne til å roe seg og sovne??

soveposen er bare anbefalt opptil 1 år så hun må slutte og bruke den snart....

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår gutt bruker også sånn en, alle mine tre har gjort det, og vi er helt avhengig av den for å få han til å sove. Når den skal vaskes er det KRISE, han er kjempe aktiv og vil aldri roe seg uten den. Vi har brukt den frem til 18 mnd med de to andre. Og blir nok det med denne karen også... da var de liksom så "store" at de mer skjønte at den ble for liten og ubehagelig. Men er litt styrete å avenne faktisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at man bør slutte med de når de er 1 år..Kanskje dumt å begynne nå da..hehe!

Fikk en av en venninne, og tenkte å prøve det siden hun reiste seg opp i senga hele tiden...

Etter vi begynte med den er hun så enkel å legge..Trenger ikke gå inn igjen etter jeg har sunget og sagt natta:)

 

Du skriver reimer? Har du bundet den fast i senga?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må man slutte når de er 1år? hvorfor det?

vet om flere på nestn 2år som bruker sovepose enda..

om vi skal slutte med den om et par mnd, kommer hun jo til å stå i senga hele tiden!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kanskje litt dumt å begynne med den nå da. det stod i allefall på "esken" at den var anbefalt bare inntil 1 år, men det kan jo hende at din pose er større.

jepp, det er en reim som er festet på hver side av posen som går under madrassen/senga som kan strammes etter ønske. vi strammer den mindre og mindre ettersom hun vokser og nå strammer vi den ikke i det hele tatt. vi bare fester den i sidene nå slik at hu ikke får reist seg.

men tanken var jo å slutte helt med pose innen hun er 1 år, men jeg tror nok at hun kommer til å bruke den lenger ja...

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pose uten reimer jeg da..så hun er jo ikke bindt fast på noen måte..

Skulle få arve en i ull også som vi kan bruke på vinter'n. Er iallefall veldig fornøyd og kommer til å buke den en god stund merker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her turnes det hele tiden, men jeg har ull underlag så hun fryser ikke. Vi måtte bruke pose på bonusbarnet mitt og det begynte vi med da han var 2 år :-) Jeg hadde brukt den til dere følte dere trygge jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser det er litt forvirring rundt dette med soveposene, avvending osv...

Det finnes to forskjellig typer soveposer (med to forskjellige hensikter).

 

Man har de vanlige soveposene, som er som en slags tykk dåpskjole. Dette for at barna ikke skal sparke av seg dyna (for den er jo da "kledd på" barnet).

 

Man har også en type som har reimer som går ut på begge sider, til å dra under madrassen/senga. Dette for at barna ikke skal snu seg over på magen og/eller reise seg.

Det er denne typen man bør begynne å vende barna av med rundt ett år, da de selv må skjønne at de ikke skal herje rundt i senga si.

Denne fungerer jo også som den første typen posen jeg beskrev, at barna ikke kan sparke av seg dyna.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...