Gå til innhold

Hvem stepper opp når barna er syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av den andre tråden her nede..

Her i huset er det jeg som er hjemme når barna har vært syke. Har vært hjemmeværende lenge så greit nok, men savner litt ekstra hjelp når det har vært ekstremt her i huset..

Mannen har aldri tatt en barnesykedag, 3 dagers eller sykmelding på over 5år.

Flere enn min mann som er så lojale mot jobben sin??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gubben er veldig pliktoppfyllende på jobben sin, men ettersom han har lettere for å jobbe utenfor vanlig arbeidstid enn det jeg har, er det han som er hjemme. Har brukt tre syktbarn dager, og han har tatt ut alle :)

Skrevet

Tja - heldigvis en det nesten aldri nødvendig at noen av oss er hjemme, for han er nesten aldri syk, men vi har nok delt på det. Mannen har en jobb hvor han like godt kan jobbe på kvelden eller helg (selvstendig n.d) så han har ofte blitt hjemme de dagene det har passet utrolig dårlig for meg å blir hjemme.

Skrevet

Her er det jeg som har vært hjemme med syke barn, men det er jo fordi jeg har vært hjemmeværende.

Nå som jeg jobber litt igjen, må også han ta sin del av "sykt barn dager".

Men synes at det har vært unødvendig at han skulle vært hjemme fra jobb når jeg har vært hjemme likevel. Så har han heller tatt litt ekstra med barna på ettermiddagen etter jobb.

Skrevet

Ja det er jo fint siden du har en mann som kommer hjem på ettermiddagen;-)

Min sover borte i turnus, he he .. det er baksiden med å ha familie og turnus jobb, men han elsker jobben sin.. så det er vel viktig det og!

Skrevet

Ja, ikke alltid like lett å forene turnus jobb med familieliv.

Hadde min mann vært borte i perioder hadde nok jeg også ønsket at han skulle ta sine dager fri.:-)

Skrevet

Vi deler på det, slik at vi slipper å være vekke fra jobben mer enn nødvendig begge to. Jeg hadde ikke godtattt at det var bare meg som var hjemme. Dette hadde jo ikke gått heller for vi har jo bare så og så mange dager hver å være hjemme på. nå har barna våre vært veldig mye syke i perioder, og da har det vært helt nødvendig at vi hjelper til begge to. Og noen dager måtte vi være hjemme begge to på. Når jeg nå er hjemmeværende er det jo meg som er hjemme hvis det er noe.

Skrevet

Ja, det er ikke lett, han har jobbet turnus i over 5år, snart 6år nå.. ganske kjedelig når man skal være alene over lang tid.. men men.. Nå har jeg jo nesten blitt fulltidsstudent så det skal bli spennende å se hvordan det løser seg, foreldrene mine har jo vært flinke til å stille opp på mange områder, men det begrenser seg jo tilslutt..

Krysser fingre for ingen syke barn i år, har allerede hatt en runde i forrige uke med feber, forkjølelse og tenner..

Svigers bor 60 mil herfra så det er dårlig med akutt hjelp derfra.. =)

Skrevet

Ettersom jeg gikk skole i fjor, så var det min mann som tok ut mest sykebarn dager. Nå som planen er at vi skal jobbe begge to (hvis jeg får noe fast) så kommer vi til å dele på det.

Skrevet

Da hjelper jeg deg å krysse fingre og tær for ett sykefritt år!:-)

Her har vi allerede fått den første forkjølelsen etter oppstart på skole og i barnehage etter ferie....

Men heldigvis så er det så langt bare litt snufsing, krysser fingre for at vi slipper feber.....:-)

Skrevet

Her er det deling på det når han er hjemme. Men ofte er han i Korea, Kina eller USA når noe skjer..... (så det er vel ikke helt deling. I fjor brukte vi begge opp alle dagene,- gutta hadde feber en gang i måneden i ei uke,- på skift. Takket være besteforeldre som fløy fra andre siden av landet gikk det)

Men jeg mener at hvis man er hjemmeværende er det vel ganske logisk at ikke mannen bruker sykedager.

Skrevet

Vi jobber på samme sted, så det er en evig diskusjon om hvem som er mest "nødvendig" på jobb akkurat den dagen (slik at jobben skal bli minst mulig skadelidende). Når jeg har politiske møter er det alltid han som er hjemme. Om en av ungene er veldig syke er det alltid jeg som blir hjemme, for mannen min kan ikke bære dem. Likedan om de har omgangen, for han kan ikke skifte på senger/tørke opp spy...

Skrevet

Siden jeg er hjemme er det meg som tar sykedagene. Noen ganger skulle jeg onske at han kunne hjelpe litt, men han har jo jobben sin :-(

Barna syntes nokk ogsaa det er best med mamma naar de er syke. Heldigvis er det ikke saa ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...