Gå til innhold

Hjelpe meg...... hvordan skal dette gå? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna skal begynne å ta fly til samvær og det blir jo fort 4000 i mnd i reise utgifter det.... etter alt det faste er betalt og reisen har jeg 2000 i mnd til mat og klær. har to barn boende hos meg......

Hvordan skal jeg greie dette da?

Fortvilet ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal jo ikke betale hele reisen alene. Barnefar skal også betale, å hvor mye hver av dere skal betale blir regnet ut ifra inntekten deres.

Skrevet

Jeg har kun Os og han tjener hvertfall 380000 pr.år.

Satt å så på flyprisene nå, og da er det ca 2000 en vei så skal jeg jo ha med barna hjem igjen.

Så her blir det fort 4000 hvis det er 50/50 deling på kostnadene.

ærligtalt syns jeg han skulle betalt mesteparten av reisen siden det er han selv som har valgt å flytte så langt.... :(

Skrevet

Det er ikke 50`/50 deling. Det blir delt etter inntekt. Å siden du har lav inntekt i forhold til han så vil jeg tippe han må betale 2\3 å du 1\3.

Men dette regner de ut på NAV.

Skrevet

trodde det bare var bidrag de regnet ut der jeg, men regner de ut kostnadene for henting/bringing så skal jeg høre med dem allerede på mandag.

Tusen takk for svar Charlie23 :) Ble litt beroliget nå av dette.

Sender over en klem også jeg som takk for hjelpen :)

Hilsen HI

Skrevet

Du vet at bidraget er delt i en 6.dels brøk. Ser du på bidragsveilederen, og regner ut bidraget der, så finner du også hvor mye av den 6.delsbrøken som er din og hvor mye som er bf's. Da vet du også hvor mye du skal betale av reisen, og hvor mye bf skal betale.

Er ikke noe avtalt, så er det bf som skal stå for henting og bringing. Og så har alderen til barna noe å si. Over en viss alder, så kan de fly alene, med "jeg reiser alene"-lapp om halsen:) Tror det er fra 5-6 år.

Skrevet

Du må være klar over at hvis bf protesterer, så kan han med loven i hånd få delt reiseutgiftene delt forholdsmessig etter inntekt. Det går ikke etter bidragskalkulatoren slik noen påstår, ikke når det dreier seg om dyre reiser over lengre avstander. Vi har selv denne ordningen, bare at i vårt tilfelle så er det biomor som tjener langt mer enn bf. Det står i barneloven, jmf

http://www.aleneforeldreforeningen.no/index.php?mod=plink&id=7166&PHPSESSID=7fb49e2a6448011f4907660ae9c710e8

Men i ditt tilfelle går vel det i din favør? Så det burde du vel strengt tatt slå til på? Du vet jo hva du tjener og hva han tjener, så du finner jo forholdstallet enkelt da. Dette tallet tar du og bruker for å finne ut hvor mye av reisekostnadene du selv skal betale.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Skal regne på det i morgen ( litt for trøtt nå )

Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...