Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Det er da de merkeligste ting folk må spørre om, spesielt på skravle. Hvordan klarer enkelte mennesker seg i dagliglivet? Hva om det skjer en ulykke mens man er ute, må man da inn og logge seg på nettet for å vite hva man skal gjøre?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Hehehe! Har tenkt samme tanken selv ved flere anledninger. =D
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Vet du, det har jeg tenkt på maaaaaaaaaaaaaange ganger,, Det er ofte samme nickene som dukker opp.. Hva skal dere ha til middag? Hva kan jeg gjøre med en kyllingfilet? Hvordan vaske sokkene? Hva ville du ha gjort? Nabokjerringa er bare helt gaaaal! Hva skal jeg gjøre?? Nabogutten stjal et eple i hagen min. Skal jeg anmelde ham??? Læreren til gutten min er dum. What to do??? osv osv osv... Hjelpe meg... :-)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Man skulle nesten tro at gravide kvinner som finner veien til slike fora, kunne klare å spore opp litt litteratur angående svangerskapet og dets utvikling. Enkelte spør så dumt at det er helt åpenbart at de ikke har lest en eneste side i en svangerskapsbok. Greit nok at man skal kunne diskutere med andre i samme situasjon, men man kan da prøve å slå opp i en bok før man spør fremmede hva de mener...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Tror nok heller at det er litt småprat fordi man kjeder seg. Tror ikke at de ikke hadde greid seg uten bim og dib.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Du har virkelig ikke skjønt det har du vel? ;-) Klart man klarer å ta disse avgjørelsene selv, men endel av oss er faktisk åpen for at vi ikke er perfekte og vet alt her i verden og kan derfor spørre andre om tips, råd og synspunkter som man kan ta med i betraktningen når man foretar sitt eget valg til slutt. Jeg klarer f.eks utmerket godt å lage en middag helt på egenhånd uten DB, men noen ganger kan det være utrolig kjekt å få oppskrifter og tips fra andre slik at man kan prøve noe nytt :-) Klart man vet at man skal ringe legen ved en ulykke, men det skader jo ikke å spørre her inne om noen har erfaring med hva som er symptomer på ørebetennelse ol. Dette er jo et forum ment for skravling, og det er jo nettopp det en gjør. Skravler. Om alt. Jeg er i hvertfall veldig glad for at jeg ikke synes jeg vet alt best selv til en så stor grad at jeg ikke kan ta i mot gode råd og tips underveis :-)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Så da er det helt greit med innlegg av typen: "Herregud, barnet har kramper og er bevisstløs - hva gjør jeg nå?" Slike folk er jo faen meg farlige, spør du meg!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Tror det er du som ikke har skjønt det, jeg, Alva... Det er overhodet ikke det det handler om. At noen av oss føler seg perfekte eller bedre enn andre, men det er måte på emner det skravles om her... Synes mange virker veldig lite slevstendige basert på det de skriver der... Kanskje det er detfor jeg holder meg mest her.. På anonym..
Gjest Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Herrefred... Jeg tror til og med du skjønte at jeg mente småplukk nå, skrev vel også at når det er alvorlig så ringer man jo så klart lege først. Har til dags dato aldri opplevd at noen har skrevet den type innlegg her inne og jeg har vært bruker i mange år...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 Jeg er 100% enig med HI. Synes det er merkelig at voksne folk er så uselvstendige. Eks: "hvilken farge bør jeg velge på stellevesken min?". Seriously!
Gjest Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 Man fremstiller seg ofte veldig anderledes her enn man er irl. Jeg vet i hvertfall at jeg fremstår på en annen måte her enn irl og det gjelder nok neppe bare meg. Her inne har jeg inntrykk av at folk tror jeg er veldig alvorlig, saklig, ordentlig osv mens jeg blandt venner er kjent for å være vimsete, en som spøker og ler mye, er rotete, distre osv.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Anonyme på anonym siden kan ikke forskjell på irl og nick, det er jo bevitner gang på gang her Alva
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 Da er det jo med deg som med folk flest, de fremstiller seg selv i et litt bedre lys enn irl, bevisst eller ubevisst. Derimot vil neppe de fleste gå til det skritt å gjøre det motsatte, som i så fall ville være tilfellet når de legge inn slike innlegg?
Gjest Skrevet 22. august 2008 #14 Skrevet 22. august 2008 Er det i bedre lys da? Jeg synes nå i hvertfall det er mye mer hyggelig å høre at jeg er blid, positiv, vimsete osv enn alvorlig, gjennomtenkt osv, det siste er liksom så kjedelig, hehe...
LinnisR83 Skrevet 22. august 2008 #15 Skrevet 22. august 2008 Jeg er helt enig med Alva jeg. At folk kan få spørre om hva de vil her inne uten at alle andre skal syntes det er dumme spørsmål. Er ikke alle som vet alt om alt, og syntes det er kjempe fint med et forum eller en internett side man kan lære endel av. Jeg har iallefall lært endel de 7 mnd jeg har vært her inne, og mye av det kommer av slike "fille innlegg" som du beskriver som uselvstendige, som jeg trodde jeg visste svar på, men innså fort at jeg hadde tatt helt feil. Det er iallefall min mening da...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #16 Skrevet 22. august 2008 er forsåvidt enig at man skal få spørre om det meste her inne hvis man er usikker og lurer, men må jo si at jeg stusser litt når enkelte spør om ting som som man definitivt burde spørre en profesjonell om! som feks en inne på BIM skravle nå som beskriver rier og er kun i uke 21. lurer på om hun skal ringe legen? hun har født 2 unger før. i helvete, det kan da ingen her inne svare på, ingen her som kan undersøke henne for å avgjøre om hun er i prematur fødsel eller ei..... slike ting finner jeg skummelt, at man setter sin lit til fremmede inne på ett over hormonellt babyforum!
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 22. august 2008 #17 Skrevet 22. august 2008 Jeg mener også at man skal kunne få spørre om det meste, dersom man er usikker, men forstår ikke hvorfor ikke dette også skal gjelde for vedkommende du nevner på skrave, anonym 21:20. For å ta denne personen litt i forsvar, så kan det for enkelte kan det være puffet de trenger for å ta kontakt med lege, når de i utgangspunktet kan være redd for at de overreagerer. Jeg synes det skal være takhøyde for slikt her inne, og svarte forøvrig på innlegget hennes med samme "teori" som deg.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #18 Skrevet 22. august 2008 det er en ting når det blir spurt om hvilken bleie som er den beste osv, men syns at det er ganske drøyt når babyen er slapp, ikke vil spise og har høy feber så logger de deg heller inn her og lurer på hva dem skal gjøre i steden for å ringe legevakta....da begynner jeg seriøst å lure på om dem er ansvarlige nok til ha barn!!!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #19 Skrevet 23. august 2008 Det er jo tross alt viktig og spørre alle sjefs bimmerene om råd, slik at alle bedreviterene her inne kan komme med enda flere råd om ting og tang, de egentligt ikke har peiling på!!!! HA, HA!!!!!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå