Gå til innhold

Ganske urettferdig og vondt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter første forsøk ble vi gravide for 5 mnd siden. Jeg var på ultralyd 19 august, å fikk vite at babyn vår ikke hadde utvilket hovedhjerne. En overlege satte seg ned med oss å fortalte at dette barnet aldri ville kunne klare seg, det snøret seg toltalt sammen for oss. det var så vondt. Jeg ble lagt inn med en gang og på 2 dager var den lille jenta født på vanlig måte. vi valgte å se henne, en helt perfekt liten kropp, over hodet hadde de lagt et lite teppe. Vi ble sendt hjem dagen etter og sakte men sikkert forstår man hva som har skjedd. jeg tenker at jeg gjerne vil bli gravid igjen så fort som mulig. er det noen som vet hvor lenge man må vente? noen som har opplevd noe sånt? jeg fløler virkelig med alle som har gjennomgått det å miste sin lille!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, jeg føler virkelig med deg nå.. Dere har opplevd noe av det verste vi kan oppleve, å miste det umistelige..

 

Når det gjelder å bli gravid på nytt, trenger du ikke vente mer enn en syklus. Men tenk deg godt om før du forhaster deg inn i en ny graviditet. Dere må gi dere tid på å fordøye det som er skjedd, og det er veldig skummelt å være gravid etter å ha mistet. Svangerskap etter å ha mistet er for mange veldig tunge ikke bare fysisk men også psykisk. Du bør prøve å ordne deg avtaler for god oppfølging i svangerskapet, gjerne før du blir gravid..

 

Jeg ble gravid kun 1 mnd etter min engel forlot meg, han levde i 2,5 mnd. Fysisk kjenner jeg det ja, jeg har hatt 3 rimelig tette svangerskap og det tar på! Men det aller verste er det psykiske.. En enorm frykt som fyller hele kroppen..

 

Mener ikke å skremme deg, men vil at du skal tenke gjennom dette.. Bare spør hvis det er noe du lurer på!

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, så flott at dere valgte å se henne!! Det kommer til å bli enormt viktig for dere i tiden som kommer..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er ubeskrivelig vondt. vi har masse familie rundt oss, vi har snakker masse og er flinke til å ikke holde tankene for oss selv, det tror jeg er viktig. det er allerede en uke siden, jeg kan ikke forstå at tiden bare har gått så fort, antagelig fordi jeg har sovet bort halvparten av dagene. Fortsatt sitter jeg med følelsen at jeg vil bli gravid igjen fort. drømmen om et barn, vårt eget lille barn er den største jeg har! Har du fått friske barn etter du mistet? Jeg er så overrasket over hvor mange som faktisk mister, men det blir liksom aldri snakket om. Også blir jeg så glad når har fått friske fine barn før og etter. Dette vi har gått gjennom vil være med oss resten av livet. jeg håper og ber om at jeg får et frisk fint barn neste gang og ikke minst det at svangerskapet går fint. Jeg har allerede fått hånden til overlegen på at jeg blir fulgt tett opp! det er godt å vite. Jeg forstod ikke helt om det gikk fint med barnet du ble gravid med etter du mistet? Hvordan har du det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig viktig å snakke!! Vi har hele tiden hatt familien rundt oss, i tillegg har mine venner hørt meg snakke om gutten min masse. Jeg har gått hos psykolog i tillegg til den vanlige svangerskapsoppfølgingen (og jeg hadde en eller annen kontroll stort sett hver uke hele svangerskapet).

 

Jeg har fått en frisk jente etter jeg mistet, akkurat et år etter engelen min ble født. Jeg har også en som er snart 3, så jeg fikk en frisk før og en etter. Han som døde var alvorlig syk og vi visste hele tiden at vi hadde han på lånt tid.

 

Nå er alt bare bra med meg, jenta mi er snart 4 mnd og hun gjør livet mye lettere å leve. Jeg har mange dager der jeg er midt i den vondeste sorgen, men det er lettere å komme seg ut av den nå enn før. Jeg er ikke i tvil om at jeg er kommet så langt som jeg er pga at jeg fikk en baby til etter å ha mistet, men det er tungt! Jeg skjønner og støtter tanken din om å bli gravid igjen, bare så du vet det..

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...