En blå å en rød:) Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Hvor mange her inne har blitt gravide som følge av at mannen har hoppa av i svingen?? Lysten tok overhånd for 2 dager siden, vi var uten prevensjon, å bestemte oss for å hoppe av i svingen...Sitter nå med en skikkelig uro, i og med at jeg ikke har tatt folsyretabletter... Tok tablett samme dagen som det skjedde (hadde liggende) og har tatt disse 2 dagene etterpå...Men er det nok?? Jeg har skikkelig noia!! Vet at det er 60 barn hvert år som blir født med ryggmargsbrokk... Så hvor stor er sjansen? er det mange som får barn iløpet av et år da?? klem fra ei nervøs jente
HøstBaby <3 Elias Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Det er jo ganske naivt i seg selv å tro man ikke kan bli gravid av å hoppe av i svingen, så du har jo bare laget bekymringer for deg selv.. MEN, når det er sagt så er det så utrolig mange uplanlagte graviditeter, å disse har jo ikke tatt folsyre på forhånd, enda så fødes det et flush av friske barn. Tror ikke du skal bekymre deg så mye over det igrunn, til og med mange som ikke vet hva folsyre er engang...
Fire småtroll Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Jeg ble gravid på den måten ja, men her spilte det ingen rolle da, vi ville ha en til, det ble bare litt tettere enn vi hadde tenkt oss ;-) Ikke bekymre deg for dette med folsyre, de sier at alle kvinner i fruktbar alder bør ta folsyre i tilfelle de blir uplanlagt gravide. Det kan jo ta mange uker før man blir klar over at man er gravid... Du har jo begynt å ta folsyre med en gang, så når rygg og gane vokser sammen hos et evt foster spiser du jo tablettene. Men hvis dere ikke bruker sikker prevansjon hele tiden og du er så engstelig for dette anbefaler jeg deg og ta en multivitamin tilpasset kvinner i fruktbar alder hele tide, de inneholder ekstra fosyre. Har gjort det i mange år jeg, både apotek og helsekost har sånne tabletter.
Line m 3 Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Har ikke blitt gravid med "hoppe av i svingen"-metoden selv. Men synes absolutt ikke du skal gå og gruble over det med folsyre altså. Det å ta disse tablettene er uansett ingen garanti for at misdannelser IKKE kan forekomme. Er egentlig ikke så voldsomt mye vi som mødre bør og ikke bør gjøre for å forebygge slike ting dersom man lever ca normalt uansett. Skulle du ha blitt gravid nå så synes jeg du skal kose deg, og ikke tenke noe på når du begynte med disse tablettene Selv tok jeg ingenting når jeg gikk gravid med mine to første for 7 og snart 9 år siden, og denne gangen begynte jeg ikke med folsyre før uke 6 og sluttet etter uke 12. Har to friske, flotte unger og tror jeg vil få en til av det slaget
Lykke X 4 Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Går nok bra det der Begynte selv med folsyre nå, fordi jeg mistenker at jeg kan være gravid (for tidlig å teste). Da jeg fikk min første var det ikke anbefalt å spise folsyre, og det gikk bra da også
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 23. august 2008 #8 Skrevet 23. august 2008 hehe joa, ble gravid av å hoppe av i svingen OG ta angrepillen hmm veit om to som ikke ante at de var gravid før de var 4-6 mnd på vei... type, null folsyre og en del festing....gikk veldig bra med begge ungene ! null ryggmarksbrokk eller andre lyter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå