Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Er det helt vanlig at jm og leger sjekker åpning nå for tida? Syns jeg leser så mye om det her inne. Kanskje jeg skal be om det til uka på kontroll, men det er vel egentlig ikke så mye vits, siden jeg tror man kan gå sånn en stund uten at noe skjer...
Reiki 73 Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Jeg spurte legen min om det for få dager siden og svaret var dette: Det er ingen vits i å sjekke åpning/modning på flergangsfødende fordi det er vanskelig og kjenne, da det blir mykt mye tidligere enn på førstegangsfødende. De sjekker det kun hvis en går over termin var det svaret jeg fikk. Forsto det sånn at flergangsfødende kan gå med åpning flere uker før fødsel....
Sørlandsjente1 Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Jeg var på UL-vektestimering på tirsdag (var da 38,2), og legen foreslo da at hun skulle kjenne ettter, og evt prøve å strippe meg. Var ikke HELT moden, det var forrtsatt litt igjen på tappen, men hun fikk inn en finger (=1cm). (Trodde tappen måtte være flat før man kunne begynne å regne cm?) Hun følte ikke hun fikk noe tak, så det ble ikke helt vellykket. På torsdag var jeg til modnings-akupunktur, og spurte da jordmor om jeg kunne få time til uka for å sjekke om det hadde hatt effekt. Skal dit til mandag for nytt strippe-forsøk:) Er forresten 2.gangs.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 23. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2008 Men jeg ser utifra det mange skriver her inne at det er ganske vanlig at de skjekker. Og så lurer jeg på vitsen med det? Hvis det ikke har noe som helst å si liksom... Sist så hadde jeg 2cm da legen strippa meg på overtidskotroll, slimproppen gikk, og jeg kom inn med rier og 3cm. Da var det jo litt greit å vite at det var 1cm mer enn to dager før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå