Gå til innhold

Lurer på noe ang tomter og sånt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere steder enn tinde.no og finn.no man kan se etter tomter? Altså bortsett fra ulike firmaer som Notar osv.

Og er det noen som vet om det en fast regel at man bare kan bygge hus som har kvadratmeter som er maks 25% avtomtens areal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kommunene som fastsetter unyttelsesgraden på tomter. Den kan varierer fra kommune til kommune. Også kan det jo hende kommunen har tomter til salgs også, så det lønner seg og sjekke med dem...

Skrevet

Denne %'en er vel litt forskjellig fra kommune til ommune tror jeg. Her er det 24%. Ang. tomter er det sikkert lurt å ta kontakt med diverse eiendomsmegler firmaer rundt i område der dere ønsker tomt og be dem tipse dere da det kommer noe. På finn er det få tomter til salgs i området her, allikevel selges det noen tomter i ny og ne. Så hvordan de annonseres aner jeg ikke.

Skrevet

Nei det skulle jeg likt å visst. Vi leter etter drømmetomten, men innser at det kan bli vrient. Enten har vi ikke råd eller så er den på feil sted eller for liten (har lyst å bygge ganske stort hus).

Var ikke så dumt det med å ta kontakt med diverse eidendomsmeglere. Er sånn at jeg nesten har lyst å henge opp lapper om det er noen som kunne være så vennlig å skille ut endel av tomten sin akkurat der vi vil bygge til en hyggelig pris, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...