Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Ene hunden vår, en border collie på 6 år var litt tufs for to uker siden før vi dro på ferie. Var å jobbet litt med ham for å jage ut noen sauer som var kommet inn på ei eng. Han spratt over gjerdet som vanlig og fikk samla sauene og drevet de ut av porten. Men på tur hjem var han så sliten at jeg måtte stoppe flere ganger å vente på ham. Vel, tenkte han kansje hadde behgov for en ormekur og kjørte i ham det. Svigermor passet hundene mens vi var på ferie og hun sa at han hadde spist litt dårlig mens vi var borte, emn drukket MYE. Var hos vet i dag med ham, Fikk ikke time før.. var jo redd for nyretrøbbel eller diabetes siden han drikker så mye! Men alle blodprøver var fine sånn sett. Han har en kraftig urinveisinfeksjon, feber og er skrekkelig dårlig. I tillegg har man masse væske i bukhulen slika t røntgenbilde ble veldig utydelig. Vet. mistenker kreft hun da. Stakkar hunden, han bare ligger der i buret sitt på trappa å sturer. Syns han ble batraktelig verre etter besøket hos vet. Skal se det an over helga, men har fått privatnr til vet ersom han blir merkbart dårligere. Han fikk 3 sprøyter på klinikken + at jeg har fått en haug tabletter han skal ha og spesialdiett som han kan drikke og slippe å bruke energi på å tygge maten. Blir så trist å miste ham om det går den veien. Guttongen sin beste kompis jo! De er akkurat like gamle. Oppvokst sammen fra de var 2 år. Guttongen kom ridene inn i fjøset på hunden da han var 2,5 år! Snufs, er så redd for at det skal være kreft og at han må avlives. Han er i tillegg en fantastisk flink gjeterhund! Blir tungt å miste arbeidskompisen også. Aner ikke kordan vi skal gjøre sausankingen uten ham! De andre to kan ingenting i forhold til gullgutten! Ikke rett fora dette sikkert, men måtte bare få ut litt depresjon.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 høres leit ut!! klart det er tungt når en god kompis blir dårlig sånn! syns alltid det er ille når dyrene rundt oss blir dårlige! og dere har jo helt sikker sterke bånd til ha på mange måter iom at han er med å jobbe på gården! håper alt går bra med gullgutten trøsteklem
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Huff, dette var trist lesing:( Men det var sikkert godt for deg å få skrevet det ned og få det litt ut også? Jeg er veldig glad i hunder, og da jeg var liten hadde vi en border collie-blandingshund som vi etter hvert måtte gi bort. Fantastisk når man får en så god venn, men så er det enda verre når de blir syke og man ikke kan hjelpe dem. Håper virkelig at det ikke er noe alvorlig med hunden din selv om vet. tror det. Sender deg en trøsteklem og håper at alt ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå