Gå til innhold

lillemor har feber og er kortpustet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun hadde 39.8 for en time siden, har gått ned til 38,4 nå etter stikkpille. Hun har hatt feber siden i går morges, og er veldig slapp. Enten sover hun, eller så liggger hun helt stille. Hun har kastet opp et par ganger i dag, og hun er litt forkjølet. Det er pappan hennes som har vært hjemme med henne i dag, og etter jeg kom hjem har hun vært sammen med meg. Jeg la merke til at hun er så kortpustet. Trenger denne kortpustetheten å bety noe? Tenker på lunger og sånn jeg da.. Må bare si at jeg ikke liker å ringe legevakten, for de er sjelden imøtekommende der synes jeg:( Derfor jeg spør her inne fførst..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tell hvor mange ganger hun puser i løpet av et minuttt. Er dette over 50 ca så er det grunn til bekymring...

Skrevet

Mente sef. PUSTER!!!

Har en krupp og astma unge selv så jeg er borti sånt som dette mange ganger i året...

Skrevet

Kanskje hun har bronkitt eller noe..

Gjør som hun over her,tell hvor mange ganger hun puster i løpet av 1 min..

Skrevet

Hvor gammen er hun? Jeg ville ringt legevakta. Særlig når allmenntilstanden er så dårlig. Skal ikke mye til før jeg ringer til dem, synes de er så greie å snakke med jeg. Når det gjelder små barn skal man bare ringe sa de til meg. Trengte ikke være noe spesielt heller, var nok at jeg følte meg urolig å ikke ville sitte med ansvaret.

Er sikkert ikke noe alvorlig men jeg syntes hun hørtes ganske syk ut. Når du i tillegg synes pusten høres litt kort ut ville jeg iallefall ringt. Er ikke sikkert dere trenger å komme. Det får legevakta avgjøre...

Skrevet

Tror ikke det er unormalt at de små er kortpustet når de har feber. Jenta vår er også veldig kortpustet når hun har feber og jeg mener de fortalte oss det på legevakten en gang, at det var normalt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...