Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Jeg er på jobbjakt og synes igrunn det er kjipt. Jeg har tatt regnskapsskolen til NKI og har nå lyst til å jobbe med nettopp regnskap, derfor søker jeg bare jobber innen det. Jeg hadde en jobb før permisjonen som jeg absolutt ikke vil tilbake til, men tenker nå at tiden er inne for å jobbe med noe jeg virkelig trives med. Har også helt umulige arbeidstider i gamle jobben.. Men som jeg tenkte så skal de bare ha folk med erfaring!! Jeg synes det er utrolig frustrerende, hvordan skal jeg få det til da... Det ender med at jeg ikke søker på jobber fordi jeg automatisk tenker "jaja, de skal vel bare ha folk med erfaring" Noen andre her som syns det er kjipt, eller som har noen gode råd og komme med.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Jeg er jobbsøker. I samme sit som deg. Har en jobb (har jobbet der i 10 år) men nok er nok. Jeg har søkt på 15 jobber, har vært på 2 intervju. Ingen av jobbene er realtert til min utdannelse. Jobber nå innen helse å søker nå på sekretær og butikk jobber. Jeg tenker som så at jeg får iallefall ikke noe om jeg ikke søker! Jeg har en kort og grei søknad
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Bruker du samme søknad til alle jobbene (sånn ca?) Og har du prøvd å søke på stillinger som ikke er utlyst? Hva skriver man i søknaden da i tilfelle. Jeg jobber i butikk nå ;-) HI
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 jeg prøver å få med d som står i søknaden da, feks står det at en søker etter en utadvent posivtiv person osv så skriver jeg at jeg er det, så lenge det stemmer. Forstår du? Det viser til at jeg har lest annonsen. Å er det i en bokhandel så skirver jeg at jeg er intr i bøker osv, klær så skriver jeg det. Min erfaring er at de gidder ikke lese laaaange søknader. De ser nok mest på cv. Du har kurset deg i regnskap? da har du nok data kunnskaper å da hadde jeg nok fått med det, gode data kunnskaper som et arb vertøy feks. Jeg har ikke søk på stillinger som ikke har vært utlyst. Heg har også sakt opp min stilling pga at jeg har tre mnd oppsigelse, å de aller fleste sier de trenger folk med en gang.... Kjipt men det er det som går igjen.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 SKAPP AV!! De har så vanskelig med å få folk med erfaring i dag så bare søk!! Du får garantert arbeid... lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Det skulle stå slapp av..hehe. Kontakt et vikarbyrå - de skriker etter sånne som deg. Da får du erfaring også.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Takk for det. Har allerede vært på intervju for proffice. Men det han sa var at mange av dems kunder trenger folk som kan hoppe rett inn i en jobb, jeg trenger nok endel opplæring. Men han sa også at hvis han fant en som var villig til å satse på en ny en var jeg en god kanditat.. Nei jeg skal ikke gi opp, var bare litt motløs i dag (-; HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå