NoDoubt Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Verken jeg eller gubben er det. Jeg er oppvokst i nabo kommunen i nord, ca. 10 min kjøring. gubben er oppvokst i nabokummunen i sør, ca 20 min kjøring. Så vi har endt opp i kommunen mellom oss. Egentlig ganske tilfeldig at vi bor her nå. vi bodde i hans hjemme kommune da vi møttes og da eldste ble født. Der hadde vi stor enebolig men bare gamle naboer. Det var heller ikke mulig å oppdrive tomt der. Så da endte vi her, bygde hus, mange barnefamilier rundt oss, søsteren min og familien i samme gata. Foreldrene mine bor og her, det gjorde de da vi og flyttet her. Hvorfor bor dere akkurat der dere bor?
Gjest Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Nei, flyttet etter mannen i mitt liv Han er heller ikke herfra...
Mille** Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Jepp, vi er oppvokst i denne kommunen. Har flyttet rundt både til nordvestlandet og østlandet, men endte opp i hjemkommunen til slutt. Bor her fordi familien bor her. )
Bøggly Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Vi er begge oppvokst i denne kommunen, men ikke her vi bor nå (stoor kommune i m2). Han bodde her (tettsted) da vi møttes - og jeg hadde bodd på samme tettsted tidligere. Derfor ble det et naturlig valg.
konvall Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Nei. Da samboeren og jeg skulle kjøpe hus, byttet vi både kommune og fylke, selv om det bare er en halv times kjøring unna. Er så utrolig dyrt der jeg er fra, så vi hadde ikke råd til å kjøpe der. Sparte iallefall en million på å flytte litt på oss.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Ja vi er begge oppvokst i denne kommunen. Har bodd vekke litt begge to, men bosatt oss her for godt nå.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Ja, begge er fra denne kommunen.....
lillebror er " forsinket" Skrevet 23. august 2008 #8 Skrevet 23. august 2008 Nei, men flytter snart til byen hvor jeg ble fodt.
roxanne Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Nei, jeg er oppvokst i Lier og nå bor jeg i Oslo. Det er litt tilfeldig at vi bor her vi bor. Da vi var på visninger mens jeg var tvillinggravid hadde jeg luktesans som en hund. Jeg syntes det luktet vondt alle steder vi var på visning. Derfor endte vi opp med noe nytt :-)
bambi på isen Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 Nei, vi bor vel så langt borte derfra som vi kommer i norge. Men vi skal jo ikke bosette oss her for alltid. Før vi flytta hit bodde vi i hans hjemkommune, 2 timers reise fra min familie, helt perfekt for jeg har ikke så godt forhold til min mor. Vet ikke helt hvor vi ender opp når vi flytter fra denne øya, vi får vel nesten se hvor det er mulig å finne interesante jobber til oss begge;-)
Poteto Skrevet 24. august 2008 #11 Skrevet 24. august 2008 jepp kommer aldri til å flytte. (tror eg da) vi begge er herfra..
yasmina Skrevet 24. august 2008 #12 Skrevet 24. august 2008 Nei, er ingen av oss som er herfra , men saert nok bor deler av min familie her saa det var en av hovedgrunnene til vi valgte aa ta noen aar her. Hjemme i Norge har vi fremdeles huset vaart, det er i nordnorge og vi er begge fra vestlandet saa da bodde vi ogsaa langt unna familien hans ( og min), men der ogsaa hadde jeg en soester . Hun kom flyttene etter pga studier
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. august 2008 #14 Skrevet 24. august 2008 Nei ingen av oss er oppvokst her. Jeg er fra en ganske stor by og han er oppvokst 1 1/2 time fra den byen. Vi bodde 5 år der som han er oppvokst pga han kjøpte hus mens jeg var lærling. Han var ikke intressert i å flytte heller. Men så fant vi denne plassen da. Jeg trives litt under middels (mest pga han er ukespendler så her sitter jeg uten mine venner og min familie, låst med barna) Kunne jag valgt uten å tenke økonomisk, ville jeg nok flytta igjen. Vi har bodd her i snart 2 år.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 24. august 2008 #15 Skrevet 24. august 2008 Nei, verken jeg eller min kjære er fra denne plassen. Jeg kommer fra et sted 40 min unna, samboern 10 mil unna. Da vi møttes bodde vi begge på en helt annen kant av landet. Da vi var ferdig i den jobben vi hadde der nede begge to, og skulle flytte søkte mannen på en del jobber - da hadde vi et kriterie og det var at jobben skulle enten være maks 15 mil fra hans hjemsted eller mitt.. Da han fikk napp her flyttet vi, bodd her i 3.5 år nå.. Men jeg ha VELDIG lyst til å flytte, og det mye nærmere min familie. Og det håper jeg skjer en eller annen gang i nær fremtid. Men først må det være en jobbe til mannen der nede. Og akkurat nå er det et tørt market - og han må finne en jobb hvor dem betale samme som han får nå. Så vi får se hva fremtiden bringe.. Men jeg vil jeg vil jeg vil nærmere mine foreldre og resten av familien!!!
bente69;) Skrevet 24. august 2008 #16 Skrevet 24. august 2008 Jeg ble tvunget til Moss når jeg var 16 år fra Oppegård. Når jeg flyttet for meg selv i 91, flyttet jeg til hit til Rygge (nabo kommune, har postnr Moss). Har bodd i samme boligfeltet siden, fylttet en gang fra rekkehus til enebolig i 2003. Gubben er fra Larvik, fant han i Oslo, han flyttet tilslutt hit *ler* Vi bor i en blindevei med masse unger i samme alder som snuppa sin. Vi har ingen familie her, nærmeste familie bor 30 min unna (søsken) mine foreldre bor 1 time unna og svigermor bor nesten 1time og 45 min unna om en tar med fergetur, vente på båten osv. Kunne ønske jeg hadde noe familie i nærheten, som kunne hjelpe meg om jeg plutselig skulle trenge krisehjelp....
trollmamma Skrevet 25. august 2008 #17 Skrevet 25. august 2008 Ja me er oppvokst her begge to, på kvar vår side av elva ;o) Men me flytta til nærmaste by då eg var 16 og han 20. Etter 6 år og to barn der, flytta me heimover. Budde i leilighet, kjøpte hus fekk eit barn til, og til slutt kjøpte me gården som mann min voks opp på og venter nå nr 4, og her skal me bu til me blir gamle og grå )
metaMORfose Skrevet 25. august 2008 #18 Skrevet 25. august 2008 Nei, jeg er oppvokst et annet sted. Mannen min er fra denne kommunen (Oslo), men fra en annen del av Oslo enn her vi bor nå.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. august 2008 #19 Skrevet 27. august 2008 Jeg er oppvokst her ja. Samboern er fra nabokommunen.
Lykkeligmammatiltre Skrevet 27. august 2008 #20 Skrevet 27. august 2008 Jeg er ikke oppvokst her, har bodd her i to år, men jeg er oppvokst i nabokommunen, og jobber i den kommunen! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå