Gå til innhold

Er det noen helsefagarbeidere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan trives dere i jobben og hva jobber dere med? lurer fordi jeg går vg1 helse og sosialfag nå og er ganske sikker på at jeg skal gå videre til helsefagarbeider neste år! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil nok ikke finne så mange helsefagarbeidere her inne siden det ikke er mange år siden de omgjorde utdanningene hjelpepleier og omsorgsarbeider til helsefagarbeider.

Jeg er omsorgsarbeider og trives med det. Det er et tungt yrke med relativt dårlig lønn med tanke på at jeg har fagbrev. Du må like å arbeide med mennesker og du har mange forskjellige arbeidsplasser å velge mellom så det blir aldri kjedelig. I fremtiden vil behovet for helsefagarbeidere bli enda større enn det det er i dag så du vil alltid være sikret jobb.

Skrevet

jeg er hjelpepleier, og jobber i en bolig for psykisk utviklingshemmede. stortrives men jobben og plassen, men for dårlig betalt er det.så jeg skal etterhvert gå sykepleien.

Skrevet

Nei men går på skole for å bli det nå :)

Helsefagarbeidere kan jobbe mange steder, er slått sammen hjelpepleier og omsorgsarbeider. Men det første kullet startet i fjor høst så det er ingen ferdig utdannede helsefagarbeidere ennå.

Jeg vil senere gå sykepleier for å få mer muligheter å mer kompetanse. Er mange veier man kan gå. Man kan også ta videreutdanning etter helsefagarbeider, det tar man på fagskole.

Skrevet

Jeg er omsorgsarbeider.

Jobba i hjemmesykepleien før jeg gikk ut i permisjon, og trivdes veldig godt. Samme når jeg var lærling, det var i hjemmesykepleien jeg trivdes best. Synes også det var greit å være i pu og på sykehjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...