Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Jeg fikk tilbud på hs, for jeg er så redd det er noe galt med babyen min hele tiden. Jeg er redd krybbedød, veldig slitsomt. Har mistet et barn ved termin for 3 år siden. I forhold til det synes jeg det går bra med sorgarbeidet. Jeg er ikke deprimert, er lykkelig og glad. Det er bare denne angsten for å miste barnet mitt som tærer. Og at jeg leter etter "feil", (barnet har allrede hatt cp, autisme, spasmer...og er 6.5 mnd gammel....). Vet ikke om det vil ha noe for seg, redd vil jeg vel være uansett. Men er det noen som har erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 har fått hjelp av DPS i forbindelse med ett traumatisk dødsfall i nærmeste familie samt god oppfølging av spesialsykepleier i svangerskapet og har bare gode ting å si om det. har fått luftet alle katastrofetankene som kommer HVER dag! tenker jeg dør, barnet dør, barnet har diverse sykdommer og vært mye nedfor. hadde mye katastrofetanker for å si det slik! jeg føler at jeg virkelig har greid å jobbe meg gjennom endel av problemene bare ved å ha disse samtalene, forholdsvis uformelt, 1 time hver gang. og så slapp jeg psykiater, følte at det ble litt for voldsomt for meg. Jeg sliter heller ikke med depresjon, er til daglig en glad og positiv person. hun jeg går til sier ofte til meg at: du er ikke en deprimert og negativ person, men en person som har opplevd noe veldig negativt. føler det er en stor forskjell i akkurat det!!!!! ta imot tilbudet, og er det slik at du ikke syns det funker, så er det jo bare å slutte......... stor klem
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Jeg tror du vil få god nytte av å snakke med en psyk.spl og bearbeide angsten din. Du har ikke noe å tape på det, men alt å vinne! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 jeg har vært til både psykiater og psykolog pga min fødseldepresjon og mye katastrofetenking. Men det var først da jeg kom til en psykiatrisk vernepleier at jeg følte jeg fikk den omsorgen, oppmuntring og støtten jeg trengte. Så lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 har fått tilbud om hjelp ved psyk poliklinikk pga panikkangst og depresjon. .. men jeg vet ennå ikke om jeg skal ta imot tilbudet, selv om d sikkert er lurt, eller vente til svangerskapet er over.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå