*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 jeg har ens sønn på 18 månder han er 21 månder når den andre gutten kommer..hvor lenge har dere barna i sprinkelseng??bare lurer på når jeg kan bytte??for jeg har en ana seng i kjelleren til ahn slik du kan vokse i..det er litt kt på den så tror ikke han detter ut av den..men han klatrer kansje ut da
*gurimallaika* Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Normalt så bytter man til vanlig seng når de begynner å klatre ut av sprinkelsenga. Hvis det er meninga at lillebror skal ta over senga etter storebror så hadde jeg byttet snart sånn at han får litt tid til å venne seg til den nye senga og at dere får litt tid til å venne han til tanken om at lillebror skal bruke senga hans.
Herkules Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Det blir 27 mndr mellom mine og jeg har valgt å ikke bytte storebrors seng. Han er en villmann og jeg orker ikke tanken på å legge ham uten sprinkelseng. Han får ha den til han klarer å klatre ut Jeg får heller kjøpe en billig seng til mini. Enig i at om du skal bytte til eldstemann så gjør det en stund før neste kommer.
<3 girls <3 Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 mi fikk faktisk store søster seng igår..hun er 2år og 2 måna.. og hun bjunte dagen før og klatre ut av sprinklesenga..
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Jeg bytta nå da han ble 2år fordi han klatra over. Det er veldig forskjellig fra barn til barn, noen liker å ligge i sprinkelsenga, andre vil sove bedre i stor seng. Du kan jo ta den andre frem og prøve. Sønnen min kommer jo til meg om natta om han våkner. Og det tar litt lengre tid med legging nå enn før, siden jeg må sitte med han litt og synge og sånn, og har han sovet for lenge på dagen kommer han ut i stua mange ganger før han sovner. Han har aldri detti ut av den, det er vokseseng vi har og
Itsrejk Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Min var veldig glad i senga si, så vi byttet ikke før han ble tre år, faktisk. Da hadde han vokst fra den i lengden.
*gull ungen* FØDEKLAR!! Skrevet 22. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2008 ja det var et bra tips damer..heller prøve å se hvordan det går før vi bytter helt sikkert...hadde jo spart en del kroner på det men selvfølgelig går sikkerhet å komfort føre det...takk takk
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Dattera vår vil være 19mnd når lillebroren kommer. Vi har tenkt at han skal sove i leandervogga de første 4-5 mnd(det gjorde hun også). Og at hun skifter seng iløpet av de mnd. Da nærmer hun seg 2 år.Søskenbarna hennes skiftet da de var ca 2 år og det gikk visst helt fint.Hun er ganske rolig av seg så tror ikke det blir noe problem.
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Storebror her i huset fikk stor-gutt-seng nå når vi hadde forklart han at det var en baby i mammas mage,og at sprinkel sengen var det lillebror som skulle bruke når han kommer.. =) Han blir tre år i September og har klatret ut av sengen i halvannet år nå,så når vi fant "Lynet Mcqueen" seng,så kjøpte vi den. Har termin i slutten av November.
PrincessElisabeth Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 jenta mi blir 2 i oktober og starta i juni med "storjenteseng", det har gått over all forventning. Hun legger seg kjempeflott og når hun våkner om morgenen så går hun å leker eller leser i bøkene sine, når hun er lei så roper hun på oss(hvis vi har våknet kommer vi jo inn til henne, men enkelte ganger så våkner ikke vi før hun roper) Du ser det litt an selv hvordan ungen er, jeg følte iallefall at det var på tide for hun ville ikke legge seg i sin seng, skulle ligge i vår seng, og det ble ganske hektisk til tider når hun skrek i flere timer fordi hun ikke ville sove i den sengen...
mai-mamsen06+september08:) Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 Gutten vår fikk stor seng i juli, da var han 2 år og 2 mndr. Vi var på ferie med et vennepar som har et barn som er litt eldre en vår, og hun sov i vanlig seng. Gutten vår ville ikke være noe dårligere, så han måtte også sove i vanlig seng:) Siden nr 2 kommer nå i sept (eller forhåpentligvis litt før!) Tenkte vi at vi like så godt kunne bytte så sprinkelsenga ble "ledig". Vi var veldig spente på om det ville gå bra eller om det kom til å bli flying opp av senga osv, men det går strålende! Han er bare kjempestolt over den nye senga si og alle som kommer på besøk må inn på rommet hans og se:)
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 min fikk nylig vanlig seng, bare noen få dager etter toårsdagen. Han klatret aldri ut av sprinkelsengen. Han ligger nå i ei 90x200cm seng med sengehest. Han ligger fremdeles inne hos oss, siden rommet hans ikke er ferdig enda. Det går veldig bra å ha han i stor seng, han har ikke detti ut enda og han ligger der rolig selv om han våkner før oss om morgenen. han kommer oppi senga til oss når vi våkner/eller viser at vi er våkne. koselig=)=)
PrincessElisabeth Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 kom på at jeg kanskje kunne føye til at vi ikke har sengehest...vi tenkte at vi skulle ha det men prøvde uten, for oss har dette gått helt flott. Sengen vår er veldig lav, MALM fra IKEA...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå