Gå til innhold

Helt seriøst.. Har man "fordommer" mot blondiner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du ser en "fullstendig" blondine med masse brunkrem, rosa lipgloss, Prada veske, Gucci briller, smykker og gjennomført stil på gata, tenker man automatisk at de er "dumme" da? Altså, er det riktig at man kanskje ikke ser for seg denne personen som en sivilingeniør, advokat e.l.?

Ikke for å såre noen eventuelle "slike" - er blondine selv, derfor litt nysgjerrig :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, ikke alle blondiner har masse brunkrem, rosa lipgloss osv da... Jeg tenker ikke automatisk dum før de begynner å snakke, men tenker nok ofte at de ikke er så interessert i annet en sminke o.l, at de er veldig overflatiske. For alt jeg vet kan de jo være skikkelig opptatt av kjemi eller noe.

Skrevet

Vinklet det kanskje litt feil, men nå siktet jeg først og fremst til blondiner MED masse brunkrem, rosa lipgloss osv. Kjenner flere smarte "bare" naturlige hårblondiner :-)

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke.. Ser ikke på hårfargen, men jeg tenker "hun er ikke grei". Når jeg var rundt 16 år så ville jeg IKKE være på fest med sånne, følte meg mindre pen.. Men nå har jeg mange venninner som er oversminket og med dyre klær. En venninne av meg er litt lite intiligent ang enkelte ting (for å si det på en litt finere måte), men jeg har det veldig morsomt med henne, hun er veldig skoleflink, men sier utrolig mye rart som er uuutrolig festlig noen ganger.. "HVA finnes det fler enn en Ferrari?!?!?!" Når vi diskuterte at den og den er finere enn den og den.. :)

Jeg er blond og sminker meg MYE når jeg skal bort.. Men jeg er da ikke så dum.. hehe..

Skrevet

Ja, hvis jeg ser en slik som deg så tenker jeg at hun er litt grunn.

Skrevet

Nei hvorfor skulle jeg tenke det?

Nå er jeg blond og liker å kle meg pent selv da :)

Skal innrømme at jeg har litt fordommer mot "merkehorer" da, men da uansett hårfarge.

Med merkehore så mener jeg sånne damer som flasher at de bruker dyre merker, altså har solbriller fra dior som det står DIOR med skrikende bokstaver på, LV veske, gucci sko osv.

Jeg synes faktisk sånt nesten er litt pinlig å se på hehe, og kunne aldri kledd meg sånn selv :)

Har merkebriller for eks, men det står diskret gucci med 2 mm høye bokstaver på den ene siden bare.

Skrevet

Ja, må innrømme at når jeg ser slike jenter tenker jeg at hun sansynligvis er overfladisk og ikke har særlig andre interesser enn mote, sminke og kanskje det strekker seg til interiør. Hårfargen har ikke så mye å si, det er heller "stilen" som får meg til å tenke det.

Ser ikke for meg at hun f.eks går hjem og setter seg ned med noe slags håndarbeid og ser en dokumentar.. Men det kan hun jo godt gjøre! :)

Skrevet

Denne looken som du beskriver ser en jo på både blondiner og brunetter...

Må bare legge til denne beskrivelsen din: ekstremt tupert og flokete hår, noen litt mer ivrige enn andre..hehe

Skrevet

Ja, hehe, glemte tupert og flokete hår.. Ja, denne looken finner du på både blondiner og brunhårede ;)

Skrevet

Haha, ser at jeg har formulert meg noe feil *flau*. Lurer på hva jeg tenkte som fikk den formuleringen til å se fornuftig ut...? Jeg sikter til "merkehorer" (treffende uttrykk...) med malte ansikter. DE ser grunne ut (egentlig uansett hårfarge, men det hjelper ikke hvis det er bleika blond og hakket før de tipper over til "glamourmodell-look", med påmalte øyenbryn i tynne streker).

De som har gått waaaaay forbi det å kle seg pent og bevisst. Det er forskjell på å klippe neglene og å kutta av seg hånda.

Skrevet

spørst jo hvor gammel denne personen er og da. Er de 14- 16 år tenker jeg bare at de er fjortiser og gjør alt for å se best mulig ut (ut fra deres kritetier:) Er de f.eks 30 tenker jeg litt sann oh no:) Kledde meg selv litt sånn da jeg var yngre men har blitt mer og mer nøytral med årene for å si det sånn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...