Gå til innhold

jeg er så sliten....han bare skriker og skriker!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå holder jeg på å bli sprø. gutten min på 4 uker bare skriker og skriker. jeg holder på å bli gal. ikke 1 gang har jeg kunnet lagt han ifra meg uten at han begynner å skrike etter 1 min. når skal de begynne å roe seg?

Har prøvd minifom nå i hele dag. når begynner det å virke?

nå har han hengt i puppen i 2 timer. det er den eneste gangen han er stille.

føler ikke jeg har nok melk til han. har gått til innkjøp av mme i dag. tenkte åprøve det litt i kveld fra et beger. gjør jeg noe fryktelig dumt da??

mannen er på jakt i helgen så her sitter jeg da muters alene og er fryktelig lei meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å pumpa deg og sett hvor mye som kommer..? Er jo ikke sikkert du har nok...

Hadde nok prøvd det før jeg prøvde mme.

Minifom hjalp ikke på mine i deg hele tatt, bare så det er sagt.

Det er ikke noe gøy når ungene skriker og skriker, man blir frustrert, maktesløs og får bare vondt i hele kroppen av det.

Masse lykke til:)

Skrevet

Akk og sukk...

"i deg hele tatt" = I deT hele tatt!!

Mangel på søvn, og hjerna henger ikke med idag..

Skrevet

Har han kolikk? Det går vel som regel over rundt 3 mnd alder.

Skrevet

Prøv å gi han litt mme etter du har ammet og se om han roer seg da...Hvis han gjør det får du jo svaret kjempe fort:)

Lykke til, håper det ordner seg :)

Skrevet

Stakkars deg. Jeg vet hvordan du har d. Det første barnet mitt hylgrein den første måneden, spesielt om natta. Hun var veldig plaget med magen sin. Det hjalp litt å massere magen hennes og passe på at hun var varm der. Hvis han sovner under amming og våkner raskt etter at du legger ham fra deg, så kan du prøve å pakke han inn i et pledd eller noe sånt mens du ammer, for så å legge ham fra deg i det. Da blir han ikke lagt over i noe kaldt, men beholder varmen fra pleddet. Ellers så kan jeg anbefale et elastisk bæresjal, det skal virke veldig beroligende for små babyer å bli bært nært moren, og da får jo du hendene fri også.

Hvis det er magen som er problemet, så gjør nok ikke mme det noe bedre, heller motsatt. Om han får i seg nok mat kan du se litt på bleiene også. Bæsjer han mye? Er bleiene våte når du skifter dem? Du kan jo reise en tur på helsestasjonen å få han veid, så du ser om han legger på seg nok. På sykehuset brukte de en slags sonde fra en kopp med mme og andre enden inn sammen med puppen. Da ammer du samtidig som han får erstatning. Jeg vet ikke om det går an å kjøpe noe sånt på apoteket.

Skrevet

Prøv mme å se om det hjelper. Mange får ikke pumpet ut like mye som kommer ut når de ammer, så det vil ikke gi deg noe svar. Hvis barnet blir rolig når du gir mme, så har du svaret.

Skrevet

Du kan få kjøpt noe som heter hjelpebryst hos ammehjelpen.no den taper du på puppen sånn at han blir ammet (hjelper på produksjon) og han får i seg litt mme i tillegg. Men prøv å gi han fra kopp først så vil du jo fort se om det er sult han griner for

Skrevet

Jeg vet så godt hvordan du har det. Enda så har jenta mi vært rolig på dagtid. Men helt fra fødselen har hun skreket 3-4 timer i strekk på natta.

Tror kanskje vi aner en bedring nå, etter kiropraktorbehandling.

Det kan ta 2-3 dager før minifom har full virkning.

Minifom hadde ingen effekt hos oss.

Du kan prøve å gi sukkervann, hvis du ikke allerede har gjort det. Kok opp 1 dl vann, og rør ut 1 ss sukker i det. Avkjøl, og gi et par teskjeer med 1-2 timers mellomrom. Sukkervannet forebygger ingenting, det virker smertelindrende der og da, og skal fungere ganske momentant.

Men det er ikke alle barn som har effekt av det.

Ellers setter jenta vår pris på lyden av vann. Da blir hun roligere. Vi har en Fisher Price lydleke som spiller vannlyder. (foss, sildrende bekk, bølger mot stranda)

Har hørt noen som setter på springen, og lar vanne renne for å roe ned ungen.

Vi har også gitt litt mme på kvelden, fordi jeg har følt at jeg har for lite melk. Så det er jo ingenting i veien for å forsøke å gi litt tillegg, for å se om det bedrer seg. Dersom ammingen fungerer fint, så kan du jo bruke flaske, men gi fra beger hvis du heller vil det..

Har du veid han? Jeg veier jenta en gang i uka, sånn at jeg vet at hun får nok mat.

Merker du noen tegn til at det er luftsmerter som plager ham? Trekker han beina opp mot magen? Har han ofte avføring? Kommer det ut luft sammen med da?

Du kan jo prøve kiropraktor. Vi hadde vår 4. og siste behandling hos kiropraktor i dag. Hun var stiv i nakken da vi kom dit, så det er det han har behandlet. Han kalte det klassisk kolikk. Fordi smertene i nakken gjør at hun spenner kroppen. Og dermed får hun ikke ut lufta, og så blir alt enda verre, fordi det blir vondt både i nakken og magen.

Etter flere behandlinger hos kiropraktor ser vi bedring, men hun er ikke helt bra. Hun er roligere på natta, og det er ikke den intense skrikinga lenger. Og vi merker at hun lettere får ut lufta nå.

Men som et siste forsøk på å få henne til å roe seg og sove på natta, har jeg nå kuttet ut melkeproteiner fra kostholdet mitt, for å se om hun kanskje reagerer på det.

Det var hs som anbefalte det, og jeg skal være avholds en uke, for å se om vi merker noen forandring.

Fenikkel-te er også et råd. Den skal gies til babyen. Ellers kan du selv drikke amme-te, som inneholder fenikkel.

Og akupressur var det noen som nevnte her i går. Fikk link til en side med oversikt over sonene på føttene.

Hadde henne på fanget i går, og prøvde å trykke på sonen for mage.

I samme øyeblikk kom det ut masse luft, men det kunne jo bare være tilfeldigheter:)

http://www.salussiden.no/Fotsoneterapi.htm

Forresten, så er definisjonen på kolikk at barnet gråter mer enn 3 timer om dagen i flere enn 3 dager i uka, i mer enn 3 uker.

Så hvis han får nok mat og legger fint på seg, og ikke viser tegn til sykdom på noe vis, så er det vel sannsynlig at det er kolikk han har.

Dette ble et langt og rotete innlegg. Håper du får noe ut av det likevel:)

Og lykke til, håper det ordner seg snart for gutten din!

Skrevet

det kan være at du har lite næringsrik melk.. prøv å gi en flaske etter amming feks 200 ml hvis han drikker opp alt og roer så.. da har du svaret,,

blir det forsatt skriking kan det være luft..

minifon, sukkervann, og kiroprantor hjelp her,, stakkasj .. lykke til det er tøft. får nesten håpe at det er melken din det er noe galt med, for da er løsningen enkel = ) lykke til

Skrevet

Lite næringsrik melk? Det er jo bare noe tull de skyldte på i gamle dager når barn var urolig eller ikke la på seg nok. De har gått helt bort i fra at det er noe i det i det hele tatt. Alle har melk som er spesialtilpasset sin egen baby. Det finnes ikke dårlig melk!

Skrevet

Jasså mammalisa? Jeg måtte slutte å amme fordi gutten min ikke la på seg mere..Melken var ikke nok næring i. Når jeg begynte med mme gikk han opp med engang..

Skrevet

det der er bare tull, det kan være lite næring i mm.

min søster sulta sønnen sin i 3 uker, før det var noen som tipsa henne om å prøve noe annet.

det var som å få en ny gutt på timen....

Skrevet

tusen takk for flotte svar!! har pumpet meg ja.....får bare ut litt. nå har han fått 60 ml mme + 40 ml mm fra kopp. skriker fremdeles. prøvd sukkervann uten hell.

har masert magen og under beina. trekker beina ofte opp til seg. tror han svelger en del luft. til nå i dag har han sovet 1-2 timer + 7 timwe i natt. ikke sammenhengende. han sovner når han får pupp men ikke lenge. våkner i det jeg skal legge han fra meg.

Skrevet

Sånn hadde vi det de første 3,5 mnd med datteren vår. Prøvde ALT uten at vi fant noe som kunne kalles mirakelkur. Du må gi minifom litt tid før det virker.

Jeg ga datteren min litt fenikkelte med skje et par ganger i døgnet. Det hjalp litt. Ellers var vi hos kiropraktor også. Du kan også prøve en varmepute på magen hans.

Det føles som du ikke har nok mat uten at det trenger å være sånn. Det at du stresser litt hjelper ikke akkurat på melkeproduksjonen heller. Jeg fikk aldri til å pumpe meg, fikk bare ut bittelitt. Begynte å gi mme da lillemor var 2 mnd.

Jeg hadde aldri fått sovet hadde jeg ikke gjort det sånn at datteren min lå sammen med meg. Da var hun stille og koste seg med puppen. Og jeg fikk sove. Søvn må man ha, sånn er det bare.

Husk sønnen din er bare 4 uker og helt ny her i verden. Han trenger masse kroppskontak. Hvertfall hvis han har vondt i magen sin.

Skrevet

kanskje det er økedøgn.da er det bare å henge han fast i puppen så mye han vil...går over i løpet av noen dager..beibien gjør det for å øke melkeproduksjonen hos deg ...helt normalt..

Skrevet

hm....Da har han hatt økedøgn i 4 uker for slik har det vært siden han ble født!!

Skrevet

Min holdt på sånn på sykehuset, og jeg som førstegangsfødende skjønte jo ikke at det kom av at hun var sulte stakkars! Jeg hadde ikke nok melk og fikk aldri nok melk, så vi gikk mer og mer over til mme. Bedre det enn at hun skulle ha det vondt og være sulten. Prøv med MME! Lykke til! :)

Skrevet

ser du skriver at han våkner i det du legger han fra deg... hva med å la han ligge inntil puppen hele natta??? da får han jo sover mere sammengengende... søvn avler søvn sier de..... jeg har hatt vesla mange netter i senga... sover så godt begge to atte... gjorde det med førstemann og.....

Skrevet

ja det med at jeg legger han i fra meg og at han våkner med en gang igjen er på dagtid. kan jo ikke sove med han da. i helgen er jeg alene så da skal jeg prøve å ha han i sengen min. håper det funker!!!

Skrevet

hvorfor ikke sove med han på dagtid...?? har du flere barn?? jeg sove med førstemann oppå brystet mitt på dagtid jeg... vi kunne sove i 3-4 timer..... deeeeilig... det ble ikke noe uvane for han.... vi trengte søvnen begge to.. på natta sov han i senga med meg... la han på eget rom når han var 5 mnd... da hadde han sovet lenge i sin egen seng da... :o)

jeg har ei jente på 3 mnd... idag har ho sovet max 2 timer til sammen, det ble da litt værre å legge ho på kvelden, for ho var da overtrøtt.... så i mårra skal ho sove mer, om jeg så må trille hele dagen... men må jo være ue med lillegutt, så det går igrunn fint.. he he...

lykke til....

Skrevet

Hei råååsa - du, om dette ikke ordner seg snart bør du ha en ordentlig sjekk hos fastlegen for sjekk av hva som står på. Om du sender meg en pm kan vi ammehjelpersnakke på epost.

Skrevet

sender deg en pm i morgen....nå har han endelig sovnet og jeg er stuptrøtt!!!! takk for hjelpen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...