Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Er det noen som vet om dette står på listen over kjøtt som vi gravide ikke bør spise? Mannn min kjøpte en pakke fra Gilde i går og nå ligger den i kjøleskapet og frister veldig... Var inne på matportalen og tittet, men fant ikke noe konkret svar, og litt for sent å ringe jordmor og spørre.. Sjekket med henne ang salami sist gang jeg var der og hun sa at det ikke er farlig så lenge pakken er nyåpnet og at den er norskprodusert...
Nightelf venter nr. 2 :-) Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 All kjøtt og fisk som ikke er gjennomstekt bør gravide helst unngå. Roastbiff er ikke gjennomstekt, så det er dessverre en av de tingene du ikke bør spise.
Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 22. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2008 Ja, ja, det var det jeg fryktet...
Gjest Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 ååå nam nam roastbiff med rødløk på brødskiva................sukk
MaritB Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Jeg fant roastbiff som var grå, altså gj stekt, og det hev jeg meg over:-) Klarte ikke la være. Men da er den iallefall "safe" vil jeg tro. Jeg leste et sted at kjøttet må ha kjernevarme på 70g ved steking. Jeg synes at det som er værst å holde meg unne er oster...
Maya_1 Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Roastbiff er det eneste jeg savner litt Det får bli roastbiff til jul ;P
Julemamma08 Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Kan jo spise gjennomstekt og fersk roastbiff, men blir jo ikke helt det samme..... Hva slags oster er det du holder deg unna MaritB? Kan jo spise de fleste typer selv om du er gravid.
birrisj05.02.09 Skrevet 23. august 2008 #8 Skrevet 23. august 2008 Roastbiff er nok av det man ikke bør spise ja. Men så er det da heller ikke sånn at det SKJER noe om man spider det. Det bare kan. Jeg har iallefall lurt meg til litt laks på brødskiva.. og noen salamier i ny og ne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå