Gå til innhold

Blødninger tidlig i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne slutte meg til den store, bekymrede gjengen her inne som blør i 1. trimester. Jeg er nå 9+4.

Jeg begynte å få litt brunlig utflod i går, og da det ikke var blitt bedre i dag så ringte jeg legen. Der var det ingen betryggelser å få; jeg ble bedt om å komme ned til kontroll så fort som mulig. Jeg slang meg på banen og stresset opp, og jeg må tillegge at jeg var utrolig bekymret og tenkte at barnet mitt sikkert allerede var borte.

Hos legen fikk jeg en GU og hun mente at alt så normalt ut. Jeg fikk masse nyttig informasjon, som at det var vanlig å blø i svangerskapet, og at det ikke trengte å bety at jeg mistet. Hun sa at livmoren utvider seg mye i de ukene jeg er i nå, og at blødninger kunne skyldes bristede blodkar. Hvis jeg ikke fikk mer blødninger med friskt blod de neste par dagene så skulle jeg ikke være redd, og jeg skulle komme til min første svangerskapskontroll som vanlig. Jeg var bekymret fordi morgenkvalmen var borte, men da sa hun at det også var helt normalt, og det trengte ikke bety at jeg aborterte. Hun sa også at det oppstår en annen bakteriekultur i 1. trimester, og at brun utflod også kan tyde på en soppinfeksjon.

Jeg vet ikke om dette beroliger noen av dere, men det beroliget ihvertfall meg littegrann!

Lykke til med alle dere bløderne!

*Linn*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...