Gå til innhold

Hva liker du best, Tiril eller Matilda?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Synes dette var vanskelig. Jeg har selv en datter som heter Tiril (15år), og synes navnet er utrolig flott. Hun også selv fornøyd med å ha et navn som ikke er så vanlig :-)

Men, jeg synes også at Matilda er et utrolig vakkert navn. Det har etterhvert blitt en sterk kandidat til vårt neste barn.

 

 

Kanskje Matilda passer best til søskenes navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere Tiril enn jeg kjenner Matilda - saa paa sett og vis synes jeg det er finere paa den maaten... Dessuten har jeg veldig gode assosiasjoner til navnet Matilda (har jeg forsaavidt med Tiril ogsaa) - men synes navnet er merkelig... Saa Matilda er uten tvil finest;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...

Eg har eit søskenbarn som heiter Tiril og må nok seie at ste er min favoritt blandet desse to navna, men det Matilda er også veldig fint. Minner meg om mon barndomsheltinne Matilda fra Roald Dahl si bok. Eg hat alltid likt den boka. I tillegg liker eg og navnet Matilda på grunn av at det er i boka Svarte-Mathilda som eg leste tre gonger når eg var liten. Eg må seie at Tiril er best, men at Matilda óg er heilt nydeleg. Det eg syns er litt rart er at eg som regel likar å putte inn ein H i dei fleste navn, for eksempel: Noah i staden for Noa, Nathalie i staden for Natalie, Marthe i staden for Marte, Mathilde i staden for Matilde osv… men Matilda er eit av dei få navna der eg faktisk liker navnet bedre uten H enn med H. Dette trur eg kanskje kan komme av at Svarte-Mathilda boka er jo litt den samme historien som legenden om Bloody-Mary, men i Roald Dahl si bok er jo Matilda ei supersmart jente som leser bøker for voksne allerede når hi har begynner på skulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ville valgt Tiril av de to, men aller helst Torill😊

Anonymkode: 0c8ae...e65

Torill🙈🙈

Anonymkode: b0e98...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...