moomy venter nr 2 Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Kjøpte et slags byggesett fra Fisher Price til datteren min i dag. Hadde satt det frem så det skulle være det første hun så etter luren hun tar midt på dagen. Når hun først så det så strålte hun som en liten sol. Etter en stund hvor vi hadde lekt litt med det så strakte hun seg opp til meg og ga meg en klem. Dette gjorde hun flere ganger etter at hun hadde kommet med små gledeshyl:D Det samme skjedde en gang tidligere når jeg kom hjem med en gåbil til henne. Når hun satt på den så strålte hun og så strakte hun armene ut for å gi meg en klem. Kan det virkelig være mulig at de viser en slags takknemmelighet så tidlig. Før hun har rundet det magiske året altså? Blir stadig vekk overrasket over hvor oppegående og smarte disse små er. Hilsen en stolt og glad
frøydis m/ 4 Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Så koselig!!! Nå sitter jeg her og smiler for meg selv og gleder meg til Minsten blir noen måneder eldre så jeg kan få slike gode klemmer med faste armer. Hun har ihvertfall skjønt at når man blir glad så kan man vise det med å dele klemmer! :-o
coscos Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 hei, hei moomy! Ja, disse barna tror jeg er smartere enn vi tror, og får med seg mye mer fra de er ganske så små. Tror helt klart at hun viser takknemlighet når hun strekker ut armene til deg og gir deg en klem. Hvis vi gjentar ting mange ganger, tror jeg de skjønner årsakssammenhenger. At gjør de eller vi noe, så vil resultatet bli så eller så. Morsomt er det, når de gjør ting, men ikke ennå klarer å sette ord på sine handlinger. Og, det er helt klart at allerede fra de er så små, så skinner deres personligheter igjennom ganske tydelig :-)
Maud Skrevet 25. august 2008 #4 Skrevet 25. august 2008 Fine lille jenta! Hun har skjønt at hun viser glede ved å gi bort en klem og har nok også skjønt at mamma blir glad når hun får en klem. Jeg tenker igjen at mennesker er sosiale vesner som vil dele sine opplevelser og følelser med dem som er viktige for dem, dette gjelder også de bittesmå :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå