Gå til innhold

PrincessElisabeth..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var inne å smugtittet i 3-trimester,hører til her inne fra Mandag av:)

Så du hadde skrevet et koselig innlegg om svigers:)..Og..jeg kjenner meg sånn igjen.Har skikkelig "problemer"med svigers jeg også,særlig svigerfar.Han har ikke engang snakket med oss etter (eller en stund før) han fikk vite at jeg er gravid.Selv om det er deres første barnebarn.

Sykt?

Lurer ofte på hvordan dette skal ende,om de kommer til å ha noe med babyen å gjøre.Eller om han bare får ett sett med besteforeldre.Jeg er fra Stavanger forresten:)

Noe nytt i din situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du, ble nesten litt skremt da jeg så nicke mitt med den store skrifta, tenkte bare "oi hvem har jeg egla på meg nå" :P men dette var jo bare koselig :)

Det er ikke noe kjekt å ha slike svigerforeldre, det ødelegger jo feriene våre som er opp til dem, for jeg ønsker jo selvsagt at barnamine skal ha kontakt med sine besteforeldre...på tross av at det går utover meg og stoltheten min.

Kjenner meg igjen i det du sier om at det ble liten kontakt etter "bomben ble sluppet", min snakket til oss, men som sagt var han ikke interessert i babyen, og da han fikk vite at det var jente av svigerinnen min så svarte han bare"ikke en gutt altså"....

Sårt for meg og kjenner jeg blir sint når jeg tenker på det, men det vet du nok alt om.

Antar at siden du sier at han ikke har villet prate med dere siden du ble gravid så er dette første barnet, eller?

Jeg lurer også ofte på hvordan dette kommer til å ende, men jeg er vel kanskje heldigere med mine som er i oslo og som jeg slipper å treffe mer enn toppen 2 ganger i året hvis jeg ikke vil dra opp dit.

Er det kun svigerfaren din du har problem med? Støtter samboeren din deg?

Hvor i stavanger er du fra da?

Skrevet

hehe leste akkuratt på profilen din at du har to gutter fra før, har han ikke prata med dere siden du fikk disse to eller er det spesiellt dette svangerskapet han har "reagert" på?

Skrevet

Hei på deg:)

Hadde "tatt helg" fra BIM,men er tilbake igjen nå og hører faktisk til her inne nå:)Var ikke meningen å skremme deg med overskriften:))

Stemmer at jeg har to gutter fra før ja,men dette blir vår første sammen,og deres første barnebarn.Har vel egentlig alltid hatt et anstrengt forhold til svigerfar,men har ikke opplevd å ikke snakke sammen på et halvt år.Trodde iallefall at han skulle komme til fornuft nå når han venter sitt første barnebarn.Men..nei..det ser ikke sånn ut.Har fremdeles ikke hørt fra ham,noe som selvfølgelig er verre for min mann enn for meg.Har prøvd å strekke ut en hånd også for å få slutt på dette,men da ble han mer eller mindre utskjellt av si egen far på telefonen.Jeg tar meg ofte i å tenke at det er like greit å ikke ha noe med han å gjøre,kommer ikke til å påvirke babyen på en positiv måte uansett.Men..er nok kanskje litt egoistisk der ja:)

Jeg bor på ullandhaug forresten:)

Skrevet

Synes egentlig ikke at du er så egoistisk jeg, men kanskje jeg er like egoistisk som deg da;)

Uansett hva vi er så er vi iallefall i samme båt.

Jeg tenker også på det at ungen får ikke noe positivt, men samtidig skal ikke jeg være den som har stått i veien...

Husker fra forrige svangerskap at jeg var skuffa da jenta mi ble født...de som ikke hadde vist oss noen interesse i verken meg eller babyen skulle plutselig ha like mye oppmerksomhet fra oss...og ha like mye rett på babyen...vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men de forlanger så og si det samme som min familie, min familie som virkelig stiller opp for oss hele tiden...I og med at de bor i oslo så kan de jo ikke det, og det forstår jo jeg også, men de kan i det minste dra seg ned hit til oss også, ikke bare sitte der i oslo og forlange at vi kommer....

Det skal ikke være lett...det går jo ut over de andre man er glade i også...slik som du sier at det går ut over samboeren din...

Ser også at det går ut over min samboer, og hans oppvekst er også preget over en far som virkelig ikke vet hvordan en farsrolle skal være..

Har hans far alltid vært slik mot deg eller er det kun nå etter at du ble gravid?

Synes det er ufattelig synd at det er slik som dette..

Skrevet

Hei igjen:)

Ser ut som vi er inne her på forskjellige tidspunkt ja:)Sitter foran pc'en hele dagen på jobben så jeg sniker meg inn litt her innimellom.

Så fant vi ut det...vi er IKKE egoistiske:)Nesten litt godt å høre fra andre i samme situasjon for det er ikke alltid så mye forståelse å få fra folk som ikke har opplevd det.Får stadig høre at"ja,men dere må jo prøve å ordne opp" osv.Har prøvd på det flere ganger,men har en svigerfar som er så vanvittig barnslig at du ikke skulle tro det var mulig.

Han har så lenge jeg har kjent ham(og når jeg hører fra mannen min) alltid vært vanskelig.Vi sluttet å snakke sammen før jeg ble gravid,og av helt absurde grunner.Han klager over at sønnen ikke har tid til å komme ned å hjelpe til en hver tid,eller i det minste komme på besøk.Men når vi inviterer dem til oss,som er mye lettere ettersom vi har barn som skal gjøre lekser osv,presterer han å si at han ikke føler seg velkommen.

Tror nok ikke han liker at han ikke har 100% kontroll over sønnen sin lengre.Slenger stadig ut spydige kommentarer til ham ang meg og min familie.Tror nok han er temmelig sjalu på dem av mange grunner.Nesten som om vi må dokumentere hvor ofte vi er på besøk hos mine foreldre.

Nei,det skal ikke være lett.Tviler på at vi hører fra ham før fødselen iallefall.

Men,men,nå er jeg jo blitt temmelig pessimistisk også da:)

Skrevet

Er det virkelig rart at man blir pessimistisk når det kommer til slike situasjoner?

Etter min mening så er man utrolig god hvis man klarer å være opptimistisk til slike hendelser når man gang på gang blir skuffa.

Kjenner meg ganske godt igjen i det du sier om dette med å kritisere den andre partens familie...Før svigerfar traff mine foreldre så var han veldig ute etter å kritisere til en hver tid. Det var alltid de som stillte opp for oss, siden han satte inn penger på samboers konto i stedet for å si at han savnet han eller at han var glad i han. I flere samtaler og diskusjoner kunne han også bruke det imot oss, dette med pengene vi aldri ba om å få osv. Han satte kanskje inn 500-1000 i måneden, noe som er kjempesnillt! Men han tenkte ikke over at mine foreldre, som er skilt satt inn 3000,- sammen(pappa skylte meg noe penger og mamma satte over barnetrygden min)Dette kun for å hjelpe oss som var student og siviltjener på det tidspunktet, endte jo når jeg var ferdig på skolen...

Det er synd at det er slik, og selv om jeg synes synd på deg(og meg selv) for å være i en slik situasjon, er det faktisk like synd på svigerfedrene våre... Det er nok en grunn til at de er slik de er. Mye mulig at deres fedre var fraværende eller rett og slett like tåpelige.

Jeg ville trodd at når det er snakk om at deres fedre har oppført seg dårlig så ville de selv prøve å ikke bli lik dem...synes forsåvidt det er mer logisk.

Men ikke sikkert de ser det selv...

Vi hører ikke noe særlig ifra svigerfar vi heller, hadde det ikke vært for svigermor så hadde vi nok ikke hatt noe kontakt med han.

Kjenner også på det du sier om besøk, vi har våre i oslo så jeg regner jo ikke med besøk annenhver helg, ville forsåvidt ikke hatt det heller;)

Men poenget mitt er at svigerfar gidder ikke ta turen ned hit når hans eneste barnebarn fyller 1 år, og kommer nok ikke nå som hun fyller 2 år...Du fikk vel med deg dette med at han nesten ikke gadd komme i dåpen? Vi som bor her og har langt strammere økonomi enn dem og har en liten en itillegg til en i magen og katte som vandrer rundt her, vi skal komme på titt og ofte til dem, men de som har unger som er 16 og 18, de kan ikke ta turen hit?!

Og dette med din svigerfar som ikke gidder å ta turen innom dere er vel rett og slett ren latskap...Helt patetisk spør du meg;)

Skrevet

hehe mine svar blir bare lengre og lengre:P

Skrevet

Ja,jeg fikk med meg din historie om dåpen og det hele.

Vi skal ha barneselskap neste mnd,men regner ikke med oppmøte fra svigers.Egentlig like greit å slippe for det var en av tingene som ble påpekt i samtalen vår forrige gang..at når de var hos oss i sånne anledninger snakket vi mer mer min familie enn med dem.

Ganske riktig det du sier om deres foreldre,at de sikkert har blitt behandlet sånn selv.Det som er merkelig er at svigerfar har påpekt dette flere ganger(hvordan faren hans var)og at han iallefall ikke skulle bli slik selv.Og hva skjer?Jo..akkurat det.

Mannen min er livredd for å bli som han,men jeg tror jeg har klart å berolige han med at du ikke plutselig over natten bare blir sånn.Han er heldigvis rake motsetningen.

Men..over til noe annet,litt kjekkere..?

Hvordan er formen dn om dagen?

Husker ikke helt når du hadde termin,men det var vel før meg..?Jeg har iallefall begynt nedtellingen til permisjonen nå,bare 9 uke igjen:)

Var hos jordmor tidligere idag oh ble spurt om hvor jeg ville føde.Måtte skrive meg inn iløpet av de neste to ukene,men klarer ikke helt å bestemme meg.Har hørt så mye forskjellig om fødeloftet.

Hva med deg?

Skrevet

Ja samboer var også nervøs for dette, og ser enkelte ting som han tar etter faren på, men prøver å si ifra om det slik at han kan plukke det bort;)

Vil ikke ha svigerfar her også:S

Formen min om dagen, vel er 100% sykemeldt nå pga bekkenløsningen, kan ikke gå noe særlig eller gjøre noe så det er utrolig kjipt:S Ellers har jeg vært i tipp topp form hele tiden...så var nedtur når dette kom.

Formen din da?

Terminen min er 25 oktober, så har bare 60 dager igjen idag:)

var akkuratt 2 måneder igjen til terminen igår, så tiden står heldigvis ikke stille:) Når er din termin?

Ang fødselen så tar jeg nok føden igjen jeg...jeg hadde ikke smertestillende sist, og kommer nok ikke til å ha det denne gangen heller, men for meg så hadde det så lite å si om jeg var her eller der.

Riktignok hadde jeg ikke fått føde på fødeloftet pga blodtrykket sist, oppdaget svangerskapsforgiftning da jeg kom inn der...

Så har ikke tatt det med på lista over ting å tenke på...

Hører om mange som er kjempefornøyde med fødeloftet så er jo absolutt noe å vurdere...For min del er fødselen spesiell uansett hvor jeg er:)

Vet du kjønnet på babyen din eller?

Skrevet

Hei igjen:)

Formen min er ganske bra enda,jobber fremdeles 100%.Kjenner det i bekkenet på kveldene og dersom jeg har gjort for mye og har kynnere i ett sett,men om morgenen starter jeg liksom på nytt igjen:)

Sliter faktisk mest med søvnen for tiden.Våkner hele natten,enten av kynnere eller at jeg må på do.Og så er det en veeeldig aktiv liten krabat inni der som sparker hele døgnet:)

Jeg har termin 19.november og venter gutt nr 3:)

Alle utenom meg selv virker litt"skuffet" over at det ikke blir noen jente,antakelig for at de tror det var det jeg helst ville ha.

Blir nok føden på meg også tror jeg.Lurte på om jeg skulle ta en telefon til fødeloftet for å høre,men..har jo fungert fint på føden tidligere.Vondt er det uansett:)

Skal du på BIM-treffet neste uke da?

Skrevet

Så bra at formen din holder, bare passe på slik at du ikke blir verre!

Hadde det lenge slik med bekkenet jeg også, jobber som frisør så det ble nok for mye stående arbeid for bekkenet mitt.

Kynnere har jeg også hatt mye av denne gangen, irriterende greier det der...:P

Søvnen min denne gangen har vært kjempebra i forhold til sist, men prøver å ikke drikke så mye på kveldstid...Men kjenner meg godt igjen i det du sier!

Det er veldig slitsomt å ikke ha nok søvn over lengre tid så får håpe det roer seg ned for din del da...

Så koselig med 3 gutter:) forstår veldig godt at du synes det er dumt at alle antar at du er skuffa siden det ikke ble jente, slik alle tenker med meg siden den i magen min er jente og ikke gutt(jeg vil ikke ha flere barn), men jeg er kjempeglad for at jeg bare har muligheten til å få barn, samme hvilket kjønn, elsket og ønsket er babyen uansett!

Tenkte at jeg kunne gå på bimtreffet, syntes det var helt genialt forrige gang, eneste er at samboer kanskje har vakt uke fra og med fredag, så da kan jeg ikke gå...men det vil tiden vise:)

Tanken er iallefall at jeg skal dit:)

Du da?

Skrevet

Har ikke vært på BIM-treff før så jeg lurte litt på det.Får se hva vi klarer å presse inn i timeplanen,ganske travelt for tiden.Men det hørtes jo koselig ut da:)

Kan vel snart si "snakkes senere:)".

Skrevet

ja ikke så langt unna nei:)

Det er veldig koselig å treffe andre med termin nær din egen...blir spennende å se om vi ses på treffet...og om det vil være mange der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...