Turtelduen Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Gikk jo en hel helg og følte at det var nære... Mensmurring, vonde kynnere som kom nå og da, og så en hel mandag hvor jeg hadde "tegning" (blodtilblandet slim) Hadde sex da den kvelden, og skal si det fikk fart på ting... Kl 23 fikk jeg første rie og de kom da hvert 10 min. Når jeg sto og lå kom de i ett... På langt nær lik de andre tre fødslene. De andre tre har kommet sakte men sikkert og med regelmessige rier som til slutt kom med 3 min mellomrom. Mens nå kom de nesten konstant! Kl 00.30 dro vi til sykehuset, da hadde jeg snakket med jordmor og fortalt at dette var helt annerledes og at jeg ikke torte å være hjemme mer... Da jeg kom på sykehuset kl 01.15 fikk jeg komme rett på fødestue og ble sjekket der (tror de leste journalen fra sist fødsel da dette var mitt største ønske sist gang) Hadde 5 cm!! Fikk epidural med en gang, men den ble nok satt litt feil og fikk ikke funksjon... Jeg merket riene nesten like godt (alle de andre tre gangene har epidural tatt all smerten) Kl 03.50 begynte jeg å trykke med viljen. Da gav jm meg lov siden hode til babyen var så høyt oppe... Det var faktisk deilig å trykke under riene, da konsentrerte jeg meg om å rope litt og trykke, enn det vonde... Mye bedre å trykke babyen ut med smerter enn med epidural bedøvde ben... Faktisk... Babyen var ute rett over 4. Og den beste følelsen fikk jeg oppleve atter en gang!!! Ikke revnet jeg noe heller... Og jeg har kunnet gå ordentlig på do og sittet normalt siden. Og det er så deilig!! Der tror jeg faktsik modningsakupunkturen har hatt mye å si! Nå koser jeg meg utrolig med en kjempe snill baby! Takk for at dere leste, og lykke til til alle dere som har igjen!
Målfrid Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Gratulerer med vel overstått fødsel:-) Lykke til og kos dere så mye:-)
julibaby2 Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 flott fødsel:-) Gratulerer så mye. Gleder meg til min kommer ut også. Kos dere i barsel.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 heisann.ja der såg jeg historien din ja:) så kjekt.. tenker dere koser dere nå gratulerer så mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå