Gå til innhold

da vil jeg lage et positivt barnehage innlegg :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstn på 11 mnd startet forrige uke i barnehagen. En familiebarnehage med 2 ansatte, å 8 barn. Alle barna er gutter, så minstn får litt lekekamerater istedet for alle jentene til venninnene mine :-)

Jeg leverer han kvart på 8. kl 14 henter jeg han, da har han nettopp våknet fra en to timers dupp. de ansatte skryter mye av han, han griner bare når det er bæsj i bleia, han er trøtt eller når han er sulten. Han er tøff å tørr leke med de eldre guttene.

Hver gang jeg setter mine bein innenfor døra på barnehagen kommer en av damene med en gang å tar i mot oss. Vil med en gang ta minstn å koser å snakker med han. Han strekker villig hendene mot dem, det gjør han ikke mot alle så jeg VET han liker dem å trives der. Av å til har jeg hørt han grine når jeg går, men idet jeg er ute i gangen slutter han, altså 2 sek med grining.

Barnehagen sier å gjør akkurat det jeg forventet, de skifter når de skal, de sier ifra hvis han trenger noe, sier hvor lenge han sov, om han har spist å om hvordan dagen hans har vært. De skriver også på en tavle hver dag hva de har gjort så vi foreldre kan lese hvordan dagen har vært.

Jeg er superfornøyd med barnehagen til minstn!!!!!!!!!! Snuppa mi sin barnehage er også topp, men hun har forstått at barnehagen er noe hun skal i nesten hver dag, å da slår hun seg vrang.

Gleder meg allerede til mandag, da jeg kan levere minsnt i barnehagen, vite at han trives, leker fint, får leke ute sammen med alle de andre barna å kooooooooser seg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du er fornøyd!!! Høres ut som en super barnehage!!!!

Jeg er også kjempefornøyd med lillejenta sin barnehage. Vi har hatt en tøff start, hun gråter når vi leverer, men de ansatte er utrolig flinke til å følge oss bekymrede foreldre opp. De sender både sms'er og mms'er - kjempestas! Hver dag når vi henter så kan vi også lese på en skjerm hva barna har gjort den dagen, og på en tavle ved siden av står det når barna har sovet, fra kl .. til kl.. Det er alltid noen voksne som møter oss, vi kan stille alle de dumme spørsmålene og får gode svar. Alltid når vi har hentet henne er de voksne med i leken - alltid! |i tillegg fikk alle barna en egen barnehagesekk på første foreldremøte. Stas! :)

Nå har hun bare gått der 3 uker, men så langt er jeg kjempeimponert. Denne barnehagen er også i Trondheim, og det er vel der du også holder til, SuperGlad?

Skrevet

Jeg melder meg på!

Mine har det supert i barnehagen,lærer masse og har allerede funnet seg bestevenner(og det skal man ikke undervurdere)

Begge har kommet hjem med kloremerker noen ganger,men det må man regne med...

Mine to små begynte når de var litt over året og går i kommunal barnehage.

Nesten alle jeg kjenner som har barn i barnehagen,har positive erfaringer med barnehager. Kun på DiB jeg har hørt om skrekkeksempler

Skrevet

i tr.heim ja :-) oppi Nilsbyen

Skrevet

Må bare si tusen takk for denne tråden! Jeg skrev et innlegg tidligere i dag om at jeg har fått helt skrekken for barnehager etter å ha lest her inne.

Veldig hyggelig å høre at det også finnes bra barnehager der ute :)

Skrevet

Bhg til jenta mi er også helt super! (Sånt som skjedde igår har aldri skjedd før)

Vi er veldig fornøyde med bhg på alle måter! :)

Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd med barnehagen. Har vært enkelte episoder jeg ikke har vært fornøyd med, men så har jeg snakket med de, og det har ordnet seg. ( bortsett fra en ting, som ser ut til å gjenta seg, men nå kommer høsten og kaldere vær, så det hjelper på )

Noen ganger har de ikke skjønt hva jeg har spurt om, jeg har av og til spurt bare fordi jeg lurer, ikke at det er gale eller noe - jeg er bare nysgjerrig - men da er det ofte de går rett i forsvarsposisjon og svarer deretter - så jeg stiller ikke så mange spørsmål lenger.

Snuppa trives, de behandler henne bra, det er det viktigste.

Skrevet

Godt å høre at det er noen som er fornøyde med bhg, får nesten skrekken av å lese hvor mye neglisjering o.l. det er i landets barnehager her inne :-( Poden begynner på tirsdag, og jeg må innrømme at jeg har blitt litt skeptisk pga alle barnehageinnleggene i det siste.

Skrevet

Slenger meg på her jeg :-)

Snuppa begynte i barnehagen nå på onsdag, og hadde nesten full dag i dag (10-15) og det har gått kjempebra!

Hun er forresten 17 mnd

Når jeg hentet henne i dag så fikk vi masse skryt av personalet. De er overrasket over hvor bra det har gått..hvor tillitsfull og blid Camilla er..osv..

Ikke en eneste tåre i hele tilvenningsperioden:-).

I dag når jeg gikk så smilte hun og vinket hadet mens hun så etter meg :-)

Jeg tror mye av grunnen kan være at hun har vært hos ei super dagmamma fra hun var 12mnd frem til nå. Da fikk hun en myk start samtidig som hun fikk være sammen med andre små på sin egen alder.

Og personalet og barna i gruppen til Camilla er jo bare helt herlige alle sammen! Tror både vi og Camilla kommer til å være veldig fornøyde med barnehagen om det fortsetter slik!

Goood helg alle sammen

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Så bra:)

Akkurat derfor jeg skal bytte fra en gedigen barnehage med 20 barn i hver avdeling (!) til 9 barn i hver avdeling...mindre barn det er bedre oversikt har barnehagen.

Skrevet

Gutten min på 3,5 er utrolig glad i barnehagen sin han også!! Og jeg er trygg på de voksne, at de gjør jobben sin og gir han det han trenger når han trenger det! Akkurat nå har han ferie og snakker om barnehagen sin flere ganger om dagen, så han gleder seg veldig til han skal dit igjen!! =)

Jeg jobber selv i en stor barnehage som er basebasert, og vet at selv om det kan virke uoversiktlig for de som kommer utenfra så har vi systemer og metoder på ting, og barna (iallefall hos meg...) er trygge og trives! Utvikler seg og er glade over å komme til oss.. :-)

Skrevet

Samme må jeg si:o) Helt fabelaktig bhg med fabelaktige ansatte. Vi søkte i den bhg fordi den har så "godt rykte". Minimann stortrives, og de som jobber der er varme, hjertelige og åpne mennesker. Vi er jo stort sett fra samme sted, så det blir mye skravling og latter når vi henter\bringer også. Kost det:o))

Har aldri hørt noe om noe grining, krangling, at han har slått seg, vært umulig e.l. Og det tror jeg gjelder for alle barna der.. Utrolig hvor snille ungene der er synes jeg!!

Nei utrooolig fornøyd!

Skrevet

Jeg vil også skrive under på denne! Elsker barnehagen til snuppene. Har hatt den i 4 år og har aldri vært misfornøyd et sekund. Supre og engasjerte ansatte som jeg kan prate om "alt" med. Masse informasjon om hvordan barnehagedagen har vært, også i form av bilder. Vært de samme ansatte hele tiden, har aldri møtt en vikar der. Supre utearealer. Ja kort sagt superduperfornøyd.

Skrevet

Samme her! Jeg er kjempefornøyd med barnehagen til jentene, de ansatte gjør virkelig en innsats for barna, er omsorgsfulle og stabile.

Begge to elsker å være der også:-)!

Skrevet

Følger på med enda en positiv bhg-innlegg:

Milla begynte i samme bhg som storebror går i nå på mandag. Han går på stor avd, mens hun har begynt på den småbarnsavd han gikk på før. Er verdens herligste personale som jobber der - ped-lederen er en av de mest engasjerende og oppriktige menneskene jeg har møtt - hun virkelig elsker jobben sin! Milla er snart 13 mnd og har stortrivdes fra dag en (akkurat som Tobias da han begynte der på samme alder). Hun leker seg på gulvet inne og i sandkassen og på dissene ute. Hun smiler hele tiden visstnok og er en veldig "enkel" unge sier de, som er like fornøyd og smilende unasett. Hun spiser mye bedre i bhg enn hjemme (spiser bla skive - noe hun nekter å spise hjemme), hun sover mye bedre (hjemme må jeg gå tur for å få henne til å sove, mens i bhg legger de henne bare i vognen så dupper hun!) Hun gråter ikke når jeg går, bare smiler, vinker og sier hade:o) Når jeg kommer er hun strålende glad og vinker og smiler til personalet;o)

Tobias har jo også hatt det veldig fint den bhg - først på den småbarnsavd som Milla går på nå, og siden på stor avd. Han vil helst ikke hjem når vi kommer og henter ham;o/ Det er en naturbhg, så de er masse ute på tur og har egen grillhytte, lavvo, kanoer og en bondegård som nærmeste nabo som de besøker ofte - er bare så utrolig fornøyd med den bhg - har ikke opplevd noe negativt på de (snart) 3 årene vi har hatt barn der:o)

Skrevet

Oi, her vil jeg være med også!

Vi har en super barnehage!

Skrevet

her vil jeg også sette meg på...vår bhg er helt topp....

(orker ikke skrive mere nå...hehe...er trøtt)

Skrevet

Endelig! Nå var jeg trøtt av negative innlegg om barnehager.

Vi er nemlig også superfornøyde med barnehagen vår. Vi har god kommunikasjon, barna storkoser seg der og de ansatte er hjertegode mennesker som blir oppriktig glad i barna.

Selvsagt "snørrer" ungene der også - men de fleste skrubbsårene i år kom i den lange gode ferien de fikk =)

(Det er vel her jeg skal skyte inn i god dib-stil at jeg er en elendig mamma som ikke forhindrer at barna mine faller og slår seg..)

Matboksen kommer av og til hjem full, men det gjør min matboks også... De får 3 varme og 2 kalde lunsjer i uken. De får også frukt hver dag.

Jeg kunne fortsatt...

Vi foreldre må faktisk la være å instruere de ansatte i hvordan de skal behandle våre barn. Det funker oftest best hvis vi forteller hvilke rutiner vi har hjemme, og regner med at det blir litt endringer slik at det passer inn i barnehagedagen.

F.eks: en av mine sov aldri ute hjemme - men i barnehagen sov alle ute... Det gikk helt fint, ungen sov som bare det UTE i barnehagen...

Vi må gi de ansatte lov til å benytte kunnskapen de sitter med - om faget - og hvordan så mange skal fungere sammen daglig.

Selvsagt er det forskjell fra barnehage til barnehage, men med litt ydmykhet og innstilling til at vi er et team rundt barnet - så går det som regel veldig bra.

Jeg må legge til at av og til reagerer jeg på hvordan foreldre snakker til barnehageansatte - det er som om de snakker til en tjener i gamledager... Slikt blir det ikke godt samarbeid ut av.

God natt, damer - kos dere i helgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...