Gå til innhold

Noen med teite mødre her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min på 75 dukket bare opp i går, på døren uten forvarsel. Bor på en annen kant av landet. Fant ut at hun ville på besøk.

Hun har født 5 unger med 3 menn og mener at jeg bør ta keisersnitt, for "det er best". Og det hadde hun gjort i dag. Fordi jeg er 38 år og førstegangs.

I tillegg lytter hun med vantro til det jeg forteller om at babyen har godt av ull (nei bomull er best BOMULL) og i det hele tatt er alt som gjøres i dag heelt bak mål, og det man gjorde på 50-60-70 tallet er gospel.

Jeg får helt noia av henne og dumpet henne rett og slett i byen så hun kunne shoppe fra seg.

HUn kommer sikkert med noen syntetiske babytepper som hun har kjøpt for 10 kroner i en kurv på et fortau.

Jeg er så glad vi heiv ot gjestesenga for å lage barneværelse, for da er det begrensa hvor lenge hun blir.

Er det flere som sliter med "mor vet best" holdninger her?

Jeg har lagt frem en del bøker til henne, hun kan ha godt av å lese noe nymotens. En bok skrevet ETTER at boksteven å erstattet dobbelt a, og ikke med gotisk trykk og mugglukt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, er ikke alle mødre ganske så teite av og til? Mammaen min er ikke enige i navnet vi har valgt til sønn nr 2. Det er Jonathan, ikke spes kjedelig, ikke spes moderne. Hun gir seg ikke og kommer med navneforslag HVER gang vi er sammen! Hver gang! "Er vi helt sikre?" "Synes du virkelig det er pent?" "Var det virkelig ditt valg?" "Hva med navnet Joakim, Hugo eller Viktor"? Blir gal! Er også 38 år, og mener faktisk jeg må få bestemme selv... arrrghhhh!

"Jeg kommer til å kalle ham Lillegutt, jeg altså" er siste melding...

Mødre!!!

( ps, siden vi er mødre selv, bør vi vel passe oss for å gå i fella selv en dag:)

Skrevet

arg..ny slik tråd...

Prøv å være litt takknemlig for at de bryr seg i hele tatt...

ikke alle har det slik...

Skrevet

De trenger ikke bry seg!

De som føler de går glipp av noe kan få overta min...

Skrevet

Jeg har en kjempesøt mamma som har erfart at jeg kan være et skikkelig hespetre hvis kun krysser endel grenser. Får likevel mye av det samme som deg - spesielt himling med øynene når jeg snakker om ull osv. Jeg velger å stort sett ignorere det jeg ikke tar som gode råd. Jeg har en liten mistanke om at når mine monstre er store har jeg sikkert en masse gode råd om hvordan vi gjorde det på min tid :-) Se bare hvor bombastiske vi er her inne med hensyn til mat, vask av klær, gjenbruk av madrasser osv...

Skrevet

Hei Alex sin mamma,

jeg har ikke en slik mamma som bryr seg, men neimen om jeg ville ha en slik mamma som HI her beskriver heller (sorry HI!).

Det er ikke slik for meg at selv om min mor er ute av drift så ville jeg tatt til takke med en hvilken-som-helst-mamma-med-hvilke-som-helst-holdninger-og-utspill.

Kanskje fungerer det slik for deg, men det betyr vel ikke at andre likevel ikke kan få komme med noen hjertesukk når det gjelder sine mødre?

Når du klager på slike tråder som dette, så høres det ut som du mener at alle egentlig bare bør smile og bukke/neie uansett hva som blir sagt/gjort. Jeg mener at det er en ganske konturløs ting å gjøre.

....og dessuten så MÅ du jo ikke lese innlegg som har "noen med teite mødre her" som overskrift, hvis du er så imot det..

Skrevet

OIOIOI,skjønner godt at du reagerer jeg altså!!

Om min mamma hadde stått på trappen sånn som det der,så hadde jeg også blitt litt irritert,liker å få et lite forvarsel jeg,og moren min bor bare et par minutter fra meg og besøker oss kanskje 2 ganger i året max.Hun syntes det er bedre å få besøk istedet.

Min mor kan forøvrig ikke skjønne hva vi tenker på når vi har valgt navn på guttene vår, Nicholas og Liam. "Herregud,det er jo ikke norskt engang".

Og hun kan heller ikke fatte hva vi skulle med ny bilstol til Storebror,vi kunne jo bruke den hun hadde til min søster (som er 11 år nå) ,den er mer enn god nok den.

Misforstå meg rett,jeg er veldig glad i min mor,men vi er også 2 meget sterke personligheter som nødig bøyer seg om vi syntes vi har rett =)

Skrevet

huff..gidder ikke komme innpå alt dette med mamma engang..da blir jeg bare så irritert..hu er veldig koslig å kjekk når hu er i d rette humøret..men har hu fått for seg noe så føler jeg at hu overkjører meg ..å jeg kan ikke si meg uenig eller motsi hu,for da blir hu så sur å grinete..å da blir d surt mellom oss..for hu har jo tross alt rett (tror hu)

neida d er ikke alltid sånn..men d irriterer meg så vanvitttig når hu hele tiden skal gi råd om både oppdragelse å andre ting.."når jeg var gravid da var d sånn å sånn.." eller hu skal alltid komme med kommentarer fra npr hu var gravid..akkuratt så hu husker snart 30 år tilbake fra den tiden hu gikk i 9 mnd..

å dette med ull..oh my good.. hu brukte nå aldri ull på oss da vi var små,vi overlevde nå vi og ..

sånne type kommentarer er liksom så typisk hehe

vel vel..håper bare jeg husker dette når mine blir store..at jeg ikke blir lik min mor hehe

for all del..de er gode å ha..men fy fader så de kan irritere da..

Skrevet

Jeg bare sier det igjen:

En del kvinner over 50 er rare og det er lite vi kan gjøre med dem. Prøv å sett grenser med et smil og hev deg over det. Vær glad for at du nå stifter egen familie og tydeligere har ditt liv.

Jeg har lært meg å jatte med svigermor (som egentlig er super)når hun har rare faser. Holde hodet kaldt og vite med meg selv at det holder at jeg vet best uansett.

Min mor har vært håpløs i mange år, men det viste seg at det var der en grunn til (psykisk diagnose).

Klart det er vanskelig med mødre som ikke tenker som oss, når vi får dem nært inn på livet. Vi må jo leve med dem.

Hev deg over det og vær glad du er som du er. Det er ikke noe å gjøre med generasjonen over uansett.

Og 85år. Der kan man bare gi opp!

Skrevet

Synes dere bør være takknemlig selv med mødre som dere diskuterer....Ser ikke problemet...

Hadde vært takknemlig for litt besøk og vite at andre bryr seg faktisk....

Skrevet

Det er nok ikke alle som er "velsignet" med gode mødre, ei heller irriterende mødre med gode hensikter. Jeg er så "heldig" at jeg har en mor som gjør alt ut av egostiske grunner. Jeg kuttet kontakten med henne for ett år siden og det er det smarteste jeg noen gang har gjort. Da hadde hun forøvrig akkurat klart å gjøre seg selv hjemløs fordi hun ikke GADD å betale husleie. Nei, de pengene ville hun heller bruke på røyk og vin og restaurantbesøk. Jeg endte nesten opp i skillsmisse over henne fordi mannen min ikke orket å bli behandlet på den måten hun behandlet han på lenger. Og det er faktisk ikke grunnen til at jeg kuttet kontakten med henne en gang, det er bare en liten sidehistorie til den lange listen med gode grunner jeg har. Jeg måtte bytte til hemmelig tlf nummer fordi hun ikke skjønte det når jeg sa at jeg ikke ville ha kontakt, det var flust med tekstmeldinger og telefoner hver dag. Her var det ikke snakk om hva jeg hadde behov for nei, her er det kun snakk om å tilfredstille sine egne behov. Hun har gjort så mye at jeg klarer nesten ikke å sette ord på en brøkdel av det en gang, men et veldig godt eksempel er julen for et par år siden. Vi bodde i utlandet og hun var på besøk, i 1 MÅNED (stakkars mannen min). Julaften var hun fast bestemt på å feire på norsk måte, det fikk alle andre bare innfinne seg i. Svigermoren min som er verdens hyggeligste, var invitert og ringte og sa hun ble litt forsinktet og at hun tok med seg nevøen vår som da var 2 år. Det var BARE hyggelig syns vi. På det tidspunktet var vi alle røykere, men hver gang han var på besøk røkte ikke jeg og mannen min innendørs, selvfølgelig.

Min mor, som da hadde stått og laget middag, og drukket nok rødvin i flere timer allerede ble dritforbannet. Dette ødela fullstendig kvelden hennes. Ikke bare kom de for sent (en halvtime!) og nå kunne hun ikke røyke inne en gang. Tenk å måtte ta hensyn til en 2 åring! Deretter fortsatte hun med å kalle han for the little bastard etter at de var kommet og da sprakk det fullstendig for meg. Jeg forviste henne rett og slett til gjesterommet ovenpå og ba henne bli der resten av kvelden. Vi andre satt nede og prøvde anstrengt og late som det fortsatt var en koselig kveld. Svigermoren min og nevøen vår ble ikke særlig lenge, og etter ar de var godt. Kvelden fortsatte ikke akkurat godt etter at de dro med henne sjanglende opp og ned trappen. Men dette er et kvinnemenneske som ikke forstår betydningen av NEI og driter rett og slett i hva andre har og si. Det som er viktig for henne er at hun får uttrykket sin mening akkurat når det passer henne og at HUN får det som hun vil. Første gangen hun var å besøkte oss, hadde mannen min gått rundt byen med henne i flere timer hver eneste dag og virkelig gjort alt han kunne for å underholde henne. Da hun for endte gang, etter å ha vært der i 2 uker ville gå ut og spise og så handle, orket han ikke mer "jenteting med svigermor" og ville heller bli hjemme. Da var han en udugelig, arbeidsledig slask som levde på meg, og stakkars stakkars meg som hadde det så vanskelig med en så ubrukelig mann.

Det verste er at dette er ikke halvparten av hva hun har gjort og ikke gjort opp igjennom hele mitt liv, men det er det smarteste jeg noen gang har gjort å kutte kontakten med henne. Tiltross for at jeg føler meg som fange i mitt eget hjem hver gang dørklokken ringer i høytider. Da vet jeg det er henne.

Sorry at det ble litt langt, hehe, men det er flust av folk som har ordentlig kjipe foreldre, og det er det søren meg lov til å syte om!

Skrevet

Yes, mora di tar kaka.

Det der er definitivt mer irriterende enn mora mi har klart å oppnå foreløpig.

Kondolerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...