Gå til innhold

Olav fikk ikke bedøvelseskrem:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

for det var der ikke tid til. Skulle være på pediatrisk poliklinikk en halv time før vår time på røntgen for å få satt inn veneflon, men de var forsinket. Måtte vente 20 min før vi kom inn og da hastet det med å sette veneflonen. Han gråt selvfølgen min lille gutt, men gikk heldigvis fort over. Hadde lyst å grine med ham:-(

Blir så irritert over at noen mennesker gir blaffen i andres tid. Vi kom til tiden men måtte vente fordi noen som skulle ha hatt time kl.10 først dukket opp kl 11 og forlangte å komme inn til legen. Sykepleieren prøvde å forklarer mannen at han var kommet for sent til sin time og derfor måtte vente til legen evt fikk et ledig øyeblikk og da sa mannen: "jeg skjønner ikke forskjellen på om vi kommer kl 10 eller 11"!? Så da måtte Olav og jeg pent vente til han hadde snakket med legen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

årrhh! noen er bare så frekke å egoistiske!

godt det gjekk fort over å han ikke gråt så mye!

hvordan gjekk røntgen da? satt han roligt?

Skrevet

Gikk veldig bra. Han lå stille i 20 min og lekte med en bamse:-) Han er en riktig snill gutt:-)

Skrevet

oi, da er han snille! rolige han da :)

kan eg spør hva som feiler han?

Skrevet

Han har forstørret nyrebekken. Har hatt 2 UL, men trengte røntgen for å kartlegge omfanget og fastlegge videre behandling.

Skrevet

okay.. å alt går fint med han?

ane rikk ehva det er for noe eg.. men godt han får den hjelpa han trenger :)

Skrevet

Nyrebekken og urinledere er det som fører urinen fra nyrene og ut. Når nyrebekkenet er forstørret/utvidet er det ofte tegn på der et en hindring (trangt parti) som urinen må passerer -derved står urinen bak hindringen og forstørre nyrebekkenet. Det kan føre til at urinen slår tilbake i nyrene og blir stående der -hvilket ikke er bra for nyrene. Der er også større risiko for gjentagende urinveisinfeksjoner.

Ved vedvarende utvidelse kan der bli tale om operasjon for å fikse det.

Men vi er langt fra der enda. Heldigvis:-)

Skrevet

okay. lærte eg noe nytt i dag og :)

håper han ikke trenger operasjon da! lykke til videre å kom gjerne med en oppdatering :)

Skrevet

Lykke til, håper det går bra videre med den lille snille gutten din :) så flink han var da!

Mannen min hadde noe lignende da han var liten, han ble operert da han var rundt 10 år, dette var noe han ble født med, minner om det du beskriver, men vet ikke om det er helt det samme! Operasjonen gikk ihvertfall veldig bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...