Gå til innhold

Hei, jeg er ny her :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i min 4 pp - ikm 28. august. Føler at jeg har gravid-symptomer hver mnd jeg, men så kommer tr hver gang :-(

Er det mulig at egget blir befruktet, men at det ikke fester seg? Noen andre som har det på samme måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, og velkommen hit! Håper du slipper å bli her lenge... ;-)

Jeg er ingen ekspert på området, men mener å ha lest at egg kan befruktes uten at det fester seg. Sagt med ungdommens språk: "Da er det game over".

Skrevet

Takk for svar!

Jeg tror det er "game over" for denne gang - kjenner at tr er rett rundt svingen :-(

Skal visst ikke være så enkelt dette!

Har du prøvd lenge?

Skrevet

Velkommen hit! Det er ikke så veldig mye aktivitet her - men noen gamle damer er da innom av og til :-)

Selv er jeg 38 år og har ei lita snuppe på snart 9 mnd - vi er nå i 4pp på nr 2 - og IKM er nå på søndag den 31. aug.

Måtte alle tanter holde seg unna!

Skrevet

Hei, hei (og velkommen, selv om denne tråden er noen dager gammel).

Jeg er 35 år og har en sønn på 13,5 år. Vi prøver nå på nr. 2. Sluttet på p-pillene i mai, så har ikke prøvd så lenge nei. Er allikvel FRYKTELIG utålmodig...:)

Skrevet

Da har vi ganske store barn begge to A1973 - har en sønn på 12 og en stedatter på 9!

Jeg sluttet på pillen i april, men jeg regner ikke helt den første mnd. som prøveperiode, så derfor 4 pp.

Veeeeldig utålmodig jeg også - har jo klart det før, men det var med en annen mann og veldig lenge siden!

Skrevet

Hihi, jeg har fotsatt samme mann, men veeeeeeldig lenge siden. Det føles ihvertfall sånn når jeg ser på poden, som snart er høyere enn meg... :-D Mye kan jo ha skjedd "der nede" siden den tiden...:)

Har dere sagt noe til sønnen din, om at dere prøver? Sønnen vår gjettet det selv....:) Så da måtte jeg bare foretelle at det stemte. Han sa: "Men mamma, hvis dere skal ha ny baby... da må den babyen INN i magen din liksom... og det vil jeg helst ikke tenke på..." :-D Vi har jo sagt at det ikke er sikkert, og det tror jeg han er stor nok til å skjønne. Er redd han hadde fått sjokk om vi plutselig hadde fortalt at han skulle bli storebror, sånn helt uten videre! :)

Nå må jeg visst jobbe litt her...:)

Skrevet

Du har jo en fordel ved at du og mannen din har klart det sammen en gang før! Du er jo dessuten noe yngre enn meg, så det bør jo gå riktig så bra!!

Vi har ikke sagt noe til barna om at vi prøver. Vi vil ikke skape noen forventninger som kanskje ikke blir innfridd. Tror begge vil synes det er stas hvis vi skulle være så heldige - håper det ihvertfall :-)

Skrevet

Hei og velkommen inn hit.

Vi får håpe dere lykkes raskt, og at du slipper å henge her inne så lenge. Symptomene kommer og går, og når vi er prøvere, så kjenner vi litt ekstra etter vet du :)

Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg vet - symptomer har nok mye med psyken å gjøre!

Tanta kom nå på tors, så symptomene var nok bare ønsketenkning :-)

Neste pp får jeg prøve å slappe litt mer av - kanskje ikke prøve alle kjerringråd samtidig, og ha sex når det føles riktig hihi :-)

Skrevet

Hei igjen,

glemmer litt at dette forumet er her jeg!

Jeg var hos gynekolog på tirsdag. Var to uker over IKM og lei av å vente...:) Sannelig kom ikke mensen om morgenen den dagen jeg skulle til gyn. Typisk. Han kunne ihvertfall fortelle meg at jeg antageligvis har eggløsning (siden jeg har vondt, HURRA for el-vondten min!) og at både eggstokkene og livmortappen er fin. Han kunne derimot se at jeg hadde en rund livmor (hertter kalt tjukkaslivmor), dvs. at jeg antageligvis har muskelknuter i livmoren, noe som kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Det TRENGER ikke å være slik, men han ville ha meg inn til en ny innvendig ul, når jeg ikke har mensen, for å sjekke det ut litt mer. Skal tilbake dit den 9.

Ellers mente han at jeg hadde gått på p-piller litt for lenge (13 år), han sa at han aldri anbefalte å gå så lenge... Han mente jeg hadde mye sykluskrøll pga. p-pillene. Haha, det siste han sa til meg da jeg gikk var: "Nå bruker du høsten, kaster alle tester og slapper av, så skal du se at dette ordner seg!" :-D

Som sagt, så fikk jeg mensen på tirsdag, men sannelig forsvant den ikke like for som den kom. I går morges var den borte vekk! Skjønner ikke bæret... mensen EN dag, jeg som pleier å blø i bøtter og spann både natt og dag.

Jeg skal forøvrig også til fastlegen min i neste uke. I utgangspunktet trenger jeg det ikke, men tenker at det er greit å ta en prat slik at han får vite hva som skjer. Jeg har jo fortsatt en del spørsmål ang. både tjukkaslivmoren og den forb. mensen. Jeg var jo SÅ glad for at den kom tilbake igjen, men ble skikkelig deppa da den bare var her i en dag. Nå ser jeg for meg 6 nye uker uten....:-/ Grrrrr....

Dette ble en lang melding gitt... :-D

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...