Gå til innhold

LUS - jeg blei helt uvel, jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hos frisøren fikk jeg beskjed om at jeg hadde lus!! Jeg blei helt uvel jeg. Nesten så jeg begynte å gråte.

Jeg har syntes at hodebunnen min har vært irritert en par uker og i dag spurte jeg frisøren om hun kunne sjekke hodebunnen min. Hun så lus der!!

Jeg var hos frisøren for drøye tre uker siden også. Da var hodebunnen min helt fin. Det er nesten så jeg tror at jeg har blitt smittet hos frisøren. Men det kan jeg jo aldri få vite.

Nå sitter jeg med lusekur i håret. Herregud... Tror ikke jeg gidder å hente snuppa tidligere i barnehagen i dag på grunn av lus. Har hun det også spiller antakelig ikke to timer fra eller til en stor rolle. Eller hva synes dere?

Deppa og forskrekka

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ingenting å være flau over!

Det er så vanlig med lus for tiden, og du vet vel at den trives best i rent hår?

Du må melde fra til barnehagen, og sjekke barnet ditt. Hun har det sikkert også og har smittet deg. Hun klarer seg sikkert et par timer ekstra med lusene i. Men si fra, så alle foreldrene får sjekket sine barn også - hun er nok ikke den eneste som har det.

Lus er ganske lett å bli kvitt.

Skrevet

Du må jo hente henne med en gang, når du har funnet lus på deg selv. Det er jo stor sannsynlighet for at hun også har det. Mulig det er fra barnehagen det kommer? Personalet må få beskjed raskest mulig og du må sjekke jenta di. Jo lenger hun er der, jo større sjanse er det jo for at hun kan dele lusen med flere (hvis hun har)

Hadde du ønsket at et barn med lus skulle gå rundt og kanskje smitte din datter? Antageligvis ikke.

:) Lykke til, det går nok veldig bra! :)

Skrevet

Nei, men må ikke hente barnet med en gang moren får lus, det er ikke livsfarlig akkurat. Du vet jo ikke engang at datteren din HAR lus. Sånn som jeg ser det er det beste å ta den kuren på deg selv først og fremst. Du kan jo ringe bhg da så fort som mulig og be dem sjekke hodet hennes :-)

Skrevet

Bare si ifra i barnehagen når du henter henne i dag, da henger de opp en lapp i garderoben om at det er lus på ferde og alle må sjekke ungene sine... De ansatte har taushetsplikt hvis det var det du tenkte på, så de andre foreldrene vil ikke få vite hvilket barn som har lus.

Du har mest sannsynlig fått det fra ungen din, dette er et helt vanlig høstfenomen som dukker opp i mange barnehager/skoler. Ikkenoe å være flau over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...