Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Mange har visst problemer med å betjene gjelda si, da de har lånt over evne, og ikke klart rentehoppene... Vi har 2 hus i norge, ett i utlandet og skal nå bygge hytte/hus. Uten å ta opp lån, vi er gjeldsfrie:) Rister på hodet når jeg hører folk har flere mill i gjeld, og sover godt om natta. Det er jo ett økonomisk fengsel. Vi kan gjøre hva vi vil, reise hvor vi vil og jeg trenger ikke å jobbe, bare være med barna, og følge dem opp. Slipper å dra dem opp av senga kl 5, for å rekke barnehage...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 I tillegg til å være gjeldfri, virker du ufordragelig og dum!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 jaha, da har dere vel arvet da? eller så har dere fått barn i en alder av 60 og er nå pensjonert..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Nei, nå vet jeg det!! Det er Martha og Ari!! Eller Mette-Marit og Håkon
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Om du er et reflekert og oppegående menneske, så forstår du at det ikke kan være hverdagen for alle. Flott at dere har ræva full av penger og kan ha hus både her og der, det må være veldig deilig! Nyt det, ikke vær hoven..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Jeg skjønner ikke helt hvordan dere oppfatter HI som hoven. Hun forteller jo bare hvor bra de har, de har masse penger og eiendommer. Er det å hovent å eie så mye uten å ha lån?! Det var nytt for meg. Janteloven er på vei ut jenter, bli vant til det.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 "Rister på hodet når jeg hører folk har flere mill i gjeld, og sover godt om natta. Det er jo ett økonomisk fengsel." Helt greit at HI har mulighet til dette, og som jeg skrev, FLOTT, nyt det! Det hadde jeg også gjort om det var mulig. Men alikevel ville jeg klart å se at det ikke er normalt for den vanlige ola nordmann
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Men er det ikke sant som HI sier da? - mange har lånt over evne og greier ikke betjene gjelda når renta stiger. Jeg misunner ikke folk med mange mill i gjeld, samme som gjerne må ha to fulle jobber for å få økonomien til å gå rundt - dette sammenfaller ofte med at barna tilbringer fulle dager i barnehage, og da gjerne må stå tidlig opp. Kan godt være HI mener jeg også burde sove dårlig om nettene, for vi er ikke gjeldsfrie, men lånet vårt er forsvinnende lite.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Vi har 3mill i boliggjeld. Det er mye. I tillegg har jeg mistet jobben og vi har nå kun 31000 utbetalt i mnd. Det er lite når man har så mye gjeld. Sover relativt greit. Har høyere utdannelse og antar jeg får meg jobb etterhvert. I tillegg har huset en takst på rett under 6mill og vi har to vanlige biler uten gjeld. Klarer vi ikke å betale på huslånet, får vi selge og flytte hjem til barndomsbyen. Med nesten 3mill i egenkapital da, bør vi kunne få ett helt greit hus og ett godt liv. Så ja, vi har lånt for mye til bolig utfra den situasjonen jeg har havnet i nå (uten jobb), bekymrer meg litt, men det tar ikke fra meg nattesøvnen
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 Så fint for deg da, HI, at du har alt det og ikke noe lån. Og, JA, jeg er misunnelig!!! Var det det du ville frem til???
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 ER DET MULIG..!? Og du ville fram til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå