Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Først av alt, dette er et seriøst innlegg og ikke et forsøk på å provosere. Problemet er at jeg syntes de aller, aller fleste barn er skikkelig stygge og ekle. Det er noen få barn som er søte/pene/sjarmerende, men de aller fleste barn vil jeg bare ha langt unna meg. Jeg har et barn selv og han er selvfølgelig verdens nydeligste, for meg. Er det virkelig noe galt med meg? Mangler jeg normale,kvinnelige egenskaper? Mangler jeg noe i hodet? De fleste sier jo at 'neeeei,et barn kan aldri være stygt'. Men jeg synes de rett og slett er EKLE!!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Smaken er som baken, det er vel ikke noe galt i å syns barn er mindre pene? Men HVIS det gir seg utslag i at du oppfører deg ufint eller sånt mot barn syns jeg det er noe "galt med deg" på den måten. De fleste andre mødre gir vel katten i om du syns barnet dems er pent eller ikke, som du selv sier, syns du nesten bare ditt eget barn er pent. Javel, da lever du ikke med disse hypermoderlige skylappene, men ser ting for hva de faktisk er. Syns selv barn er verken pene eller stygge sånn generelt. Barn er barn, og hva jeg syns om den avhenger ofte av oppførsel og ikke utseende. Sitter sjelden og sikler over bilder fra barnebursdager nei. Men syntes du virkelig de "er skikkelig stygge og ekle"? Jaja sikkert ikke noe galt i det, men uvanlig, ja det er det absolutt. Ville tro nøytral oppfatning var mest vanlig, og så har du de som syns ALLE barn er nydelige uansett.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Skjønner hva du mener. Før jeg fikk barn selv syntes jeg alle barn var skikkelig ekle, bortsett fra kusina og fetteren min. De sikler, har trynet fullt av mat, skriker og bæsjer i tide og utide. Nå synes jeg selvsagt at sønnen min er den vakreste skapningen som noensinne har levd! Men jeg har også mildnet litt i forhold til andre barn. De fleste er enda ganske kvalme, men jeg synes mange av barna til venninnene mine er søte. Men altså... jeg synes ikke barn er stygge, sånn sett!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Jeg har det akkurat som deg, HI (hvis ikke verre?)! De er ekle, stygge å se på, lager forferdelig stygge lyder (spesielt når de leker), maser, griner, sikler, smører mat utover trynet når de spiser +++++ Jeg skrur ned lyden på radioen når det kommer barnestemme-reklamer osv. De verste er de mellom 1 og 7 år. Etter det begynner noen å bli ok, men mange er fæle til de er tenåringer, og da er det andre grunner til å forakte dem... :-) Jeg har ingen barn selv (meldte meg inn for å være med på beholde barnet? debatten). Tok abort for snart et år siden. Av en eller annen grunn har hormonene mine fikla det slik til at jeg har vurdert å få barn i framtiden. Det trodde jeg ikke før aborten. I såfall håper jeg at klisjeene slår til og at jeg blir mildere stemt i forhold til barn. Et barneselskap/idrettsdag/17.mai samling o.l. høres ut som et mareritt for min del. Men når det er sagt føler jeg meg absolutt ikke normal i forhold til disse følelsene. Eksen min hadde et barn utenom, og det endte med at det var hovedårsaken til at jeg gikk fra ham. Sånn skal man ikke være. Dessverre er det allikevel sånn jeg er skapt. Prøver bare å leve med det og holde lav profil i forhold til det. Min nåværende kjæreste vet hvordan jeg føler det og har akseptert det. Men for all del: Ikke utbasuner disse følelsene overfor folk som har/liker barn. De vil aldri bli enige med deg, de vil bare se på deg som usympatisk. Har ei venninne som gjør det hele tiden, og det forstår jeg at blir slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Håper ikke du 15.41 noen gang får barn
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Der er mange barn som ikke er spesielt søte. Synes det er ganske mange usøte barn i barnehagen til ungene f.eks. Må innrømme at noen virker så slevete og ekle at jeg synes det er fælt at mine barn skal måtte leke med dem. Men mine er selvsagt bare helt herlige. Det eneste er at de kan være helt forferdelige når vi er på butikken. Da er de sånne barn der jeg alltid har tenkt "helle dussen, for noen foreldre da, har de ikke kontroll på ungene sine?" Hyler, skriker og bærer seg. De kan rett og slett være verdens jævligste. Mine to søte englebarn. Men de er heldigvis snill og grei i barnehagen da. Sønnen min er virkelig hjerteknuseren til en av "tantene", så det er ikke bare jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Anonym 15:41. For det første,hvorfor er du her inne i det hele tatt?? For det andre,vil folk se på deg som usympatisk?Ja,og verre.. Det er helt greit at ikke alle har sansen for barn,men dette hørtes helt gale ut! Som en over skrev,du bør aldri få barn,og jeg håper jeg aldri treffer på noen som virker så usympatisk,kald og egoistisk som deg.En sånn person hadde jeg aldri kunnet tatt på alvor. Dette har nok mye med hvordan du ordlegger deg,jeg ble helt rystet!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Jepp, har tenkt det samme mange ganger.. Er her egentlig for å bearbeide aborten. Og også for å lære mer. Er i beg. av tjueåra og har mange venninner som kun snakker om barn. Tenkte kanskje følelsene kunne bli bedre med litt mer kunnskap. Og jeg har allerede blitt flinkere/tåler mer. Jeg er jo klar over at det er feil! Også er det er litt artig å lese de andre debattene også. Jeg syns forøvrig det er viktig at barn har en god og trygg oppvekst og ønsker ingen barn noe vondt på noen måte. Men jeg selv trives ikke rundt barn. Når jeg må, skjerper jeg meg selvfølgelig og snakker med dem som best jeg kan, men jeg er ikke i stand til å dikkedulle. Disse fæle følelsene holder jeg for meg selv til vanlig, men her syns jeg det var greit å utlevere meg fordi HI tok opp temaet. Kanskje hun føler seg mer normal når hun ser hvor gale folk kan være? Som jeg skreiv over, jeg føler meg ikke normal selv. Jeg skal nok ikke ha barn. Slapp av.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Anonym 15.41: Aldri få barn av hensyn til barnet! Uff, tenk å vokse opp med en mor som ikke liker en.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 " håper ikke du noen gang får barn..." er du fjortis eller?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 Syns heller ikke alle barn er pene, noen er faktisk ikke pene i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #15 Skrevet 22. august 2008 Anonym 15:41 og 16:48 (samme person, antar jeg) Ser at du får en god del ufortjent pepper her. For det første har du (og HI) all rett til å ikke like barn. For det andre - til og med de som liker barn synes det kan være vanskelig å forholde seg til partnerens barn, jeg synes ikke du er unormal pga dette. Og for det tredje, jeg applauderer alle dere som har tatt et bevisst standpunkt til det å ikke ville ha barn! Gudene vet at det finnes nok av oss kvinner rundt forbi som setter barn til verden uten en gang å ha tatt stilling til hvorfor de vil ha barn og hva de egentlig har å tilby disse barna! Så, kjære medsøstre, slutt å være så sneversynte og la folk ha sine egne meninger. Når det er sagt, anonym 15:41 og 16:48, er du ung og har all mulig rett og anledning til å ombestemme deg senere i livet. I så fall blir du sikkert en reflektert og flott mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå