Gå til innhold

Når søke permisjon?? Og til hvem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 8 januar 09, når skal jeg da søke permisjon? Pga flytting er jeg arbeidsledig og får dagpenger. Nav er min hovedarbeidsgiver så da er det vel dem jeg skal søke til?? Eller??

Jobber som ringevikar i barnehager også, men d er arb.giver nummer 2. Skal jeg også søke permisjon hos dem, og evt når??

Arbeidsgiver skal vel også sende inn papirer på inntekten jeg har hatt hos dem, til beregning av perm penger..? Må jeg be dem gjøre dette? Eller er dette noe de gjør automatisk??

Grønn på dette jeg!!

Når jeg har termin 8 januar, hvor langt tilbake er da 10 måneder?Må jo ha jobbet 6 av de 10 siste.. Høres ut som jeg er dum her nå;) , men jeg jobbet fulltid frem til 30 juni i år, og lurte på hvor mange mnd jeg da har jobbet meg opp penger?... Stemmer det at jeg skal telle mnd fra den 1 april 08?? 8 januar er jo tidlig i mnd, så kanskje jeg skal telle med fra mars mnd i år??? Huff masse spørsmål på en gang!!!!

Håper på masse svar!!!!!

På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heihei!!

d var nesten som å lese meg for 3år siden:o)

jeg jobbet også som ringevikar i bhg, og var arbeidsledig hos nav!

jeg anbefaler deg å gå innom nav en tur! de kan da regne ud hva som lønner seg, engangsstønad eller fødselspenger!! for meg fikk jeg faktisk mest av å få engangsstønad, for fødselspengene de må du skatte for!!

jeg måtte derfor aldri ta noe permisjon, jeg bare sluttet å melde meg som arbeidledig når tiden var inne!

ta me alle papirer på inntekt osv til nav, de hjelper med det!!

når det gjelder arbeidsmnd, så regner de de 6beste av de 10siste, alså des, nov, okt, sept, aug, jul, jun, mai, april, mars!!

ta med lønnspapirer for alle disse mnd, og de regner frem hva som er best for deg:o)

lykke til:o)

Skrevet

Sniker inne fra 3.trimester her;) Tror de fleste søker når man er 26+0. Da søker du til ditt lokale NAV-kontor. Bare spør dem etter søknadsskjema.. Arbeidsgiveren skal også få et skjema som han/hun fyller ut inntekts-og skatteopplysninger på. Dette må du også spørre etter. Jeg har termin 5.oktober, og jeg sendte med lønnsslipper f.o.m desember-07 slik at de kan regne ut et gjennomsnitt av hva jeg skal få utbetalt i mnd. Ville gått ned på NAV og tatt en lang samtale med dem om eventuelle spørsmål du måtte ha. Jeg lurte også på veldig mye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...