tonjemor* Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 jeg er førstegangs og sliter med "vondter" her og der....det er ikke megavondt men ubehagelig. jeg hører folk snakker om kynnere osv. men hva er egentlig det? hvordan føles det? jeg er 20+0 uker og har ubehagelige vondter i magen. synes det er ubehagelig å ligge på ryggen...hvordan er det med dere andre? hadde vært kjekt å fått svar på hvordan dere hadde det? eller om dere vet om de smertene jeg har er kynnere?...er så usikker...
Nikkan Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Det er nok kynnere. jeg er i uke 23 nå og har masse kynnere, ubehagelig men de er ikke kjempevonde. Jeg synes også det er vemmelig å ligge på ryggen, og det skal man visst helst ikke gjøre heller - hvertfall ikke mot slutten av svangerskapet fordi det kan hindre blodtilførselen og dermed surstoff til barnet. Ønsker deg lykke til og ikke for å skremme deg - men det blir nok mere av de "vondtene" dine dessverre. klem
tonjemor* Skrevet 22. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2008 tusen takk for bra svar...det er så vanskelig å vite hva som er "normalt" og hva man bør bekymre seg over...så lenge jenta mi har det bra så kan jeg godt ha kynnere... hehe...
Julemamma08 Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Mine føste kynnere kjentes ut som om det var babyen som snudde på seg i magen, men skjønte etter hvert at det ikke var det. Hadde for god plass til at det skulle kjennes..... Nå føles det ut som nettopp det det er, at livmora trekker seg sammen. Magen blir hard, men går fort over. Noen er bare ubehaglige, mens andre er litt vonde. Rundt uke 20 er det vel også ikke unormalt å ha ligamentsmerter.
Julemamma08 Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Livmora er festet til bekkenet ditt med det som kalles ligamenter. Disse tøyes/strekkes når livmora vokser og kan være litt vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå