berta Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Har en del venniner fra ungdomstiden, som jeg ikke har noe særlig kontakt med. Hun ene har bodd 7 år i utlandet, og har nå flyttet hjem. Så hun har selvfølgelig ikke så mange venniner igjen... Så nå har hu selvfølgelig lyst til å komme i kontakt med folk igjen, og det skjønner jeg godt :-) Men det hun ikke forstår er at vi har vokst fra hverandre, og er egentlig ganske forskjellige. Jeg er den eneste dom har stiftet familie, og har barn nr 2 på vei.. Vi er 30 år, jammen på tide å slå seg ned :-) Så hun har spurt en del ganger om vi ikke kan finne på noe, men jeg med bekkenplager, kvalme, høyt bt (osv..), har ikke vært i form.. Jeg sa til henne at vi kanskje kunne tatt en kino, og middag ute. Men hun har funnet ut at det er mye bedre for meg å slippe å stresse meg ut, så derfor vil de heller komme på besøk til meg... Så i kveld kommer det 6-7 damer på besøk til meg.. Så da må jeg vaske hus, og ordne, og det er jo mye verre enn å ta en kino og middag :-( Åh !! Og de andre skjønner jo selvfølgelig ikke at dette er noe problem.. Bruker alltid å diske opp med litt varm mat osv når de kommer på besøk, men i kveld blir det grønnsaker, dip, og snacks. Orker ikke stresse med noe annet, men kjenner eg er så irritert over at de ikke skjønner at det ikke er bare å bare å varte opp besøk....... Åh.... Så der var dagens utblåsning.... Skulle egentlig ha vasket og ordnet nå, men orker ikke... :-S
tyr86 :-) Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Forstår godt at det kan være slitsomt til tider, men du skal være glad for at du har venniner i nærheten som kan besøke deg. Jeg har nettopp flyttet til ny plass og alle mine venninner/familie bor 50mil unna. Så synes ikke du har det så forferdelig, men det er selvfølgelig lov til å være sliten. Å de forstår nok at det ikke blir fullt middagselskap skal du se.
AbyDaby Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Vask toalettet, skift håndklær, sett noen skåler med grønnsåpe el liknende på strategiske (og usynlige steder) og gi blanke i resten. De kommer forhåpentligvis for å besøke deg og ikke for å taksere huset/leiligheten ;o) Sett dem i arbeid (vaske og skjære opp grønnsaker, lage dip, dekke bord etc) når de kommer og la det bli en del av opplegget. De er da vel voksne jenter som har sett både kniv og skjærefjøl før? Sett deg ned på kjøkkenet og vær dirigent... Og kos deg !!!
berta Skrevet 22. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2008 Ja, kanskje jeg skal sette dem i arbeid ;-) hehe !! Skjønner at det kanskje hørest litt kvalmt ut å være så utakknemmlig for venninene mine, men føler jeg har vokst litt fra dem.. Men selvfølgelig så er det kjekt med besøk.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Blås i husvasken, du er jo gravid - og det skjønner de. De kommer ikke for å se om du er noen god husmor ;-) jeg er også slik som steller i stand før jeg får besøk, liker å ha noe og servere m.m - men sist kom venninnene mine overraskende med mat og kaker på trappa, og jeg fikk beskjed om å innta sofaen. Hvis noen av de skulle kommentere noe hos deg, kan du jo bare si..."du kan få gjøre det du, for jeg orker ikke" - og smile ) så skjønner hun nok den fort...hehe. Kos deg du
AbyDaby Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Det er tillatt å vokse fra hverandre - det er faktisk helt naturlig ! Spesielt når du har "tjuvstartet" på familiesiden. Kvelden kan vise seg å være en avklaring dog - enten finner dere/noen av dere tilbake til hverandre (og det er jo hyggelig) eller så oppdager dere nettopp det at ting har endret seg - og da dør gjerne resten ut av seg selv. Kanskje ikke akkurat det du trengte å få avklart nå i din situasjon, men kan hende bedre nå enn etter fødselen... Barselvisitt av folk man ikke er helt på bølgelengde med, kan vel være så som så. Nå kan du "kaste dem ut" før det blir for langt på natt, for du er ikke helt i topp form, vet du... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå