Kristinanutten Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Jeg er åtte uker og 1 dag i dag. Hadde tenkt til å vente med å fortelle sjefen at jeg er gravid til det hadde gått minst 12 uker. Men på grunn av kvalme (vi deler kontor) tror jeg mine plutselige løpeturer til toalettet trenger en forklaring snart. Men hvordan si det? Noen som vil dele erfaringer?! Takk
Venterispenningpånummerto Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Si det som det er. Fortell at du har en hyggelig nyhet som du vil dele. Da sier du at det også kan medføre noen ekstra gode dager på grunn av dine lykkelige omstendigheter men også noen litt dårligere dager nå den første tiden på grunn av fysiske forandringer. Du kan si at du egentlig ønsket å vente med å fortelle det, men at du velger å være åpen likevel fordi at du både har tillitt til henne/han om at du i denne første tiden vil møte forståelse for at du noen ganger kan virke både sliten og fraværende. På den måten tror jeg sjefen din både vil føle seg inkludert i dine planer og litt "stolt" av å få vite det så tidlig. Hvis du jobber i en nogenlunde moderne og oppegående bedrift med en oppegående sjef, så vil nok sjefen din glede seg med deg! Lykke til!
Kristinanutten Skrevet 22. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2008 Takk for klokt svar. Det er jo alltid det beste- å bare si ting som det er. Hadde nok ikke gruet meg til å si det hvis det ikke var for at vi bare to ansatte. Resten jobber freelance. Så jeg vet at jeg er en viktig brikke i det daglige spillet. Men jo før min sjef får vite det, jo bedre tid har han jo på å finne drømmevikaren Lykke til med nummer to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå