Gå til innhold

Har dere god kontakt med naboene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våre naboer er litt rare, eller så har jeg bare store forventninger. Ingen kom på døra og gratulerte meg da jeg fikk minsten, noe jeg hadde trodd de skulle gjøre. De er flinke på småprat av og til, men samtidig avvisende. Vet ikke hva jeg skal tro, synes det er litt merkelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, de fleste nærmeste naboene har vi ikke kontakt med i det hele tatt, og ønsker det heller ikke, mye rart gitt! ;o) Men hun som bor rett over oss pleier vi å prate litt med når vi treffes ute, hun vannet uteblomstene våre når vi var på ferie f.eks. Men vi pleier ikke gå på kaffebesøk til hverandre.

Skrevet

Super kontakt. Det var over al forventning å flytte hit. Ungene leker sammen på kryss og tvers og de voksne snakker;).

Skrevet

J, vi har sånne naboer som du beskriver blond. Men vi har også andre som vi har tettere kontakt med og som vi av og til tar en kaffe sammen med. Det er også sistnevnte gruppe naboer som stiller på dugnader, og som kommer med gratulasjoner og gaver iforbindelse med bryllup, dåp o.l

Skrevet

Her i gata har vi veldig bra kontakt med naboene. Den ene naboen, er vi blitt gode venner med, reiser på ferie sammen osv. Ellers er det 3-4 vi snakker veldig mye med, ungen leker sammen osv. Kjempe kos:))

Skrevet

Tror det kommer veldig på hvor i landet du bor..... bodde mange plasser i Oslo, hvor det kunne gå år, før jeg i det hele tatt viste hvem som er naboer...hehe:)

Men her vi bor nå, på bygda, er det en grei tone, vi sier hei, og slår av en prat nr vi møtes, har også vært på kaffe besøk hos noen naboer...( har bare bodd her i 2 mnd da )

Skrevet

Her snakker både voksne og barn sammen "på kryss og tvers", så godt naboskap. går ikke på besøk til hverandre, men hender vi tar en kaffe sammen ute i hagen om sommeren :)

Skrevet

Vi har god kontakt med de fleste av de nærmeste naboene. Da minstemann ble født og kom hjem fra sykehuset, strømmet de på rundt bilen og gratulerte og ville høre om fødselen, hehe. Og de følger med på graviditeten og spør hele tiden hvordan det går med meg.

Flere av naboene våre gir oss hjemmedyrkede grønnsaker og plommer osv, og jeg blir stadig vekk invitert på kaffe hos de hjemmeværende konene, hehe.

De fleste som bor rundt her, er i 50-åra eller eldre, gjerne med voksne barn. Naboene vegg i vegg med oss er et ungt par med barn på alderen med våre barn, men de er ikke interessert i oss i det hele tatt. Merkelige folk. De andre naboene reagerer også på det. Men det er helt greit for meg å henge med voksne folk. De er kjempehyggelige, alle sammen.

Føles veldig trygt også, med tanke på f.eks innbrudd og sånn. Det er alltid noen hjemme som følger litt med. Også er det fint for ungene at de kan leke i gata, når jeg vet at naboene vet hvem de er og hva de heter.

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

ja. bor på bygda.

Skrevet

Hilser på alle. Snakker en del ute på gata med de fleste, og har ett greit forhold. Barna leker sammen. Men vi voksne går ikke på besøk til hverandre.. Ingen som var her heller med noe da vi fikk barn. Og forventer det ikke denne gangen heller..

Skrevet

Vi har veldig god kontakt med naboene:-)

På lekeplassen er det ikke bare barna som koser seg det gjør vi voksne og. Prater og ler:-) 2-3 av naboparene er vi ofte sosiale med både på vanlige kvelder og helger. Kjempe kjekt:-)

Skrevet

Vi er og 18 hus som samles på 17.-mai, Sankt Hans o.l. Da samles vi på lekeplassen som er mellom husene. Barna leker og koser seg. Når de er i seng koser vi voksne oss videre med litt i glasset;-) Kjempe kos:-)

Snart skal vi ha fotball turnering i gata for de voksne. Ene rekken med hus mot den andre rekken. Min rekke vinner alltid;-) Da er det årsmøte (vellag), mat, fotball og alkohol;-) Da skal barna forhåpentligvis til besteforeldrene. Viss ikke må en av oss holde oss inne:-(

Skrevet

Både og.... Naboene på den ene siden har jeg veldig god kontakt med...

Skrulla på den andre siden er en sånn type som bråker med alle på hele feltet. Hun annmelder de fleste for bare tull. Her om dagen annmeldte hun en nabo for ekstrem bjeffing fra hunden dems. Hadde vært ille i hele sommer sa hun til politiet.... Problemet er bare at de hun annmeldte ikke har vært hjemme i sommer. De dro i mai og kom hjem til skolestart.....

Skrevet

Vi har veldig god kontakt med naboene. Bor på landet og i en dal hvor det er 10-11 hus. Vi kjenner de fleste godt og besøker hverandre, ungene leker sammen og noen møtes på nyttår og sankthans.

Skrevet

Jeg prøver å ha et godt forhold til naboene. Hilser på de når jeg treffer de i byen, men er ikke så gode naboer at vi går på besøk til noen av de. Har innvitert et nabopar på middag en gang, men da hadde mannen hjulpet oss endel med graving på tomta.

Har ingen naboer med barn på alder med våre barn, de fleste har voksne barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...