Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Hei! Fikk svar fra sykehuset i dag, om at biopsien min viste celleforandringer i moderat grad, med mistanke om grove forandringer. Skal inn på konisering i narkose, men er blitt satt på venteliste. Ringte inn og fikk beskjed om at det nok ikke ble time på meg før tidligst i slutten av september!! Isj, må innrømme at jeg er bekymret her... Er jo bare 25 år, har to små barn, vil jo ikke at det skal gå for langt!! Tok prøvene i begynnelsen av juni. Noen som vet noe om, eller har vært gjennom det samme/ noe lignende?
Gjest Gul stjerne Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Har vært gjennom det, jeg var 27, barnløs, og gjorde meg også noen tanker... Min celledeling var ganske eksplosiv, og jeg lå på nivå 4-5 da det ble oppdaget. Måtte vente to mnd på konisering. Gjorde det på Ullevål, alt gikk bra, det er et enkelt inngrep. Men du må være rolig noen uker etterpå, ikke trene el løfte tungt. Nå flere år senere er jeg blitt mamma :-) Hadde litt problemer under svangerskapet pga kort livmorhals. Måtte ta det rolig siste delen av graviditeten, dvs de siste 12 ukene. i allefall, ingenting å grue seg for. Jeg har ikke vært plaget med celleforandringer siden. Lykke til!
anne* Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Jeg gjorde det i januar i fjor. Jeg blei kjemperedd og fikk helt noia, men det gikk helt fint, og i ettertid har jeg forstått hvor "ufarlig" og vanlig det faktisk er:-) Skjønner at du er stressa siden du fikk så seint time. Jeg fikk brev fra Ullevål om at dette var en type operasjon som en har krav på å få utført innen 2 mnd etter påvist forandring, så det kan du jo sjekke nærmere. Gikk helt fint med meg, blei gravid 5 måneder etterpå:-) og har fine prøver nå:-)
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 2 ganger..kom tilbake med grove endringer kjappt.. fått et barn til etterpå.
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 22. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2008 Å, tusen takk for beroligende svar, Tric og Anne*!! Nå ble jeg glad! Jeg ringte fritt sykehusvalg for å høre om det var noen plass det gikk raskere å få time, og ble da henvist til nabosykehuset. Vi bor i en liten kommune mellom to sykehus, det ene 4 mil unna, det andre ca 8 mil unna. Ringte det 8 mil unna, og vips! Der fikk jeg sannelig time 15.september!!! JIPPI!!! Nå vil jeg bare ha det unnagjort!! Fikk skikkelig ekkel og vond klump i magen da jeg åpna brevet, gråt og ble kvalm! Men med så oppløftende svar både fra dere og sykehuset, så ble alt mye bedre!! Tusen takk, jenter!! Forresten: var det vondt etter inngrepet? (fikk dere gjort det i narkose?)
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 22. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2008 Twinkle_toes: Hmm, men hvordan er prøvene dine nå da?
Gjest Gul stjerne Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Jeg hadde bare lokalbedøvelse, men ble ganske fjern fordet, og lå vel bare å slappet av.Kan ikke huske at det var nevneverdig vondt etterpå. Dette kommer til å gå sååå fint!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 22. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2008 Takk for det, Tric! Ja, vi satser på at det går som en lek!
anne* Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 Jeg fikk også bare lokalbedøvelse. Synes den var litt vond å sette, men det var kanskje mest fordi jeg var ganske stressa. Selve inngrepet var gjort på 3 minutter og jeg kjente ingenting. Etterpå dro jeg hjem og lå på sofaen resten av dagen, men dagen etter var jeg helt i form igjen:-) Bra du fikk time fort - det er fælt å gå og vente! som sagt blei jeg gravid rett etterpå, og hadde ingen problemer i svangerskapet. Gikk faktisk 2 uker over tida:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå