Gå til innhold

Hvordan sette opp håret til bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal i bryllup i morgen og vet ikke hva jeg skal gjøre med håret mitt.

Har tjukt mørkt hår til skuldrene..

Noen tips??

Håper noen kan hjelpe meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt vanskelig å forklare hvordan du skal sette det opp, men om du tar for deg noen av de små greiene "lus" hår spray, skum og bare prøver deg frem så finner du fort ut av hvordan du vil ha det... er allefall sånn jeg gjør det... Jeg setter opp hår på andre til ulike selskap, og søstra mi kommer løpende hver gang det er juleball. Men jeg bare bruker fantasien og tar det etterhvert....

Skrevet

Vil du ha det helt stramt eller litt løsere? Hvis du liker å gå med hestehale, altså ha håret bort fra ansiktet, så kan du jo sette det opp i en vanlig fransk flette (tror jeg det heter). Da tar du alt håret sammen litt lavt midt på bakhodet og tvinn det rundt. Legg enden oppover mot toppen av hodet. Fest langs kanten med hårpinner (hva heter de der små, er det det Masræva kaller 'lus'? )og dytt alle løse ender inn under. Blir jo penest om du har glatt hår og får det glatt fra pannen og bakover også. Så kan du feste små blomster langs kanten også, det blir jo veldig søtt og klassisk.

Hvis du liker å ha det litt løst så kan du f.eks. 'brette' det opp bak, og feste med små hårklyper eller pinner og ha litt som henger løst ned langs ansiktet. Her passer det jo også fint med noen små blomster i.

Eller så kan du gjøre som jeg pleide å gjøre når jeg hadde lenger hår, bare tok en og en hårtufs bak, tvinnet den rundt og festet med en miniklemme i gullfarge eller annen farge(kommer jo an på hvilken hårfarge man har hva som passer) og gjorde slik til alt håret var festet opp. Blir vel litt sånn som Masræva beskriver.

Lykke til hvertfall! :)

Skrevet

Takk for gode tips :)

Får prøve meg litt frem..

Ha en fin kveld alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...