blond Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Vi skal feire eldste med famile den ene dagen og ha barnebursdag dagen etter. Hvordan ville dere organisert dere for å ha minst mulig å gjøre dagene som feiringen er? Jeg har en tendens til å gjøre altfor mye selve dagene, baker slik at alt er ferskt osv. Vil gjerne høre deres måte å gjøre det på, trenger tips og inspirasjon!
Mille** Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Jeg gjør så mye som mulig i god tid før bursdagen. Her har snuppa bursdag 2. sept. (skal feire 3.) og i dag har jeg bakt muffins, sjokoladekake og bløtkakebunn. Da har jeg bare igjen å pynte bløtkaka og så skal jeg bake eplekake på burdagen hennes, men det går kjempefort. Hvis jeg er på jobb på formiddagen når dagen skal feires så pleier jeg å dekke bordene dagen før, blåse opp ballonger og sånt, og så finner jeg fram alt av klær på kvelden. Så pleier jeg å dra rett hjem fra jobb og la gubben hente ungen i barnehagen, da får jeg litt tid på meg alene til de siste forberedelsene før resten av familien kommer hjem.
blond Skrevet 22. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2008 Beregner du kakestykker i forhold til antall gjester eller bare baker du frysen full? I fjor hadde vi akkurat nok mat, men skulle nok hatt litt mer kaker. Godteriet satt vi fram i skåler i stedet for å ha godteriposer, synes det fungerer bra og enkelt er det iallfall. I år tror jeg at jeg skal overdrive antall kaker slik at det ikke blir knapt. Bedre det enn at det holder akkurat. Tør du å ha bursdagen ute med hensyn til veps?
Mille** Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Jeg baker fryseren full, hehe....Neida, jeg har jo en viss peiling på hvor mange kaker som trengs, har vært mamma i over 10 år, men muffins og sjokoladekake kan man jo ta opp stykkvis, og ser man at det blir knapt så hefter man ikke å tine mer. Bruker også å sette fram godis i skåler, syns det er like greit. Her er det uaktuelt å ha burdagen ute, er altfor kaldt, men hadde det vært varmt nok så hadde jeg nok vært litt skeptisk pga vepsen ja. Er redd veps. ;o)
konvall Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Til barnebursdag pleier jeg å kjøpe is, ferdig pizza, potetgull og annet snop som jeg har i boller på bordet. Synes ungene spiser så lite kake, at det har jeg sluttet med. Kjøp evnt med ferdig gele eller ferdige boller. Alt klart, du trenger ikke lage noe selv. Til voksen, kjøp en boks med toliters is. Snu den på hodet på et fat, og hel over en pose med peanøtter og en med non-stop. Knall godt. Kjøp også evnt en toro sjokoladekake som er ferdig til å hele i formen nesten. Enklere kan det nesten ikke gjøres. Du slipper å stresse, og gjestene får en opplagt mamma å besøke. Lykke til.
metaMORfose Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Jeg tenker hvert år at jeg skal kjøpe mer ferdig. Men inni meg så må jeg lage alt fra bunnen, så det gjør jeg. Mye ordnes på forhånd og fryses. Mitt beste tips er allikevel å ta i mot alle tilbud du får om hjelp. I min familie spør ofte mamma eller svigermor, svigerinner og venninner om de skal bake ei kake eller noe, og nå svarer jeg ja!!!!!!!!
blond Skrevet 22. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2008 Jeg er som deg, kan ikke la være! Er nok også litt kresen når sant skal sies, liker at maten er fersk og smaker godt, ikke bare greit nok.
solemio Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Her i huset er det like mye stress hver gang (jeg vemmes fortsatt når jeg tenker på storebrors 6-årsdag for to år siden, der vi fem min før selskapet kom på at det går muslimer i klassen,- og vi serverte pølse.) Bakinga skjer kvelden før, blåsing av ballonger like før gjestene kommer. Vi er småsvette alle mann de første fem minuttene... Bøyer meg i støvet for slike som baker to uker før, og pynter kvelden før (hvor skulle vi da spise frokost?) Vi planlegger kriseløsningsleker på forhånd, i tilfelle ungene kjeder seg, men så langt har det aldri vært nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå