MrsL1 Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 "nå må du se å få den ungen ut" "har du ikke født enda" "du ser sååå sliten og fødeklar ut" Mamma ringte meg og sa hun måtte komme til helgen, nå var hun lei av å vente! Er HUN lei av å vente?!?!?! Jeg har gått sånn i 9 mnd snart, vert sikkelig dårlig hele veien... lengter helt vilt etter å ha ork til hverdagene igjen, og være mamma til storebror igjen... for han har ikke hatt serlig mye mamma i det siste! Hun må gjerne komme ut altså, alt er klart for henne nå.... sitter med kynnere hele tiden som er VONDE... regelmessige i perioder, så gir det seg igjen... men jeg orker ikke maset på alle andre altså! tilog med kassadama på kiwi spurte om jeg ikke hadde tenkt å få ut denne ungen snart... og hun har jeg ikke noe som helst forrhold til! liiiten utblåsning bare.... ååh, vil ha lille jenten min ut nå...
Gjest Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 så kjedelig å få slike kommentarer hele tida. Ikke nok med at du er sliten etter 9 mnd, og har sikkert veldig lyst til å få ut babyen nå - men så skal alle kommentere det også. Tror jeg hadde blitt litt små-spydig tilbake jeg, iallefall til kassa-dama....som et tegn på "tenk deg om før du snakker" - Håper du snart er fødeklar og at du slipper å plages med slike unødigheter så mye lengre. Snart har du den lille i armene dine og da er alt glemt ) du får trøste deg med det så lenge......om det er mulig.
123snart4"høygravid" Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Forstår deg så godt!!! Er kjempelei av å høre hvor lei jeg må være - er jo ikke kommet til termin enda engang!!!!
Emil2008+augustbaby Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Er lei av at ALLE skal ta på magen min jeg...!!! MIN mage ;-)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 SKJØNNER DEG GODT!!!!!1 Jeg har to mnd igjen, men fremmede tror meg ikke. Senest idag (som jeg nevnte på en annen tråd her), var det en butikk ansatt som fotfølgte meg på butikken for å mase å spørre om termin.. Hun var helt sikkert på at jeg var på overtid nå, noe annet kunne ikke være mulig.. Nyttet ikke hva jeg sa.. Ble så lei meg at jeg fikk lyst å begynne å grine, måtte kjempe mot tårene. Og på onsdag var det 4 stk som slikket bakken med tunga si når jeg fortalte at jeg hadde to mnd igjen.. Hva skal jeg gjøre. IKke har jeg lyst å føde før termin, eller det vil si skal ha planlagt k.snitt, så vil ikke noe skal settes igang før da. Og hva skal jeg da gjøre? Sperre meg inne de siste uker? Da blir jeg gal. Klarer ikke dra ut magen heller hehe.. De må passe seg den neste så nevner noe til meg nå, kjenner jo at jeg er veldig hormonell og har lyst å klore ut øynene på neste så maser..
Lurvehette Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Å guuuuuuuuuud så enig jeg er med deg. Telefonen ringer i ett, folk maser og maser... Hadde det bare vært mamma og søsteren, men neida, det er venninder, som jeg ikke snakker med hver uke en gang som maser. Folk som ellers omtrent aldri tar kontakt, de maser NÅ!?! Virker som alle skal ha monopol på å få vite nyheten først. Søkt.... Hadde aldri falt meg inn å holde på slik med noen jeg viste var gravid.... Mobilen har jeg slått fullstendig av. Snakker ikke i mobil når jeg er gravid. Men da begynner venninder å ringe på mannen min sin mobil, om ikke hustelefonen blir tatt.... Er det normalt?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Nei det er ikke normalt. Folk må snart begynne å tenke seg om.. Kan de ikke klare å stille nysgjerrigheten sin litte grann. Hvis det hadde vært slik at de ville hjelpe så kunne de jo kommet å tatt med seg de andre barna på tur, eller baket masse boller til å ha på frysa for den vordende mor. Men nei, bare de får vite nyheten først så samme hva.. Nå er det jo ingen som ringer til meg å spør siden de vet jeg skal ha ks, men har tenkt å holde datoen hemmelig for omverden denne gang. Bare de nærmeste skal få vite det.
mommy3 Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Tror JEG må være den som er mest lei av alle! Har nemlig sett høygravid ut siden uke 20 (dette er min tredje graviditet)!!! Siden da ler folk når de får vite at det er så og så mange uker igjen til termin... Har følt meg som et vandrende monster, som alle har en mening om; "Stakkars, det kan ikke være lett", "Ser tungt ut", "Det er sikkert flere barn der inne", "Hva, sykler du?!" (Ja, jeg sykler - for å avlaste bekkenet!!!!) og "Nå henger magen din - det er vel rett før nå" (NEI, det er 7 uker igjen!!) Blir til og med paranoid når jeg går gjennom bakgården - føler at alle titter ut vinduene sine og tenker "Nå har hun vært gravid leeeenge!"... Bare en ulempe å se gravid ut tidlig! Heldig er de som det ikke synes på før ca 6. måned, for da blir de ikke mast på i mer enn 3 måneder... JEG BLIR TIL OG MED IRRITERT/SINT NÅR NOEN SER PÅ MAGEN, FÅR ET LIKSOM MEDLIDENDE BLIKK I ANSIKTET OG SPØR "ÅSSEN GÅR DET MED DEG?"!!! Er det noen som slår den?!
Rascal_4.11<3 Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Folk tenker jo ikke da, vi gravide er jo fritt vilt fra alt fra fremmede folk til nærmeste familie.... Var i bryllup forrige helg og satt ovenfor ei dame som på død og liv skulle fortelle om den forferdelige fødselen hun hadde hatt med full revning og gudene veit hva og fyren i femti åra ved siden av satt og tafsa på magen og prøvde å få kjenne etter om han kjente liv... helt fremmede mennesker... :S For å ikke snakke om svigermor, som er hellig overbevist om at denne babyen ikke kan være helt frisk for magen er jo så liten, kan jo hende jeg sulter det kjære barnebarnet halvt til døde og alt jeg gjør er jo en potensiell dødsfelle for både mor og barn (her snakker vi alt fra bading på stranden til å i det hele tatt se i rettning av kattene våre) Får også spørsmål hele tiden om jeg nå er sikker på terminen og jeg bør jo iallefall gå laaangt over termin skal det bli noe skikkelig baby på meg ja... Er litt slitsomt den veien også...hehe
Mixon *m/ baby i magen* Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 Samme her!!!! Møtte ei dame på butikken som sa følgende; 2men kjære, går du eeeenda??? Akkurat som om jeg har gått gravid i flere år!!!
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 Jeg takler ikke at folk tar på magen jeg heller.. Få som gjør det, men de som gjør det får jeg noe i mot liskom. Greit at mamma og sånn kjenner når jeg spør om de vil kjenne han sparke, men det er ekkelt når folk man så vidt kjenner kommer og klapper på meg Jeg er lei jeg og nå, men er så positiv for tida Har begynt på skolen og går opp i 4etg, de spurte om jeg ville ha nøkkel til heisen i går da, men jeg takka nei Jeg er belaga på å få han om ca 4uker, har jo 4,5uker igjen, og greit å ha han inni her litt til. Men maset kan jo folk spare seg for! Liksom at VI ikke venter?!? Vi venter jo MEST eller hva? hehe Og hvorfor kan ikke folk på overfulle tog/trikker reise seg og bry seg litt da?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Ja mommy3, jeg er også 3 gangs og magen kom allerede i uke 7, og i uke 20 så eg også høygravid ut. Iallefall i forhold til alle de som må fortelle det. Da jeg var 4-5 mnd på vei så var folk på jobb helt overbevist om jeg kom til å få før tiden, terminen måtte jo være feil. Det er jo nøtt til å være to der. Nei sier jeg, de så bare en på UL. Men da vet bedre viterne at det har skjedd før at de har bare sett en på Ul, men to har kommet ut..Sukk sier jeg bare da. To damer har spurt meg de siste dagene om jeg ikke har lagt meg enda. Jeg spiller dum, og referer tilbake til ryggsmertene mine og svarer at ryggen blir ikke bedre om jeg legger meg..
snæparguri Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 jeg har en senil bestemor som har mast siden jeg var 6 mnd. nå er d vel ikke lenge igjen. når jeg har svart hvor lenge jeg har igjen så har hun bare sagt jøss sikker på at d ikke er 2 eller 3.... hehehe. så går d en halv dag så kommer hun innom igjen. skulle bare sjekke om du har født.(dette ar hun gjort i 3 mnd nå) ja for du har vel ikke lenge igjen nå vel,når jeg svarer d samme svaret som tidligerer samme dag så får jeg samme komentaren som før på dagen jøss er du sikker på at d ikke er 2 eller 3..hehehe. de over 55 er ikke vandt med at vi gravide viser magen. før så skjulte de den lengst mulig så til kontrast til dem så ser vi ut som hvaler. jeg har fått så mange jøss reaksjoner av eldre mennesker.har til ogmed fått en komentar av en som er bestemor til tvillignger at jeg er masse større enn dateren hennes rett før hun fikk tvilingene. blir kjempe såret. d er jo bare rett og slett frekt.hadde de likt å fått sånne komentarer? tror ikke d nei. d er jo like frekt som unger som stirrer eller peker på svakerestilte. ikke folkeskikk og gode manerer spør du meg. å dette er voksene mennesker. noen må lære seg å tenke før de åpner kjeften.ååååå kjenner jeg blir provosert over hvor frekke folk kan være
PrincessElisabeth Skrevet 22. august 2008 #14 Skrevet 22. august 2008 enkelte tenker desverre ikke over at vi har ventet lenger enn dem på denne babyen. Kjenner jeg blir lettere irriert når alle skal kommentere hvor stor du er, hvor vondt det ser ut og hvor tungt det ser ut o.l Bare ro helt ned og tell til 10, det er enkelt å si og nesten umulig å utføre, men de kommer ikke til å forstå det om du kjefter... Kjefter du så er det hormonene som snakker selvsagt;) Knocked up er en genial film
Lurvehette Skrevet 22. august 2008 #15 Skrevet 22. august 2008 Huff så mange skrekkelige opplevelser dere har jenter. Men må ærlig innrømme at det er litt godt å lese, at det er andre enn meg som har hatt det slik, og har det slik i disse tider. Synes at begeret mitt ble fult i sted, da en jentunge kom å ringte på døren fordi mammaen lurte på om vi hadde fått baby nå......!!!!!! Jenta er snart fem, så kan ikke akkurat skjelle henne ut. Hun er jo uskyldig. Moren og faren hennes teller alle gangene mannen min er ute og kjører nå om dagen, og spør hver dag om det har skjedd nå, eller så kommenterer de at mannen min har vært så og så mange ganger ute med bilen i dag, at nå må det vel være noe på gang? Slik har de holdt på siden midten av juli... Ellers i året hilser de kun på oss, og snakker til oss, når det passer dem!?! Skjer det virkelig så lite i livet til alle og enhver, at når det at noen som får barn i nabolaget, eller i bekjentkretsen, er det årets store scooooop? Gjett om vi blir fort glemte når nyheten er kommet i avisen, og jungeltelegrafen har lekket det o store ut..... Lykke til jenter, med alt dere må gjennomgå frem til den store dagen DERES:)
PrincessElisabeth Skrevet 22. august 2008 #16 Skrevet 22. august 2008 KØDDER DU?! hvem i allverden kunne finne på å sende datteren sin over for å høre om babyen har kommet? Fy skamme seg til de noaboene dine...ble helt satt ut jeg nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå