Gå til innhold

Hva serverer dere i barnebursdag ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne ha mange svar :) :) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Is, kake, gele, pølse i brød, boller ... den typen ting.

Skrevet

hei, jeg lager kyllinggryte med ris til, har dipp og grønnsaker, nonstop og seigmann som bordpynt, bokstavkjeks som bordkort, potetgull og popkorn, boller, kake, evt is til de som vil. noen ganger varierer jeg med gele. stort sett vil mine barn ha kylling og ris, men en gang hadde jeg fiskebiter og makaroni og små kjøttboller.

pizzasnurrer er også populært.

bruk fantasien og tenk nytt. hos oss fisker barna ikke etter godterposer, men får en tannbørste eller spenner eller sokker. nyttige ting. jeg har kun hatt fisking en gang til min datter på 5, det var viktig for henne.

ellers leker vi tegneleker og danseleker -det setter barna pris på!

Skrevet

Har bare feiret en barnebursdag (1års dag) med 10-12 små barn + foreldre.. og da var det pølser, kaker og gele eller is mener jeg å huske.

Vet det er tullete å feire 1 årsdag.. men "alle" her gjør det.. så det har bare blitt vanlig i vår gjeng;)

Skrevet

Her gjorde vi det enkelt i 5-årsdagen for ikke lenge siden.

Starta med pølse med brød, og så sjokoladekake og vafler.

Etter at ungene hadde lekt ei stund fikk de hver sin pinneis, og så hadde vi en "konkurranse" hvor alle fikk hver sin godtepose.

Skrevet

Sist vi hadde barneselskap (5 årsdag) hadde vi grandiosa og chips først. Så hadde vi brownies og boller etterpå. Til slutt, litt før de skulle bli hentet, så var det utdeling av godteposer :-) også har vi pepsi max til å drikke.

Skrevet

innebakt pølse, pizzasnurrer, pizza, spiralloff skiver stekt med farsedeig på ( tar farsedeigen på skiva rå, og steker)

Etterpå blir det langpanne sjoko kake, godteri chips o.l

Skrevet

Sist var det:

-Fylte horn, noen med pizzafyll, andre med tacofyll, noen med ost og skinke og noen bare med ost.

-Gele og vaniljesaus

-Muffins med sjokoladebiter pyntet av tulla selv med glasur i ulike farger og ulik pynt.

-Stort fat med oppskåret frukt i mange fine farger

-Marsipankake - bursdagsbarnets favoritt:)

Skrevet

pølse i brød, sjokoladekake, is, gele og muffins. tror ikke det er så viktig hva de spiser alltid. som regel er det ikke mange som spiser så mye uansett har jeg erfart.

Skrevet

Kyllingvinger med dipp og oppskårne grønnsaker ved siden av, grillspyd med kjøttboller og grønnsaker( de fleste barn spiser rå grønnsaker hvis de ikke liker kjøttet som følger med er vår erfaring), etterpå bursdagkake og litt godteri og potetgull/ popcorn( ettersom hva bursdagsbarnet vil ha, har variert litt). Vi serverer aldri svin da flere religioner er imot dette( gjelder ikke bare muslimer), sier fra på invitasjonen så ingen barn blir ekskludert pga foreldrenes religion.

Skrevet

6 årsdagen for ett årsiden hadde vi pølser i brød, chips, popcorn, bamsesjokoladekake som alle elsket, muffins me rosa melis på siden det er vår lille prinsesse! å gotteri! å brus var kjøpt på lidl!

Skrevet

På 11 åringen sin dag laget jeg hjemmelagd pizza med peperoni og kjøttdeig. Brownies kjeks, gele i engangsglass, med 3 farger, sjokoladekake, brus, potetchips og smågodt ! BARE sukker...hehe..

I 4 åringen sitt selskap bruker gjerne foreldrene å være med, så da er det pølse med brød til barna, pølser med rekesalt, stekt løk og potetsalat og "stæsj" + pastasalat og baguetter til voksne. Muffins, sjokoladekake, gele og brownies kjeks. Så fikk alle hver sin pinne is... Lagde pavlova og ostekake til de voksne... Var ganske sliten etter den bursdagsfeiringen...Var mye å ordne ! hehe :-)

Skrevet

I 6års dagen til gutten vår hadde vi hjemmelaget pizza, gele´,en 6talls-sjokoladekake med nonstop til pynt, muffins og frukt skjært i biter, så barna kunne plukke av da de ville. Foreldrene til barna fikk "restene" etter at barna hadde hatt det på bordet sitt, og så avsluttet vi med en skattejakt, etter ei eske nedgravd med masse godteposer oppi :) Tror nesten jeg hadde det kjekkere enn barna !! Kjempemorsomt med selskap!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...