Gå til innhold

Trenger jeg hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble mamma for første gang for noen måneder siden. Jeg koser meg kjempemye med datteren min, men har fått fryktelig dødsangst. Redd for å få alvorlige sykdommer, bli utsatt for en ulykke osv. Har aldri hatt noe slikt tidligere, men nå kan jeg ikke tenke meg noe verre enn at datteren min skal vokse opp uten mammaen sin. Er dette en vanlig reaksjon når man har blitt foreldre, eller trenger jeg seriøst å oppsøke profesjonell hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det sånn til han var omtrent ti måneder, og opplever det fortsatt i down-perioder. Tror det er temmelig vanlig, men det kan også være tegn på depresjon e.l. Jeg ville prøvd å få henvisning til en psykolog hvis jeg var deg, evt tatt kontakt med en privat som du vet er god. Det kan gjøre godt!

Skrevet

Sånn hadde jeg det etter førstemann og mange av vennindene mine hadde det også slik.

Gikk over på oss alle :))

Men kanskje du kan lufte det for HS, slik at du ikke går for lenge slik. Er jo helt jævlig å være redd for alt mulig da.

Skrevet

Mange får nok mer dødsangst når de blir foreldre, men dersom dette hemmer deg i hverdagen, bør du ta det opp med fastlegen din.

Skrevet

Kanskje dette er et instinkt som skal få nybakte foreldre til å være forsiktige og ta ekstra godt vare på seg selv og barnet sitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...