Gjest Sauen og dingsen Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Jeg er ikke noe flink til å huske på prevensjon som må taes daglig/ukentlig, og tenkte jeg skulle prøve noe mer langvarig. Nå har vi brukt kondom i et år, siden jenta ble født, og begynner å bli lei det, ja!... Hvilke alternativer har vi da? Har fått litt skrekken for spiral etter mye snakk her inne. MEn jeg tenkte på p-stav - noen med erfaringer? hvordan er det å sette den inn? pris? hvordan er det med blødninger da? Og er det vanskelig å bli gravid etterpå sånn som det er med f.eks p-sprøyte? Vi vil gjerne ha en til om 3-4 år, og da er det dumt hvis man skal bruke 1-2 år på å få eggløsning igjen...
Elfi regndråpe Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Jeg hadde p-stav og var ikke fornøyd. Jeg gikk og småblødde hele tiden og det syntes jeg var veldig slitsomt! Tror jeg betalte ca 1200,- for den. Fikk lokalbedøvelse da den ble satt inn så det gjorde ikke vondt. Da legen skulle ta den ut brukte hun laang tid fordi hun ikke fant den og fikk ikke tak - har arr etter det. Men jeg har hørt om folk som er veldig fornøyd med den. Hvis du slipper unna blødningene så er den sikkert kjempefin!
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Takk for svar=) Uff, dette med prevensjon er helt forferdelig vanskelig... P-piller er utelukket, da, glemmer dem bare.
SusieQ Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Jeg har fått satt inn p-stav nå nettopp og er hittil veldig fornøyd. Kostet vel rundt 1200 kr og kan sitte inne i tre år. Jeg har bare hatt en bitteliten blødning etter at den ble satt inn og det er et par mnd siden. I informasjonen sto det at det kan ta litt tid å bli gravid etter at man har tatt den ut. Syns å huske at det kunne ta noe sånt som 8 mnd før man ble gravid. Er de samme hormonene som det er i minipillen. Har da selvfølgelig enda ikke prøvd å ta den ut, men fikk beskjed om at det var viktig at den som satte den inn la den like under huden sånn at det var lett å finne den igjen. Skulle helst kunne kjennes fra utsiden så du vet hvor den er. Så det jeg tror er viktig er at den som setter den inn har gjort det flere ganger før og er flink på å sette den.
Slalotte Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Kusina mi satt inn p-stav.. Hun gikk opp 15 kilo på 8 mnd.. da tok hun den ut.. det er 2 år siden og hun har ikke klart å gått ned de kiloene enda.. Hun angrer sykt på at hun prøvde den p-staven.. Sier ikke dette får å være ond, men du spørr.. hehe.. Selv har jeg ingen erfaring, har bare gått på p-piller og etter det kunne jeg ikke bli gravid før etter 3 år..
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Takk for svar=) Hehe, du er ikke ond om du sier det, jeg vil ha alle erfaringer=) tror jeg får lese litt om forskjellig prevensjon og så får vi bruke gummi til jeg bestemmer meg...=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå