loffmusa Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Selv skal jg sette 1 bolledeig og så blir det å bake halvgrove horn:) nam. noen fler som baker i dag?
Lurvehette Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Nettopp laget sjokoladekaken som jeg fant oppskrift på her forrige fredag. Laget den for andre gang. Den er bare sååå god:)
Gullklumpen! Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Piper i klokka på ovnen nå så da er banankaka ferdig...mmm.....eller den var nesten ferdig. 5 min til:)
loffmusa Skrevet 22. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2008 Gullklump-i-magen! FØDEKLAR! oi, det hørtes godt ut.. kan jeg få oppskriften på den kaken??
nybakt mams Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Jeg bakte i forigårs. Horn! Evigheter siden jeg har spist hjemmelagete horn, det er jo sååå godt! Halvparten med ost og skinke inni som smelter og resten uten noe. Med valmuefrø på toppen. Jeg og mannen min satt og mesket oss med kakao og digg pålegg med film osv. Anbefales!!!
Gullklumpen! Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Jipp, ker kommer oppskriften! 2 egg 2 kopper sukker (ca 3dl) 2 bananer 1 kopp smeltet margarin (ca 1,5 dl el 150g) 3 kopper hvetemel (ca 4,5dl) 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 1 ts natron Fremgangsmåte: Sett ovnen på 175 grader . Smelt smøret og avkjøl. Egg og sukker vispes til eggedosis. Tillsett smør og moste bananer. Bland godt. Ha i melk. Bland alt det tørre og tilsett. Bland det hele godt sammen. Den blir litt kjukk, men den skal være sånn:) Bruk en rund form, 26 cm. Kan også bruke 28. Stekes nederst i ovnen i ca 45 min. Bruker du den minste formen kan det hende du må la den stå litt lenger med litt mindre grader:) Kan pyntes med melis el lignende, men jeg synes den faktisk er best helt vanlig. Kaka holder seg også lenge! Gi tilbakemelding om hva dere syns! Lykke til!
loffmusa Skrevet 22. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. august 2008 Gullklump-i-magen! FØDEKLAR! : TUSEN TAKK:) det var flott. bakt ferdig i dag,men prøver nok te uka når jg kjeder meg.. termin i dag men hun har ikke tenkt ut me det første...
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 jepp...akkurat prøvd en ny oppskrift fra detsoteliv.no colasjokoladekake
Gullklumpen! Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 OBS! SORRY damer!! *flau* Glemte bort melka jeg! 8ss melk (1/2 kopp, ca 1,5 dl)
Lurvehette Skrevet 22. august 2008 #14 Skrevet 22. august 2008 Da har jeg bakt nystekte fine rundstykker også. Så kan far og mor ha taco i kveld, og barna få ferske rundstykker og ferske reker. Barna mine elsker skalldyr, og hater taco:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå