kriztie Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Det er blitt mange lite liv tråder i det siste, men jeg kjører i gang en ny en.. Hvor ofte kjenner dere babyen i magen nå? Når på dagen, hvor lenge om dagen, osv. Man blir jo helt fortvilt viss det går et par timer mellom sparkene/bevegelsene, å spesielt når alle forteller deg hvor viktig det er å kjenne liv! Jeg går hele tiden med en hand på magen å kjenner etter, føler meg nesten litt dum:p
Gjest Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Jeg hadde en dag her denne uka hvor jeg ikke følte særlig liv hele dagen så dro inn på sykehuset for å få det sjekket. Der var det masse liv ja, han hadde sin egen lille fest der inne - men morkaka tok av for alt av bevegelser.. Merkelig ettersom jeg hele tiden har kjent han så godt, men ting forandrer seg jo Dagen etter var alt "vanlig" igjen, kjenner at han strekker på seg der inne og gir meg ett lite slag i blant. Jordmoren på sykehuset rådet meg til å velge ett tidspunkt på dagen, helst etter ett måltid hvor jeg la meg på ryggen med begge hender oppå magen og telte bevegelser - alt av bevegelser. Da skulle jeg kjenne hvert fall 10 bevegelser på 2 timer. Betrygger meg å gjøre dette, han er alltid livlig etter litt mat så kos å ligge å kjenne på en hyperaktiv unge i magen.
*min lille sin!* Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 det var lurt det skal jeg gjøre nå fremmover til den kommer! er 39 uker i dag så det kan jo enda være noen uker til , men håper på at den kommer snart da;)
Lillepusen-78 Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Som du vet - jeg er akkurat som deg.... :-) Han lille i magen min har vært ganske aktiv gjennom hele svangerskapet. Kjente spark tidlig, og han holder ganske høyt tempo der inne. Han våkner som regle på formiddagen når jeg har spist frokost, ofte har jeg kjent ham på morgenkvisten også, ettersom jeg er mye våken.... På ettermiddagen og kvelden er han også ganske i farta, men det er absolutt stille i perioder. Noen ganger får jeg skikkelig hjertet i halsen fordi jeg plutselig tenker: "er det ikke lenge siden han har beveget seg nå??" Må bare fortelle dette: I går var jeg på føden for en sjekk. Henvist av jordmor pga høyt blodtrykk - og jeg blir bekymret.... Lå med sånn belte på magen (ctg??) i ca 30 min, og hørte hjertet hans som slo, og det steg og sank og han bokset og sparket innimellom. Jeg og samboeren satt alene inne på det rommet og pratet. Plutselig forsvinner hjertelyden, og det blir heeelt stille. Jeg følte at hjertet mitt stoppet og jeg ble livredd. Samboeren min også. Så flyttet jeg litt på meg, og da var hjertelyden der igjen. Han hadde altså flyttet seg, og jeg merket det ikke. Så det må jo bety at de kan lee seg der inne uten at vi merker noe. (da jordmor kom litt etter for å måle blodtrykket mitt var det iallefall ikke lavere.....) Legen jeg snakket med på sykehuset var veeeldig forståelsesfull, og sa at det er normalt å bekymre seg for disse små, og at man bare skal kontakte dem - heller en gang for mye. Ble litt overrasket jeg, for føler ofte at leger er vel laid back..... Kanskje du skulle ringe føden og snakke med dem? Kanskje får du komme til en sjekk slik at du kan senke skuldrene litt? Men det alle sier er jo at man skal følge med på SIN babys mønster, og ikke sammenlikne med andre. Kan fort bli litt stresset av det også, men vi har jo alle forskjellige bebiser....
Gjest Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Enig med lillepusen. Er man i det minste tvil på at den lille har dt bra så er det bare å ringe. Jeg gruet meg masse til å ringe for jeg var så redd for at de skulle tro jeg var en hysterisk førstegangsfødende som ringte for ingenting:P Men både jordmoren som sjekket meg først og overlegen som tok UL etterpå var utrolig snille og sa flere ganger at var jeg i det minste tvil igjen skulle jeg bare ringe - det var mye bedre å sjekke det med en gang enn å gå og lure. JEg trodde også at leger og jordmødre var veldig laid back og sikkert ikke kom til å bry seg, men de tok meg helt seriøst og spurte flere gangr om jeg nå følte meg betrygget på at han hadde det bra i magen:)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Jeg er 39+5 i dag og det er definitivt trangt der inne nå merker jeg. Kjenner en del hikking og rulling. Mønsteret er gjerne at h*n gir meg et lite dunk når jeg våkner og begynner å prate. Så er det litt mer aktivitet etter frokost. Så kan det nesten være stille hele dagen dersom jeg er på farta. Sitter jeg mye stille så kjenner jeg bevegelse nå og da også. På kvelden er h*n definitivt mer aktiv og da hopper og spretter mageskinnet mitt. Har hatt et par bekymringsdager denne uka selv, men babyen bekrefter at den lever når jeg trenger det mest. Nå vil jeg bare ha h*n ut og jeg lengter virkelig etter å holde livet jeg har bært i ni måneder i magen i armene i stedet.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 39+1 i dag å kjenner mye liv..mer nå enn jeg har gjordt før..men d er sikkert fordi morkaken har tatt i mot en del støt når han var mindre..nå når han er blitt større så ruller han å beveger seg å hikker hele tiden..:)nesten da hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå