Gå til innhold

Noen med fibromyalgi her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har nylig fått diagnosen fibromyalgi, og etter mange års sykemelding er jeg nå tidsbegrenset uføretrygdet. jeg skjemmes så over å ikke fungere som "alle andre". er kun min mann og mor som vet om sykdommen min. og jeg gjør alt jeg kan for å skjule sykdommen.

hadde vært fint å komme i kontakt med andre som har denne sykdommen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :)

Jeg har levd det i 14 år. Du kan godt ta kontakt med meg, hvis du ønsker det.

Skrevet

Fibromyalgi er INGEN sykdom!!!! Bare noe legene sier når de ikke får fred for hypokondere, som har vondt "overalt"...Da blir alle glade og fornøyde, og pasienten kan si til alle at hun har fibromyalgi, som alle bare ler av, og tenker sitt når de sier det.

Hadde vært flau å sagt jeg hadde feilt det...

Skrevet

Nå har hun vel heller ikke sagt at det er en sykdom. Diagnose er det derimot, og en kjedelig diagnose å få. Ønsker HI god bedring. Meld deg inn i interesseforeningen HI, der finner du andre i samme situasjon.

Skrevet

Så hvorfor er hun ufør, visst det bare er en diagnose? Leste at hun var sykemeldt...bare tull altså.

Skrevet

Hun skriver faktisk 2 plasser at det er SYKDOM.Les: SYKDOMMEN

Skrevet

Dere som ikke har peiling trenger ikke kommentere, fibromyalgi er en fæl diagnose å få. Jeg fikk diagnosen fibromyalgi først og så ble det oppdaget at jeg hadde bekhterew og slik er det for mange med firbomyalgi.

Er diagnosen endelig? Tenker på at veldig ofte ligger det andre revmatiske lideleser under, det er også vanlig at fibromyalgi følger andre immunologiske sykdommer som diabetes, stoffskifteproblemer, pcos-pco o.l. hvis sykdom nr. 1 er utav kontroll.

Jeg anbeafaler deg å snakke med andre som har lidelsen og melde deg inn i enten norges fibromyalgi forbund:

http://www.fibromyalgi.no/

eller Norges revmatiske forbund:

http://www.revmatiker.no/

Og tilslutt ikke skjul at du har fm, fortell heller folk og familie om dette og informer dem om sykdommen heller.

Hvis du har spm. om fm eller revmatisme så er det bare å sende meg pm.. kan ALT om fm og behandling, men gidder ikke skrive så mye på anonymsiden siden det er så useriøst her.

Masse trøsteklemmer til deg....:)

Skrevet

det finnes faktisk målbare forandringer hos folk som har fibromyalgi som ikke finnes hos andre. men dette kan ikke taes i en vanlig blodprøve på legekontoret. bare som en opplysning til de som sier at det ikke eksisterer. Det er ren uvitenhet som gjør at dere ikke vet bedre. Fint hvis dere setter dere inn i hva det faktisk er, istedenfor å høre hva som blir sagt på bygda om FM før dere uttaler dere.

Men en annen sak er jo at ingen vet hva årsaken til FM er, ennå. Men forskningen kan nok ta sin tid, grunnen til det kan man skjønne hvis man leser om rangering av status til de forskjellige sykdommene i helsevesenet. Der når man ikke opp såfremt man ikke er mann, og har hjerte eller hjerne som problemområde. og klart forskere og leger vil jobbe med det som gir status. og når legene gir uttrykk for at FM ligger nederst på ranglista, så kan man jo ikke forvente at den vanlige mann i gata skal tenke annerledes. kvinner i det hele tatt har faktisk lavere status enn menn i helsevesenet.

Det er ille nok å ha denne sykdommen om ikke man skal puttes i bås av andre i tillegg.

Det skulle vært litt karma ute å gått for de som sier at dette ikke eksisterer, slik at de kunne fått prøve å ha det slik i en mnd tid.

Skrevet

Hei, jeg har nylig også fått diagnosen fibromyalgi, og vet hvordan du har det.Untatt at jeg ikke skammer meg over det. Dette er jo ikke noe jeg har valgt og ikke er det meg selv som gitt meg diagnosen heller.Bare kontakte meg om det er noe du lurer over.

Til anonym som mener dette ikke er en sykdom se her;

http://www.fibromyalgi.no/forside/funksjonshemmingen

Skrevet

jeg har det og har hayt stor glede av "livs-styrke-trening" kurs de har på betanien sykehus i skien. Fokuserer veldig på hva du kan/orker og ikke hva du ikke kan/orker og mye mere. Annbefaler det på det sterkeste hvis du har mulighet til det. Det er mye lettere i hverdagen hvis du forteller de rundt deg om sykdommen.

Å ja det er ingen lett diagnose når du hele tiden møter på uforstående sneversynte personer som anonym over her

Men lykke til

Kanskje vi skulle lage en trå på en annen side her?

Skrevet

anonym 12:43, AKA dryppert: uvitenheten lenge leve.

Skrevet

hva med at vi lager en egen tråd under "mødre med funksjonshemming" debatten?

da slipper vi hets fra anonymforumet.

jeg stikker inn og lager en tråd, så kan dere jo stikke inn hvis dere vil. har jo vært fint å dele erfaringer og slikt.

Skrevet

Jeg er 37 år og fikk påvist fm i 2005,da hadde jeg vært syk siden 2003.

Så det gikk noen år der jeg følte meg som en skikkelig hypokonder,det var IKKE noe særlig.Jeg ble bedre under svangerskapet,men på slutten hadde jeg veldig vondt i armene mine.Rett etter fødselen forsvant alle smertene mine,nå 4 mnd etter er begynner jeg å bli verre enn noen gang ;-(

Tror jeg må sende dere en PM,så sjekk postkassa deres;-)

Masse klem

Skrevet

Hei Zethaline

Jeg skrev en lang lang mail til deg, men jeg får ikke sendt den. Får beskjed om at p.boksen din er full.

Hvis du sender med din email adresse på pm så kan jeg sende mailen i sin helhet, ellers må jeg dele den opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...