BlokkPappa Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Hei, Vår lille sønn har de siste to ukene begynt med noe rart: Stadig oftere nekter han å ta smokken (lukker munnen, spytter den ut, etc). Det merkelige er at han er minst like avhengig av den som før, særlig i senga... Vi har bare brukt smokk til innsovning og sånn, han bruker den aldri ellers. Til og begynne med trodde jeg motviljen mot smokken var en reaksjon på at vi driver med natt-avvenning. Det tror jeg forsåvidt fortsatt, i noen av situasjonene er det ganske tydelig at han protesterer mot at han ikke får pupp. Tidligere denne uka forsto jeg det egentlig på denne måten: Han har oppdaget at skriking ikke virker, og har dermed funnet en ny form for protest. Men: Nå har han begynt å protestere like mye i andre situasjoner også, situasjoner hvor jeg vet at han er både mett og trett. Aner ikke helt hva jeg skal gjøre med dette... Delvis bruker jeg flere timer på å krangle med han i løpet av døgnet, og det er ekkelt. Delvis har jeg også fallt for fristelsen til å flytte han over i vogna i 3-tiden på natta noen ganger (vogna er det eneste stedet han får sove uten smokk). Det er imidlertid ekkelt det også, dessuten vil jeg helst ikke gjøre han mer avhengig av vogna, snarere tvert imot! Hva bør vi gjøre? Trenger tips og råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå