Gå til innhold

Er så forbanna drita lei...... grrrrrrrr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og raser, har netopp kjeftet ungene mine svarte stakars.Før kjeftet jeg nesten aldri men disse to driver meg til vannvidd. Di roter og grapser og griser og drar ut av skaper.

Jeg makter snart ikke mere.

Siste jeg gjorde i gårkveld var å vaske og rydde kjøkkenet, slik at det var litt greit til i dag. Og hva skjer? jo da, bevilger meg¨å gå på do i 2 min, så har de sprunget rundt med brødskiver og dratt ut på perler...

Vet jo at de er rot med unger, men føler det er så mye ekstra med mine... De kan seriøst gå forbi tv og finne på å kline en banan inn i tven...

Måttte bare få ut litt fustrasjon.... Hater å starte dagen på denne måten...

Synes di finner på så mye ekstra arbeid... Grrrrrrr...

(seriøst så er jeg snill også da...men er i en periode der jeg jobber utrolig mye, samt har tre barn og hus og hjem)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg!

Men samtidig.. du vet at de bare tester grenser, ikke sant? Når du hyler og skriker, river deg i håret og blir rødere og rødere i fjeset.. så tror jeg egentlig at de koser seg - for de har oppnådd det de vil!

Dersom mornigene er hektiske, planlegg alt i forkant og gjør mest mulig klart. Vent med skiver og slikt, til dere alle sitter rundt bordet. Og vær streng med regler, rutiner og bordskikk. Oppfører de seg ikke ordentlig er alternativet og ikke spise forkost eller en annen form for "straff". (ta vekk en leke o.l)

Kjefting fører sjelden noe godt med seg :-) men igjen.. jeg sier ikke at jeg ikke kjefter selv.. hihi :-)

Skrevet

Hvorfor gidder du å kjefte? Slikt skaper bare dårlig humør på alle sammen.

Hos oss (vi er langt fra perfekte) gir vi time-out. Handlinger gir konsekvenser. Vi gir time-out stille og rolig - og det viktigste av alt - vi forklarer hvorfor det blir slik. Vi har iallefall bedre erfaring med å oppdra barna istedefor å kjefte.

Skrevet

Det går også helt fint å forklare rolig og bestemt uten time-out!

Skrevet

Forstår at dere som ikke har opplevd dette, har vanskelig for å forstå hvordan det er. Det er ikke sånn at jeg står å brøler og kjefter alltid, men det kommer et punkt da du ikke klarer å stå å dulle mer... "lille vennen min, hør nå her, mamma blir veldig lei seg når du kliner banane i tven min" Jeg tipper jeg hadde fått resten av bananen i hodet.

Dette var bare et lite hjertesukk fra meg på morgenen, for å få det ut av systemet.

Skrevet

du, jeg skjønner helt hva du mener!! Jeg kommenterte egentlig det med time-out fordi jeg er imot det på små unger ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...