Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg begynt på mitt prosjekt "sy voksipose". Har i dag sydd 2 innerdyner av vanlige dyner. 1 dun til vinter, og en tynn fiber til sommer.

Kan vel si at det var en underdrivelse å si at jeg ikke visste hva jeg gikk til. Lenge siden jeg har vært så forbannet!!

- måtte rekke opp tilsammen 2 meter ca

- ble fri for tråd 4 ganger

- tråden slet seg 3 ganger

- knakk nåla på symaskinen

- tok 4 min å finne ut hvordan jeg skulle skifte den (på min gamle singer fra midten av 60-tallet).

- tok ytterligere 10 min før jeg skjønte at det var pga jeg satt inn nåla bak fram at maskinen ikke ville sy.

- måtte støvsuge 5 ganger pga all duna inne i stua

- på plena ser der ut som jeg har drept en sau etter jeg var ute å klippet dyna.

- fiskars saksa mi har ungen ødelagt, så den skarpeste saksa i huset var tåneglsaksa, som jeg klippet en hel dyne med.

- tror jeg har dun i trusa mi nå.

- måtte ta flere pauser å plugge ut symaskinen, fordi gasspedalen ble så varm at jeg klarte ikke ha foten borti den. (høres ikke bra ut........)

Gjett om jeg skal få hjelp av mamma til å sy trekkene??!!

Men nå ligger det to ferdige innerdyner på gulvet. så nå skal jeg legge meg. siste runden med støvsugeren blir i morgen.

Godnatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte le litt nå.......... Tenk om naboen har fleecepledd til lufting på verandaen i natt og så begynner det å blåse......... He he, gjett hvor all duna fester seg da......... he he.

Skrevet

*lerhøyt* hohoho, skulle tro jeg hadde skrevet det!

Jeg og symaskinen er uvenner på ubestemt tid etter jeg prøvde å sy et putetrekk

Gjest amandine
Skrevet

Godt med en latter på morgenkvisten! Skal bare følge datter på skolen så skal jeg hjem og sy heksekostyme til karneval i morgen, men er heldigvis bedre venn med symaskinen enn deg:) Høres ut som om humøret ditt er bedre iallefall, sist jeg så noe fra deg var en BLnedtur... Ha en fin dag!

Skrevet

hehehehe nå ler jeg godt! har selv vært igjennom den samme prosessen! :) Jeg lånte min søsters maskin og knal\kk nåla 4!!!! ganger på dundyna! :) men så vil jeg med glede få formidle at du nå faktisk er ferdig med det verste. å sy trekket var faktisk overaskende mye lettere enn jeg hadde drømt om. det var jo ikke noe problem. Husk å lag selehull! det glemte jeg, så nå må jeg til med det snart! :) gruer meg.... :P

Skrevet

selehull ja............... du sier noe der, det hadde jeg ikke tenkt på. FAEN. jeg som hadde pakka ned symaskinen med seier i blikket.

Kansje mamma vil sy de å??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...