Bare meg... Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Ble bare litt nysjerrig. Har gått på antibiotika pga. urinveisinfeksjon siden tirsdag. Da hadde jeg leu 3+. Var hos legen i dag, for hadde litt høyt blodtrykk også. (blodtrykket var heldigvis fint i dag) Tok med urinprøve i dag og, var hos en sykepleier som jobber på legekontoret. Hun skrev leu 500. Hva står dette for, noen som vet? Betyr det at det har blitt verre eller? Hadde med morgenurin i dag da, ikke på tirsdag for da var jeg på legevakta. Takker for svar!
kareni Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 hei! leu= leukocytter - hvite blodlegemer som skilles ut ved urinveisinfeksjon. har du hatt 3+ har du hatt fullt utslag på stix. når sykepleier skrev leu 500 har hun sannsynligvis lest resultatet digitalt eller med en annen måler enn på legevakta, og det tyder på at antibiotikaen har hjulpet! du skal vel ta kontroll uirinprøve etter endt kur..?
Cat74 Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 I dette tilfellet ble svaret utgitt i antall leukocytter (hvite blodceller) per mikroliter urin. 500 leukocytter/mikroliter er det samme som 3+. Dette er maksimalt utslag paa skalaen, men etterhvert som antibiotika-kuren virker gaar det ned skal du se.
Bare meg... Skrevet 22. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2008 Tusen takk for svar! (c: Skal sørge for å få sjekka det når kuren er over ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå