Gå til innhold

De kampene man velger med omhu..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har også tatt et valg.. (tror jeg) ...

Som kommer til å bli en stor forandring til livet.. Å gi 'slipp' på de som stjeler all energi og krefter.. Selv om det er familie..

Jeg har bestemt meg for ikke å overta stafettpinnen fra min mor.. Som var alt.. for alle..

I den anledning rømmer jeg et år til Nord-Norge neste høst.. Men, det er et stort steg for meg. Og jeg krysser fingre og tær for at livet her blir bedre når vi flytter tilbake..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

You go girl!

Og velkommen nordover! :-)

(har nok venta på deg)

Og når det kommer til å ta slike valg, så tror jeg det er en modningsprosess vi alle må igjennom i større eller mindre grad, med varierende konsekvenser. Et råd på veien; ta "friåret" som en reise, ikke som en flukt, da er det lettere å komme tilbake. =))

Skrevet

Jammen.. Du får ta deg en tur ut med meg da? Kjenner ingen, jeg.. Hihi..

Skrevet

Tja, hva definers som Nord-Norge her da? Jeg bor midt mellom Tromsø og Harstad. Og jeg kjenner MANGE ;-)

Skrevet

Vi kommer til å bo midt i Harstad.. He he.. No in between..

Men, atte atte.. Hvor går dere ut da? Som bor midt imellom?

Skrevet

Tror det blir godt for deg med ett år i "eksil". Få distanse på saker og ting, stå uten familien, med deres forpliktelser, gleder og krav for en stund.

Og det er nå ikke det verste stedet du rømmer til! ;-)

Skrevet

TØFT! Kjæresten min bor der, og om det blir skole på meg til neste år er det gode muligheter for at jeg og havner nettopp der. :-o

Har en miniby som heter Finnsnes en time unna her jeg bor, der jeg vokste opp. Dødt uteliv om man ikke kjenner stedet. Men Harstad er jo en grei studentby, med forholdsvis bra uteliv etter det jeg vet. (vært ute der ja, men akkurat passe full alle gangene til at jeg dropper terningkast)

Skrevet

i hajtda!

velkommen nordover.....

pakkeliste

superundertøy

ullundertøy

skjerf

lue

votter

ullsokker

fleece

godt med vintertøy!=P

og masse pledd!=P eventuelt, god og varm vinterdyne!

det er kaaaaaldt her! *flytte til varmere strøk*

Skrevet

Cool, visste ikke Støvsugeren bodde her i trakten. ;-) Men såå kaldt er det da ikke? Litt sånn hustrig kanskje, men kaldt? Næhh.. ;-)

Husk stiletthæler (bratt i Harstad, greit å ha noe å klore seg fast til isen med når man skal hjem fra byen)!

Skrevet

Jeg har vært ute en del ganger i Harstad og har ikke kjedet meg EN eneste gang! Hehe;-)

Husker sommeren jeg var 18 år, jeg sov hele dagen, sto opp, spiste middag med mormor, dro på vorschpiel, festet hele natta, kom hjem (godt susen) på morrakvisten mens mormor spiste frokost og snublet i seng og sov til hun var ferdig på jobb. Hver dag i over en uke. I dag skjønner jeg ikke at jeg orket, men var ung og barnløs på den tiden, hehe.

Skrevet

neida, jeg bor i bodø.

men hadde en venninne som bodde i harstad i fjor. kaldt som faen....

men det at nord norge er så sjarmerende veier ganske mye opp=)

Skrevet

Buhuu, trist for meg da.. Men, jeg overlever vel, he he.

Ser dere en som kjører som et råskinn inn mot rundkjøringer, så watch out!!!!!

Hola, hihihi..*knis*

Nå er det lalletid for storesøster:o)

Ses i morgon bitti!

Klem

Skrevet

Bodø?? Og du kalger på at det er kaldt i Harstad? :-o Vinden der byen aldri lyer ;-) Bodde der i 4 år, brrr, blåste og blåste. Men joda, er nok kaldere enn provance, begge to. =))

Skrevet

Hehe, ingen fare, så vidt jeg vet er det vel knapt nok rundkjøringer der. Ettpar lyskryss, ellers høyreregel. Også den sikkert ganske lokale trafikkregelen: den som kommer ned en glatt og bratt bakke har forkjørsrett, åkke som ;-)

Næsj, nå er det natta her, faktisk nesten helt mørkt ute. :-p

Skrevet

Jammen, jammen.. Det hørtes ikke så dumt ut :-) !!!

Vi får kanskje ta oss en luftetur ilag en gang da? Hi hi

Olgamor.. At du våget (med din mormor;-) .. Du får også skrike ut om du er på de trakter, og huske på en annen som ikke kjenner en sjel..

Jeg byr..På en drink eller to.. Selv om du ikke lenger er banrløs og like lèalaus;-)

Skrevet

Twintipp.. Sier du.. He he..

Skrevet

Hehe, min mormor hadde 4 tenåringer på nesten samme tid, så hun syntes bare det var morsomt og lo av meg;-) Mormor er en knall dame! :D

Jeg skal rope på deg her neste gang jeg er der, jeg tar gjerne en øl eller to med deg på Sfinx, bare koselig det! Jeg er ikke like ung, barnløs og lealaus lenger, men jeg kan ta meg en fest engang i blant, hehe. Men kan ikke love at jeg holder ut helt til mormor skal spise frokost da...:P

Skrevet

Det hørtes ut som litt av ei dame, dèt ! ;-) Bor hun fremdeles i Harstad?

He he, ja det synes jeg du skal gjøre.. Og jeg mener det ;-) !! Jeg er ikke like spenstig selv heller, og er sjeldent ute (en gang hvert jubelår)..

Jeg har aldri vært ute i Harstad.. faktisk.. På tross av å ha pendlet i halvannet år. Om vi trives her oppe.. Så kanskje vi får se om det ene året ikke blir utvidet.. Hm...

Skrevet

Men, nå er det god natt her.. Reiser nordover i morgen.. :-)

Skrevet

Ja, det gjør hun. Jeg bor alltid hos henne når jeg tar turen nordover.

Det var fra neste høst du skulle flytte dit? Ikke se bort i fra at jeg tar meg en liten husmorferie til mormor utpå høsten/vinteren;-) Du skal nok få beskjed! :D

Du må ta turen ut en kveld når du er der, det er mange hyggelige folk og god stemning.

God natt og god tur nordover! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...